Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Zou best eens kunnen!
Voor mij in ieder geval geen reden om voor de Passat te kiezen

Als totaal pakket vind ik de Superb een veel betere deal. :jaja::jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michel

Forumguru
Vandaag heb ik ook de Autorai bezocht en (uiteraard) de Superb III uitgebreid bekeken. Een erg mooie auto, maar ik denk dat ik toch weer een Octavia zou kiezen, want de ruimte van de Superb heb ik lang niet altijd nodig.

Ik merk wel dat je verwend raakt door al die ruimte, want in menig andere auto vroeg ik me af waar de ruimte was om fatsoenlijk achterin te zitten of redelijk wat bagage mee te nemen. Een mooi voorbeeld vond ik de Kia Ceed station. Best een mooie auto, maar de bagageruimte is qua hoogte zo ondiep dat je daar nimmer vier koffers of zo in kwijt kunt. Terwijl het toch niet een erg kleine auto is.

Offtopic: terwijl ik in de Octavia zat proef te zitten stonden buiten twee mannen de dashboardkast formaten van verschillende auto's te vergelijken, waarbij een aanvoer dat die in zijn Peugeot toch wel het grootste was. Om bij het bekijken van de Octavia eraan toe te voegen dat het toch maar een Skoda is.

Tja, 1 keer raden waar ik liever in rijd: een Peugeot of Skoda...
 

RogerS

Forumguru
Offtopic: terwijl ik in de Octavia zat proef te zitten stonden buiten twee mannen de dashboardkast formaten van verschillende auto's te vergelijken, waarbij een aanvoer dat die in zijn Peugeot toch wel het grootste was. Om bij het bekijken van de Octavia eraan toe te voegen dat het toch maar een Skoda is.

Tja, 1 keer raden waar ik liever in rijd: een Peugeot of Skoda...

Peugeot? :D
 

Michel

Forumguru
Wat een mens inderdaad bezig kan houden. De grootte van een dashboardkastje is voor mij nooit van doorslaggevend belang geweest bij de keuze van een auto.
 

RogerS

Forumguru
@Michel : Jammer. :wavecry:

Alhoewel ik met mijn laatste Peugeot (407) redelijk wat problemen heb gehad en deze vervroegd de deur uit heb gedaan (tjonge wat een afschrijving in drie jaar...) blijf ik de Peugeot 405 nog altijd een hele mooie sedan vinden. Met als hoogtepunt de 405 Phase 2 MI16 Le Mans. :nailbiting: Helaas nooit in bezit gehad...


405_mi16_lemans_03.jpg
 

peterrapid

Forumguru
@RogerS die 405 was een heel mooie auto, ik was meer fan van de 205 GTI 1.9, zelf ook nog een 406 gereden voor een 6-tal maanden was leasing en na 6 maanden motor opgeblazen :bloos: was eigen fout maar ik moet toegeven dat die 406 een comfortabele wagen was met een goede wegligging (maar het bleef wel een peugeot). Heb laatstleden als ik naar Spanje reed nog een 505 GTI tegen gekomen dat is pas een prachtige oldie :thumbsup:
 

Blackokkie2

Forumguru
Ah, de 405, mijn lesauto, eerst een SRDT (kapot door fout bij garage) een simpele D. Uiteindelijk examen gedaan in een Taxi 190 2.5d.
 

Dewinteb

Actief lid
Ik herinner me dat ik een voorloop (lease)407sw met toen al een panodak meekreeg. Was best onder de indruk. Mocht meteen dag 1 tanken waarna er iemand naar me toe kwam: 'uw auto lekt' bleek de diesel er weer uit te hevelen......volgens de sleepdienst een bekende kwaal bij dit type;ontluchting Zou open blijven hangen oid. Toen is mn stelling geworden, geen franse auto voor deze Jongen.
 

EHS

Actief lid
Voor wie de laatste prijslijst wil zien. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • image2015-04-25-143520.pdf
    1,4 MB · Weergaven: 89

Dennis Nijholt

Forumguru
Grappig ze hebben de fout er nog niet uitgehaald... Al vanaf de active zit de afneembare LED zaklamp in de kofferbak. Maar ze zetten hem er weer bij als extra uitrusting tov de style bij de L&K.... Die krijgt er 2 ?
 

Der Einser

Forumguru
@Der Einser, werkelijk? Geen Audi meer voor jou? Ennuh een hatchback ja? 21" :pieker::sterretjes::D:thumbsup:

Nou het blijft wel een heel dilemma inderdaad.
Een jongensdroom maar iets op leeftijd of een nieuwe Superb.
Hatchback?
Heb de combi uiteraard nog niet gezien maar vind de lijnen van de auto echt heel mooi.
Wie weet is de combi nog mooier? Maar dit is nu al een auto om verliefd op te worden.
En ja 21' !!
Als er standaard al 19 op kan met 235-40-19 moet er ook 9,5x21 met 245-30-21 op kunnen..... Shit nu verraad ik alweer teveel.
 

EHS

Actief lid
Weet iemand wat je met de optie rear seat entertaiment kan?

Led interieur lampjes is een optie? Deze vervangt alle halogeenlamjes in de auto?

Heeft de style bl nu wifi? Lees her en der zoveer verschillende dingen. Hij zou lte sim slot hebben en columbus zou wifi hebben.
 

EHS

Actief lid
Dat dacht ik ook maar wat je ermee kan weet dealer niet precies.
Ik had het idee dat je alleen wat dingen met ipad in kan stellen in de auto (temperatuur, navi, geluid).

Zou mooi zijn als je beeld van columbus op ipad kan krijgen (films).

Snap zo even niet waarom ik deze optie zou nemen voor kind van 3 achterin.
Is dit iets wat mss met vcds nog aan te zetten is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Dat dacht ik ook maar wat je ermee kan weet dealer niet precies.
Ik had het idee dat je alleen wat dingen met ipad in kan stellen in de auto (temperatuur, navi, geluid).

Zou mooi zijn als je beeld van columbus op ipad kan krijgen (films).

Snap zo even niet waarom ik deze optie zou nemen voor kind van 3 achterin.
Is dit iets wat mss met vcds nog aan te zetten is.
Je kunt middels wifi contact leggen tussen tablet en Discovery.
Je kunt er bijvoorbeeld je verwarming vanaf de achterbank mee regelen maar ook radio / film etc mee bedienen

http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/infotainment#ExtendableModuleWebPart
 
Bovenaan Onderaan