Goede occasiondealers voor een superb II ?

de auto van de link is uit 2012 en heeft 30.000km erop staan. ik zoek dus een iets ouder model 2010/2011 rond de ton op de klok.
snap je :cheer:
 

Tafkah

Forumguru
@Tim1977 Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb net 5 jaar in een SII 1.4TSI gereden en ben nu 'gezegend' met een SII 1.6 CRDI.

Als ik mag kiezen: neem de TSI.

Ik heb er 5 jaar met plezier in gereden, en zeker met caravan erachter doet die het een stuk beter dan de 1.6 CRDI.
Grotere souplesse, krachtiger blok, minder schakelen.
 

dirkkroneman

Forumguru
Een 1.8 TSI kun je niet met een 1.6 TDI vergelijken! Qua prestaties komt de 2.0 TDI (170 pk) met DSG pas redelijk overeen. En als je die twee op kosten gaat vergelijken, zul je zien dat de TSI goedkoper is.

Dat is niet waar.. Ik ben momenteel zelf namelijk ook redelijk serieus bezig om naar een andere auto te kijken (99% zeker dat de volgende auto sowieso een S2 wordt), aangezien ik toch redelijk wat kilometers maak en over een poosje wat meer woon-werk verkeer ga rijden (verhuizen). Ik kom dan wss rond de 23.000 km per jaar te zitten maar ik heb e.e.a. berekend en het is voor mij al aantrekkelijk vanaf 11.000 km per jaar om te gaan dieselen. En dan heb ik de 1.8/2.0 TSI tegenover de 2.0 TDI gezet ;)
 

Havana

Forumguru
Volgens Spiritmonitor zit de 1.8 TSI gemiddeld op 8.27 liter/100 km ofwel 1:12. De 2.0 TDI zit op 6.59 liter/100 km ofwel 1:15.

De 1.8 TSI weegt 1433 kg wat gemiddeld neerkomt op 192,50 per kwartaal dus € 64 per maand.

De 2.0 TDI weegt 1491 kg wat gemiddeld neerkomt op 406,50 per kwartaal ofwel 135,50 maand.

Goedkoopste all-risk verzekering via Independer voor de benzine (gerekend met 5 schadevrije jaren) komt op 56 euro. Voor de diesel slechts 3 euro duurder.

Brandstofprijzen van de Makro-pomp gepakt, op dit moment 1,28 voor diesel en 1,58 voor peut.

Met gelijke onderhoudskosten, aanschafwaarde en restwaarde kom je dan op 20.000 km.

Helemaal eerlijk is deze vergelijking niet, want een snelle zoektocht op Marktplaats leert mij dat je voor een 2.0 TDI met vergelijkbare km stand ongeveer 3000 euro meer betaalt. Anderzijds zal de diesel wellicht bij verkoop ook weer meer opleveren. Daarom moet je eigenlijk een berekening maken op basis van de totale kosten over de complete looptijd. En daarvoor zul je moeten inschatten hoe lang je met de auto wilt rijden en dat valt vaak nog niet mee...
 
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Volgens Spiritmonitor zit de 1.8 TSI gemiddeld op 8.27 liter/100 km ofwel 1:12. De 2.0 TDI zit op 6.59 liter/100 km ofwel 1:15.

De 1.8 TSI weegt 1433 kg wat gemiddeld neerkomt op 192,50 per kwartaal dus € 64 per maand.

De 2.0 TDI weegt 1491 kg wat gemiddeld neerkomt op 406,50 per kwartaal ofwel 135,50 per maand
Nou de auto's waar ik maar gekeken heb (benzine en diesel) zaten allemaal ik de klasse 1450-1549. Afhankelijk van welk model je kiest ;)
 

andrehj

Forumguru
Ik kom dan wss rond de 23.000 km per jaar te zitten maar ik heb e.e.a. berekend en het is voor mij al aantrekkelijk vanaf 11.000 km per jaar om te gaan dieselen. En dan heb ik de 1.8/2.0 TSI tegenover de 2.0 TDI gezet ;)
Kun je je berekening hier posten, want ik denk dat daarin iets fout gaat.
 
