Kleine storingen / irritaties

Middag

Forumguru
Toen ik een Volvo V50 reed, kreeg ik altijd modellen als C70, V60 en S80 mee. Bij VAG is het karig lijkt het wel. Ik heb duidelijk gemaakt dat in mijn leasecontract staat dat ik gelijkwaardig vervangend vervoer krijg. De vorige keer een Seat Ateca. Daar hoor je me niet over. Toevallig moest ik die dag, dat ze me in een (gele) Up! wilden zetten, met een klant op pad. Daarbij.. ik werk in Belgie en daar werkt het wat anders met auto's qua statussymbool.
 

Schep

Forumguru
Het is naar mijn ervaring VAG eigen. Ik heb zelf nooit klachten gehad over vervangende auto's van Volvo, Cadillac, Ford of Mercedes.
Tesla doet het nog veel beter (nou staat dat ding ook wel erg veel bij de garage), we rijden een 85D, en het is nog niet voorgekomen dat de vervanger geen volledig met opties afgeladen topversie is (P90D of P100D).

Normaal zet men een Passat voor me klaar, terwijl ik een Golfje voor een dag ook best prima vind.
Ach, uiteindelijk zat ik de hele dag bij de klant op locatie, 20 km van de dealer, dus ik overleefde het wel. De dame heeft zich bij terugkomst ook nog meermaals verontschuldigd en ik heb nog een fles wijn meegekregen. Ik doe er niet te moeilijk over, zolang het maar niet nog een keer gebeurt ;)
ik werk in Belgie en daar werkt het wat anders met auto's qua statussymbool.
Die budget-Tsjech van ons is wel statusverhogend, wil je zeggen? ;)

Anyway ...
Terugroepactie voor het panoramadak stond nog op de lijst, die laat ik weer niet uitvoeren. Ook de terugroepactie voor de raamlijsten stond er voor mijn auto op. De rollo achter was geen onbekende klacht, zei de receptioniste.
Ben benieuwd wat ze aan de remmen vinden.
- Panodak niet uitgevoerd, keurig
- Windgeruis lijkt minder door de raamlijstterugroepactie
- Glijders van de rollo achter gesmeerd, ben nog niet helemaal tevreden. De eerste helft gaat soepel, de 2e tik blijft traag en onregelmatig
- Remmen zijn niet krom (gelukkig), banden opnieuw gebalanceerd, zat een kleine onbalans in. De monteur zei dat ik wel 'kritisch' was als ik die onbalans voelde. Het woord 'zeikerd' zal ie wel niet mogen gebruiken ;)
 

gdisselkoen

Forumguru
Bij mij werkt de carkit niet goed. In vrijwel alle gevallen valt binnen korte tijd de verbinding tussen de telefoon en carkit weg. Als iemand terugbelt, omdat de verbinding wegviel, dan kan ik het gesprek niet meer via de auto aannemen, alleen nog op de telefoon zelf. Het geluid gaat dan wel via de carkit.

Dealer nummer 1 is vergeten er naar te kijken, en heeft dus niets gedaan. Dealer nummer 2 heeft er wel naar gekeken, tenminste dat vermoeden is er, maar heeft het niet opgelost. Dealer nummer 2 heeft er sowieso een potje van gemaakt en is voorlopig nog niet klaar met mij. Allereerst mogen ze de 22e het probleem echt op gaan lossen en daarnaast hebben ze nog iets anders te fixen.

Ik heb ze gewaarschuwd. Als het probleem de 22e niet opgelost is, gaat er een klacht naar Pon. Ook zal ik de leasemaatschappij informeren omtrent de gang van zaken.
 

reinierh

Senior Member
Bij mij werkt de carkit niet goed. In vrijwel alle gevallen valt binnen korte tijd de verbinding tussen de telefoon en carkit weg.

Ik heb ze gewaarschuwd. Als het probleem de 22e niet opgelost is, gaat er een klacht naar Pon. Ook zal ik de leasemaatschappij informeren omtrent de gang van zaken.
.. ik vondt je nog redelijk rustig door de telefoon ;)
Volgens mij is dit een probleem door de centrale inkoop. Begreep van Renault dat alleen onderdelen door de importeur worden vergoed. Al het arbeidsloon valt voor rekening van de dealer, die helaas ook al niet de auto heeft mogen verkopen...
 

gdisselkoen

Forumguru
Zo....... dat klinkt streng @gdisselkoen :jaja:
Rijd al 20 jaar in lease auto's en dit is de eerste auto waarbij de dealers er een potje van maken.

De dealer die de auto geleverd heeft, heeft verkeerde informatie verstrekt over wat er wel en niet op de auto zit. Ook vergat deze de bestelde accessoires mee te geven bij het afleveren, die heb ik later op moeten halen.

De volgende dealer moest een deurrubber vervangen, dit was niet op voorraad bij Pon. Hij zou bellen zodra het binnen was. Heeft niets meer van zich laten horen, na 2 maanden zelf maar eens gebeld. deze vergat ook naar de carkit te kijken.

