Most Beautiful Car Ever

henriz

Forumguru
Grappig dat iedereen terug grijpt naar het verleden als het om mooie auto's gaat.
Statistisch gezien niet zo gek. Hoeft niet te betekenen dat er tegenwoordig geen mooie auto's meer gemaakt worden.
Er van uitgaande dat er al 100 jaar auto's gemaakt worden en stel dat de verhouding mooie auto's versus minder mooie auto's al die tijd ook niet veranderd is...
Ja, dan vind je meer mooie modellen in de eerste 90 jaar dan in de laatste 10.

(ja, dit loopt scheef aan alle kanten, weet ik. Er komt tegenwoordig veel meer auto's en ook meer modellen op de markt dan bv voor de tweede-wereld-oorlog. Ook is smaak geen constante. Het gaat alleen even om het idee)
 

MarcoO2

Forumguru
Leuk topic!

Uiteraard kan ik gelijk roepen dat mijn eigen Alfa Spider de mooiste is, maar da's toch niet helemaal waar.

IMG_0867A by marcoeoscanon, on Flickr

Mijn favoriet blijft toch wel de Ferrari 250 GTO Onbetaalbaar - maar wát een schoonheid...

maxresdefault.jpg


1962_Ferrari_250_GTO_engine.jpg
 

CDO

Forumguru
@Tafkah : De E-Type word weer gebouwd door Jaguar in een beperkte oplage! (Door Jaguar zelf!) Bijzonder mooie auto... zeker in mijn top 3 :jaja:

@henriz : Jazeker, alhoewel RR wel erg sophisticated is... maar de DS heeft bij mij ook zoete herinneringen als '' Citrofiel'.'' Op 24 september 2003 ben ik getrouwd en onze trouwauto was een....roomwitte DS Pallas. Met 4 Berlingo Multispaces als volgauto''s. Heb er destijds de CitroExpert nog mee gehaald, daar ben ik nog steeds op geabonneerd. Bekijk bijlage 33352


Het lijkt het koetshuis in Vaassen wel op de achtergond
 

Noord26

Forumguru
Grappig dat iedereen terug grijpt naar het verleden als het om mooie auto's gaat.

Dat komt ook omdat ontwerpers steeds meer en meer aan regeltjes gebonden zijn met betrekking tot veiligheid, wat ook als gevolg heeft dat auto's van verschillende merken ook steeds meer op elkaar gaan lijken. Bepaalde daklijnen zijn gewoon niet meer mogelijk aan bij de voorruit en dat is toch een uitermate bepalend gezicht van een auto.
 

CDO

Forumguru
Miura staat bij mij nog altijd boven aan het lijstje.

Het liefst deze.


Wel het geluid even op 10!!!
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@Blackokkie2 : Een klant van ons heeft nog zo'n Mazda in de coupé uitvoering, automaat. In vrijwel nieuwe staat en met heel weinig kilometers, over de schoonheid valt te twisten, maar het is wel nostalgie.
 

kansberg

Forumguru
@Gizzmo : Zeker mooi zo'n GT40 (inch hoog;)). En dan de Montreal, de beste Alfa in zijn tijd. weinig roest en motorisch betrouwbaar, bijzonder en fraai design.
 

kansberg

Forumguru
@MarcoO2 : Mooie Spider in een mooie kleur! Gelukkig de goede coda tronca. Heb nog warme herinneringen aan een Duetto en een Guilia, die de buurman van mijn ouders destijds reed.
 

Ridley

Forumguru
Episch! Ooit een rondje mee mogen driften op Zandvoort. Grip, grip en nog eens grip. Niet de mooiste, maar qua techniek aansluiten bij supercars voor een fractie vd prijs.

ImageUploadedByTapatalk1418841349.598514.jpg
 
Bovenaan Onderaan