Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

laagvlieger

Forumguru
Mogelijk komt er later ook een 1.4 TSI met cilinderuitschakeling (150pk). De huidige Fabia II Had bij zijn introductie in 2007 een 1.6 16V met 105 pk als topmotor. Pas 3 jaar later, bij de facelift introduceerde Skoda de Fabia RS en een hele reeks nieuwe motoren. Ook door de Euro 5 norm die in 2010 van kracht ging.

Vandaar dat het motorengamma volgens mij nog uitgebreid wordt, met onder andere 1.0 TSI en misschien 1.4 TSI
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Denk dat ze eerder de rapid sportiever gaan uitbrengen dan de FaabIII. De 140pk variant zie ik er niet direct in te komen kijkende naar verkoopsucces van de RS.
 

peterrapid

Forumguru
Maar @Joske nu met de euronorm 6 maakt de inschrijvingstaks wel een hele hoop verschil tov vroeger in België dus voor het kleine Belgenlandje zou dit wel een succesje kunnen worden ... Ja ik weet het we zijn maar een vliegepoep op de Europese kaart :pardon:
 

Joske

Forumguru
Maja.. De omwenteling van diesel naar benzine in BE is nog maar net begonnen. Ik krijg nog rare reacties als ik zeg dat ik een 'naft' gekocht heb en daar 20k km per jaar mee ga doen..

Gezien de marktpositionering van de Faab, imo gezinswagen en de downsizing gecombineerd met modelonderscheiding bij Skoda zal het bij de kleinere motoren blijven. Wil je zwaarder kaliber zul je duurder (en groter) model moeten kopen genre O3.

Uiteraard maar een hypothese van mezelf ;)
 

peterrapid

Forumguru
Ja je hebt een punt, nu eerlijk ik zou ook twijfelen mocht ik 20K per jaar doen op benzine maar nu met de nieuwe motoren en taksen zal dit wel vergelijkbaar zijn, ik doe er 40K dus moest een diesel zijn. Maar het is spijtig dat Skoda er niet meer uithaalt dan er in zit, zou een topper zijn en vooral het merkimago een boost geven vooral gezien het feit dat de verkoopscijfers van Seat in belgië met de nieuwe Leon geen topper zijn. De dealers van Seat geven er stuk voor stuk de brui aan. Had mijne gekocht in Gent en die is er ook al mee gestopt.
 

Bakkertje

Forumguru
Is onderstaande foto van het interieur al voorbij gekomen?
2015-Skoda-Fabia-interior-610x344.jpg


Lijkt wel verdacht veel op die van de Octavia?
Gevonden op: http://itrelease2015.com/2015-skoda-fabia-release-date-and-price/
 

Cordoba

Forumguru
De koplamp is me door (dankzij een linkje van @EdK ) duidelijk geworden:
De%20nieuwe%20Fabia%20koplamp.ashx

Onderrand van de koplamp aan de buitenkant DRL, aan de binnenkant knipperlicht en mogelijk ook stadslicht.
 

Noord26

Forumguru
Ik mag het niet zeggen, maar vind de i20 er heel wat op vooruit gegaan tov zijn voorganger. En zo goed zelfs dat ik hem liever zie als wat ik tot op heden van de nieuwe Fabia krijg te zien. Tel daarbij de uitgebreide garantie op..
 

laagvlieger

Forumguru
Vanaf welk uitrustingsniveau krijg je zo'n projectorkoplamp ... Alleen in de Elegance zoals bij de Octavia of al bij de Ambition zoals bij de Fabia II ... Zou me niks verbazen dat deze Fabia III (zoals op de foto) de 20.000 euro aantikt.
 

Blackokkie2

Forumguru
Wel verdo..... Zo 1 heb ik zien rijden, hier in NL. Ik dacht dat het een Rapid spaceback was, ik vond het al raar dat de achterklep niet zwart was. Of is de Rspaceback er ook met in kleur gespoten klep?
 
Bovenaan Onderaan