Het grote VAG #Dieselgate topic

Blackokkie2

Forumguru
xxl.jpg


Ze lacht zo lief.
 

Frup

Forumguru
Gisteren deze brief ontvangen voor mijn Yeti.
Scan_20161025.png

Er staat alleen "Het is zeer gewenst dat u de huidige software van de motor laat vervangen". Geen verplichting o.i.d.
En dat er toch echt geen sprake is van invloed op prestaties, verbruik en CO2 uitstoot ...
Denk dat ik het voor de zekerheid maar niet doe. Maar ben bang dat ze het ongevraagd bij een servicebeurt toch doen.
Iemand hier ervaring mee?
 

BlueFlag

Nieuw lid
Alleen terugroepacties in het kader van problemen met de veiligheid zijn verplicht.

De herstelacties in Nederland komen nu snel op gang, het tempo gaat omhoog. Eind vorige maand was ongeveer 8 procent van de 167 duizend sjoemeldiesels aangepast. Er worden momenteel dagelijks tussen de 500 tot 600 updates uitgevoerd.

Bang dat ze de software-update ongevraagd doen bij een beurt? Ik mag hopen dat de dealers zijn geïnstrueerd dat ze terugroepactie 23R6 alleen mogen uitvoeren als de eigenaar heeft aangegeven geen bezwaar daartegen te hebben.
Ik zou het in koeienletters op de werkopdracht aangeven die ik altijd vooraf moet tekenen, en dit vervolgens ook nog eens mondeling benadrukken.

Ik ben wel benieuwd of de mensen die deze software-update niet willen, of die ook de maandelijkse patches voor Windows niet installeren... :pieker:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben wel benieuwd of de mensen die deze software-update niet willen, of die ook de maandelijkse patches voor Windows niet installeren...
Da's toch effe een heel ander type risico, hè... Van die Windows-updates heeft het gros betrekking op je eigen computerveiligheid en je computer wordt er niet slechter van.
  • Met de sjoemelsoftware is de veiligheid van je auto niet in het geding, en je eigen gezondheid misschien alleen in een zeeeer indirect verband;
  • en of je auto van die update niet slechter wordt, moet eerst nog maar blijken.
Ik kan me dus goed voorstellen dat sommige mensen ook deze kat eerst weer even uit de boom willen kijken.
 

ABruintje

Senior Member
Er zijn geruchten dat bepaalde onderdelen het zwaarder te verduren krijgen met de nieuwe software van VAG, risico op extra slijtage en voortijdige uitval is aanwezig naar het schijnt....

http://www.autoextrem.de/artikel-ne...-verschleiss-software-update-befuerchtet.html
En dit is dus de reden waarom ik huiverig ben om de update te laten doen.

De vraag is niet voor niets waarom vw dit niet gewoon vanaf het begin heeft gedaan. Er hangen consequenties aan deze update, en waarschijnlijk is dit dus de levensduur.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
Zoals altijd: veel veronderstellingen en speculaties, maar vooralsnog geen mens die het weet. Onafhankelijk onderzoek zal het misschien ooit uitwijzen...
 
Bovenaan Onderaan