Nummer drie "repareert" de carkit en bouwt een accessoire in, die niet werkt, en meldt dat ook niet. Blijkt het een VW accessoire te zijn en blijkt ook dat de accessoire nog niet door dealers ingebouwd kan worden, maar alleen door Pon. Had van te voren een e-mail gestuurd of het al beschikbaar was voor de Superb. Kreeg daar eerst geen reactie op, pas bij het telefoongesprek voor het maken van een afspraak werd verteld dat het beschikbaar was Niet dus.
Belooft het op te lossen en laat vervolgens 3 weken niets van zich horen, zelf gebeld. Blijkt bovendien het probleem met de carkit niet verholpen te hebben.

Ook het maken van de afspraak verliep niet zonder slag of stoot. Ik kreeg een e-mail van Pon over o.a. winterbanden met daarin een link voor de online werkplaatsplanner. Toen ik daar gebruik van wilde maken, kreeg ik deze melding.
Screenshot from 2016-11-07 13-21-57.png
Gelukkig zijn er nog andere manieren om het telefoonnummer te achterhalen. Ook dit verhaal heeft nog een staartje, maar dat komt een andere keer wel weer. Er moet wat te lachen blijven.
 
2 weken geleden heb ik mijn superb laten herstellen: sierlijst aan de deuren kwam los. Blijkbaar een gekend probleem.

Nu krijg ik altijd de melding van een storing op de achtersensoren en blinde hoek en gisteren bleek dat de zetelverwarming van de passagierszetel maar gedeeltelijk meer werkt...

Iemand ervaring met die storing?
 

BWK

Lid
Bij mij sinds een week de combinatie uitparkeerhulp + blinde hoek sensoren storing.
Eerste melding na -3 graden vorst.
Vervelend als je er bijv zoals ik in een parkeergarage op vertrouwd...
 

willemk

Senior Member
Ha ha ik ook @Tuulster, ik kan me echt niet vinden in wat andere forumleden allemaal meemaken. Vrijdag nog even binnengelopen om de naveegfunctie van mijn ruitenwissers te laten activeren, dan begint het altijd met hoe gaat het allemaal, bakkie koffie doen.........Ook de klachten die mensen hebben zoals het fluiten van de wind heb ik geen last van. Ik prijs me gelukkig:yeehaa:
 

Tuulster

Forumguru
Van de week kreeg ik zelfs een persoonlijk handgeschreven kaartje van het dealerteam omdat ik een "Uitstekend" had gegeven als beoordelingen na een bezoek aan de dealer! :thumbsup:@willemk
 

Schep

Forumguru
Grrrrrr :mad::mad:

6o58fN3.jpg

EIt1God.jpg


Bumper ontzet, klep sluit niet helemaal lekker meer en die schade aan het metaal is een hele nare qua vouwen.
Nog een geluk dat ik in de auto zat en het dus meteen door had.
Auto is 8 maanden oud, dit is al de tweede schade aan de achterkant. Als ik het nou zelf had gedaan ...
 

RefleCs

Forumguru
Wat een boer zeg. Gelukkig zat je in de auto en kon je direct actie ondernemen. Mooi zuur. Heel veel succes met de afhandeling.
 
Vandaag een irritatie factortje.:mad:

Het stoelgeheugen deed ineens niets meer!:mad::laugh:
Geen boing bij opslaan en stand 1,2 en 3 gaven niet thuis.
Ik ben een behoorlijke zeikerd wat zit positie betreft en verstel tijdens de rit nogal eens van instelling.

Boekje erbij zekeringen kast gezocht, allemaal oke!
Op een engelse skoda site stond een tip (mischien al gemeld hier maar kon het niet vinden).

Reset van stoel geheugen.
Let op contact aan motor uit, en doe dit terwijl je buiten naast de stoel staat.
Neem van mij aan als je dit zittend doet je of erg lenig bent of morgen je bed niet meer uit komt.:tegek:

1-Rugleuning helemaal naar voren, als de stoel stopt los laten en nog een x de knop indrukken dan verschuift de leuning nog een stukje.
2-Zitting helemaal naar voren schuiven, ook daar na uiterste stand nig een x indrukken.
3-Zitting helemaal naar beneden kantelen (voorzijde van de zitting).
Nu hoor je 3x een boing en alles werkt weer oke.

Bij mijn S3 werkte dit niet.
Pas toen ik de stoel zitting helemaal omhoog deed (let op positie van je rug leuning anders raakt hij je zonnescherm!) hoorde ik 2x een boing geluid.
Daarna werkte alles weer naar behoren.:yeehaa:
 

willemk

Senior Member
@Schep das balen, zonde zonde, maar daar hebben ze de specialisten voor wiens werk onzichtbaar is. Geluk dat je in de auto zat, heb het ook gehad met een koerier die met een stel dozen tussen zijn bus en mijn auto liep. Zat ook in mn auto te bellen toen ik een toink voelde. Lekker met die dozen langs mn kofferdeksel, slechts lichte krassen die eruit konden worden gepoetst. Dit van jouw is erger!!.

Wat zou er nou gebeurd zijn als je niet in die auto zou hebben gezeten........je weet het wel he. Precies dan zou die braatworst lekker zijn doorgereden.:jaja:

Succes in ieder geval
 

BWK

Lid
Ze zijn gisteren een uur bezig geweest met het uitlezen / resetten / her-programmeren (van de PDC),
De sensoren lijken nu weer te werken maar alleen nog van garage naar huis gereden....
 
Bovenaan Onderaan