Dit iets?heeft er nog meer staan.is in Roosendaal skoda/seat dealer
Terug naar het overzicht
Voertuig


Skoda Superb Combi 1.8 TSI AUTOMAAT Elegance € 19.950
Voertuigspecificaties
Merk: Skoda
Model: Superb
Type: Combi 1.8 TSI AUTOMAAT Elegance
Inrichting: Stationwagen (5 drs)
Vermogen motor: 160 PK
Aantal cilinders: 4
Bouwjaar: januari 2010
Kleur: Grijs metallic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: Semi-automaat
Km. stand: 72.500 km
Cilinderinhoud: 1.798 cc
Gewicht (leeg): 1.450 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg
Gemiddeld verbruik: 7,3 l/100km
Verbruik stad: 9,5 l/100km
Verbruik snelweg: 5,9 l/100km
CO2-emissie: 170 g/km
Energielabel:
APK: tot 29 januari 2016
BTW/Marge: Marge

Prijs: € 19.950
Accessoires
Exterieur:
Bi-xenon koplampen
Buitenspiegels automatisch dimmend
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
Elektrisch bedienbare ramen achter
Elektrisch verstelbare buitenspiegels
Metallic lak
Ruitenwisser achter
Trekhaak
Buitenspiegel links elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Elektrisch bedienbare ramen voor
Lichtmetalen velgen 18 inch
Mistlampen adaptief
Stoelen verwarmbaar
Zonnescherm achterruit
Infotainment:
Radio met cd-speler en mp3 functie
Stuur multifunctioneel
Interieur:
Achterbank neerklapbaar in delen
Armsteunen voor
Bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie
Climate control
ECC
Passagiersstoel elektrisch verstelbaar
Stuur bekleed met leder
Stuur in hoogte verstelbaar
Armsteun achter
Armsteun voor
Boordcomputer
Cruise control
Middenarmsteun achter
Ramen voor en achter elektrisch bedienbaar
Stuurbekrachtiging
Versnellingspook bekleed met leder
Veiligheid:
ABS
Airbags
ASR
EBD
Hoofd-airbags voor
Regensensor
Airbag(s) knie
Alarm
Binnenspiegel automatisch dimmend
ESP
Parkeersensoren achter
Side-airbags
Overige:
EDS
Opmerkingen
Inruil mogelijk!!
Auto wordt geleverd met een grote beurt, nieuwe apk keuring en 6 maanden bovag garantie!!
Voor vragen, opmerkingen of het aanvragen van een proefrit kan u contact opnemen met ons verkoopteam,
Tel nr: 0165-561456, of e-mail, info@arnoldderijk.nl
Contactgegevens
Autobedrijf Arnold de Rijk B.V.
Keulsveld 15
4705RS ROOSENDAAL
Tel. 0165-561456
E-mail: erommens@arnoldderijk.nl
Website: www.arnoldderijk.nl

Routebeschrijving
Interesse in deze auto? Plan hier uw route!
Uw postcode: Route

Bekijk 5 foto's
Deel dit voertuig

Share on facebook Share on twitter Share on linkedin
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Terug naar het overzicht
 

Noord26

Forumguru
Men kan vragen wat ze willen, het gaat toch om de prijs onder aan de streep na inruil van de huidige bolide. Zo is mij wel duidelijk geworden dat dat ook enorm verschilt en je daarom rustig ook de wat duurdere vraagprijzen eens kunt bezoeken. Offertes laten maken kost je niets; nee heb je en ja kun je krijgen.
 
ik heb alleen niks in te ruilen want ik had een leaseauto (skoda octavia combi 1.6 crd 2010)

km stand is wel laag, maar wil max 18.000 uitgeven.
 
Bovenaan Onderaan