Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

ertromp

Forumguru
Jawel nu officieel nieuws van de ŠKODA fabrie. De Superb 3 komt eraan:

Start van een nieuw tijdperk: de nieuwe ŠKODA Superb III
11 dec 2014
  • Beste ŠKODA aller tijden: expressief design, innovatieve MQB technologie
  • In de startblokken: wereldpremière medio februari in Praag
  • Nieuwe Superb rondt laatste testen succesvol af
Het aftellen is begonnen: de nieuwe ŠKODA Superb staat in de startblokken. Het compleet nieuw ontwikkelde vlaggenschip van ŠKODA heeft recent in Zuid-Europa de laatste testen en inspecties afgerond. De nieuwe Superb wordt meer dan ooit het absolute topmodel van het ŠKODA modellengamma. Met zijn nieuwe designtaal, nieuwe verhoudingen, ruimte, innovatieve technologie, rijdynamiek en bouwkwaliteit, schuift de auto op naar het bovenste spectrum van de middenklasse.

De nieuwe, derde generatie SKODA Superb biedt maximale functionaliteit in een verbeterd totaalconcept. De voor een ŠKODA typische binnenruimte en bagage-inhoud is opnieuw toegenomen en zet wederom de benchmark in zijn klasse. Door toepassing van de innovatieve MQB technologie van de Volkswagen Group, brengt de ŠKODA Superb kwaliteiten van auto’s uit hogere segmenten naar de middenklasse. De grootste ŠKODA biedt hierdoor het allerbeste op het gebied van comfort, infotainment en connectiviteit, veiligheid, milieuvriendelijkheid, verbruik en prestaties.

“De nieuwe Superb is de beste ŠKODA ooit. Deze nieuwste generatie van ons vlaggenschip zal nieuwe klanten aantrekken in zowel het bedrijfsleven als de particuliere sector. De kwaliteiten van de Superb benadrukken de merkwaarden en de richting voor de toekomst van ŠKODA”, aldus ŠKODA CEO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

De nieuwe ŠKODA Superb beleeft medio februari 2015 zijn wereldpremière in Praag. Kort daarna volgt de presentatie op de Geneva Motor Show, begin maart. De marktintroductie staat gepland voor medio 2015. De ŠKODA Superb vormt sinds 2001 de top van het ŠKODA modellengamma. Tot op heden zijn er meer dan 700.000 exemplaren van de eerste en tweede generatie ŠKODA Superb aan klanten over de hele wereld geleverd.

Bekijk de eerste beelden van de nieuwe ŠKODA Superb

2014-12-11-superb.jpg

M9371_511x0.jpg

http://www.skoda.nl/over-skoda/nieuws/2014/start-van-een-nieuw-tijdperk-de-nieuwe-skoda-superb

Laatst bewerkt door een moderator:

Darkside

Forumguru
Hmm ze willen niet beter Zijn dan de Passat. (Had moved up a class)
Passat is gewoon d segmenter. Een nette d segmenter maar geen premium auto.
Vraag me af wat er dan minder wordt aan de S3. Waar ze op bezuinigen om in hun ogen best in class te zijn. Zonder passat aan te vallen ????

s-line

Forumguru
Nog groter?? Dan heb je groot rijbewijs nodig en pas je zeker nergens meer in de parkeer vakken!:fool:
Je kan het natuurlijk ook overdrijven. Ik ben benieuwd of er überhaupt markt voor is, over het algemeen worden er momenteel voornamelijk compacte modellen verkocht.

Noord26

Forumguru
Nog groter?? Dan heb je groot rijbewijs nodig en pas je zeker nergens meer in de parkeer vakken!:fool:
Je kan het natuurlijk ook overdrijven. Ik ben benieuwd of er überhaupt markt voor is, over het algemeen worden er momenteel voornamelijk compacte modellen verkocht.

Zp te zien op de camouflage foto's vergelijkbare buitenafmetingen. En je weet zelf toch ook dat de maat snel went?

Of ben heb je nu al spijt van het weg doen? :pardon:

s-line

Forumguru
Zeker geen spijt hoor,@Noord26
Maar nog groter zou die van mij niet hoeven,ook al zou dat wennen. Maar soms is het ook wel lastig zo'n hele grote auto. En ik zit er ook nog eens 75 tot 80% alleen in , dus was deze huidige superb al groot zat!
En ik denk dat ze, door de lijn die ze zijn in geslagen bij skoda, mij toch al kwijt waren. De oude modellen vind ik mooi,maar de huidige....... echt niet!:nono:
Laatst was hier bij mij,nog een hele mooie/dikke pre- facelift RS, daar gaat mijn hart toch echt nog wel sneller van kloppen iets wat ik bij de huidige totaal niet heb om een of andere reden.:cry:

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Nou @Darkside ik kan me hier op het forum nog een hele discussie herinneren over de O3 waarbij het erover ging of die niet eigenlijk in het D-segment hoort.
De passat is inderdaad een prima auto en als je na een proefrit in een Superb stapt doet die er imho niet echt voor onder. Dus ja wellicht schuiven de Skoda modellen wel een segement door.
Overigens wint de Superb eigenlijk alle vergelijkende tests waarin andere D segmenters meedoen. De S3 gaat gewoon een dijk van een auto worden met de laatste nieuwe snufjes, geloof maar dat bijvoorbeeld het active info display ook zijn weg gaat vinden naar de S3.
Als de prijzen vergelijkbaar blijven met het huidige model dan is de Passat geen partij voor de S3. Dan heb je voor "weinig" een zeer complete auto met A6 kwaliteiten voor een Golf prijs. Maar dat zal in maart gaan blijken als de prijzen bekend worden.

EdK

Forumguru
tsja zou de verkoop van de versie 3 weer net zoveel worden las die van de versie 1 op verlengde chinese passat plaat......

Canon-Eye

Forumguru
De daklijn is in elk geval ernstig verbeterd. Het lijkt nu tenminste niet meer op zo'n 'American style' verlengde auto (zag je vroeger veel als 7-persoons taxi en zo) maar gewoon een goed geproportioneerd geheel.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de achteruitrijlichten... ;)

:deuk::D

NewO3

Forumguru
Beloofd veel moois. Keuze uit 14 kleuren. Lekker breed.

ImageUploadedByTapatalk1418591891.908533.jpg

Bijlagen

• ImageUploadedByTapatalk1418591755.300252.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1418591755.300252.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Deze zouden ze gewoon als hatchback exclusief moeten houden wat een ontzettend mooie auto zeg. In combi vorm zou het de hele vorm en lijnen te niet doen denk ik.
Hij heeft wel wat weg van een coupé. Begint al aardig wat Audi trekjes te krijgen (:

Bovenaan Onderaan