10-jarig bestaan van ons forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietje72

Forumguru
Neem beiden (vrouw en camera) maar mee Huub. :thumbsup:
Ik neem ook mijn camera mee maar zoals Dirk al aangeeft zijn een paar fotografen geen overbodige luxe met de te verwachten opkomst. En iedereen maakt foto's op zijn/haar manier dus we krijgen zo een mooie gevarieerde reportage.
 

MaRco2

Forumguru
Oef... Belgische grens is 300 km enkele reis... de kans op deelnemen is dan nihil. Waarom niet centraal, zeg bij AC De Meern op de carpool waar regelmatig auto evenementen zijn?

Je kunt daar ook een leuke toerrit door het groene hart aan vastknopen.;)
 

lugolux78

Forumguru
@MaRco2

Voorjaarsmeeting is liefst bij een dealer omdat dit handiger is als een P-plaats. "
Tigchelaar heeft de ruimte en juiste "motivatie", vandaar Breda. Ook met uiteraard oog op Belgische collega's. Vanuit de FR grens (voorbeeld Kortrijk) is het ook nog zo'n 170km naar Breda.
Via maps en je locatie op je profiel zie ik dat het zo'n 200 km enkel is, ja dat is pittig inderdaad.
Maar je rijdt in een mooie comfortabele auto, met de juiste kleur :)

Is een overnachting wellicht een optie?
Als er namelijk meer mensen zijn dan zou ik kunnen kijken met een hotel in de buurt van Breda (Gilze Rijen vd Valk bijvoorbeeld) om een groepsprijs af te spreken. Doen wij ook wel eens vanuit ons werk met NH. Dan is bijvoorbeeld normale prijs 100 EUR maar als we met meer dan X personen zijn dan krijg je een prijs van 80 EUR (zeg maar iets)



Ander punt:

De Wereldrecord poging is trouwens uit de versie 3 van het plan.
Deze komt op een later tijdstip en als mensen nog een vliegveld weten ergens in de BENELUX dat niet gebruikt wordt en kan gebruikt worden voor de poging dan zou ik dit graag willen weten!
 

MaRco2

Forumguru
Oh ik zie nu dat er al een lokatie bekend is. :thumbsup:

Afstand is op zich niet spannend als ik iets alleen doe (dagje Nürburgring is doorgaans 800-900 km, maar dat is een ander verhaal), maar i.v.m. sta meetings niet ideaal. Maar dat is een persoonlijke situatie waarbij wij aan vaste tijden gebonden zijn qua eten en medicijnen voor ons oudste hondje.

Voorlopig zijn we daar even nog mee zoet en is het schipperen met wat er kan (dan is het vaak pas eind van de ochtend dat je ergens kan zijn en dan valt een hoop af als je zoiets samen wil doen).

Bij een Wereld Record Poging komt er héél veel bij kijken, op 7 september 2001 aan meegedaan en pas nog met een van de organisatoren gesproken. Daar ben je met meerdere mensen snel een jaar mee bezig om alles te regelen en over de hobbels heen te gaan. Vergeet ook de kosten niet: notaris, politiebegeleiding, veel cameramannen langs de route om aan te tonen dat de tussenruimte tussen de voertuigen niet meer was dan 2(?) meter en aan het eind een teller, lokatie (toen verzameld bij Louwman Den Haag en met politiemotoren naar het dak van de Bloemenveiling in Honselersdijk (pal waar we toen bijna naast woonden) en vanaf daar in een lange sliert door de wokkel naar beneden om de veiling heen, over een stuk openbare weg naar een recreatieterrein (hooguit 5 km, maar het lijkt met die snelheid wel 50 km) waar de telling liep.

Het was trouwens wel gelukt.:) Maar niemand wil het meer organiseren. :)
 

MaRco2

Forumguru
Ik las Belgische grens, dan denk ik eigenlijk automatisch aan die bij de Ardennen (of Zeeuws Vlaanderen), aangezien daar de omgeving de moeite waard is.

Ik gok dat er meer Nederlanders (.nl) verder moeten rijden dan de zuiderburen?:)

En er zijn nog genoeg mensen uit Groningen en Friesland, die zomaar een uur verder weg zitten dan ik (mooi centraal vlakbij de A28). Een beetje spreiding is altijd leuk, alleen lijkt de trend (bij diverse officiële clubs) dat alles erg zuidelijk georiënteerd is en dan vallen er leden af.

Zelf heb ik geen moeite met afstanden (als iets de moeite waard is en de tijden goed zijn), maar ik merk dat dit bij veel mensen wél speelt (tankje benzine kost ook geen paar tientjes meer natuurlijk). Opvallend genoeg is dat via internetfora de opkomst vaak weer wél erg goed is, afhankelijk van de lokatie en zeker dit forum scoort enorm. Dus altijd veel enthousiaste mensen.:)

Maar je moet er wel meer voor doen dan vroeger, toen had je zomaar 30 auto's bij elkaar en nu met een vergelijkbare toer... mwah... de helft met veel moeite en dan moet je ook nog andere merken erbij trekken (wel vergelijkbare genietauto's).
 

nietje72

Forumguru
Ach, ik denk dat er best iets geregeld kan worden met carpoolen als de afstand een probleem is. Vanuit Noord NL kom je genoeg forumleden tegen richting Breda dus een overstap is zo gemaakt.
 

henriz

Forumguru
Dan maken we toch een andere groepsfoto: krijgen we 100 leden in 2 Yeti's, een Superb en een Octavia Combi?
 

tist

Actief lid
veel cameramannen langs de route om aan te tonen dat de tussenruimte tussen de voertuigen niet meer was dan 2(?) meter en aan het eind een teller,

Max. 2 meter tussenruimte is volgens mij niet haalbaar, zeker niet in een groep.
 

Canon-Eye

Forumguru
Max. 2 meter tussenruimte is volgens mij niet haalbaar, zeker niet in een groep.
Alleen bij een maximale snelheid van 7,2 3,6 km/u (minimaal 2 seconden tussenruimte)... :pardon:

<edit>
nog effe nagerekend - max. 1 m/s dus... :bloos:
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
@MaRco2


Ander punt:

De Wereldrecord poging is trouwens uit de versie 3 van het plan.
Deze komt op een later tijdstip en als mensen nog een vliegveld weten ergens in de BENELUX dat niet gebruikt wordt en kan gebruikt worden voor de poging dan zou ik dit graag willen weten!

Genoeg oude militaire vliegvelden, die niet meer gebruikt worden, denk bijvoorbeeld aan Soesterberg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan