Welke automatten kiezen jullie?

CDK

Forumguru
@Noord26 ben benieuwd of er bij jou straks ook gaatjes bij de achtermatten zitten..., kunnen wij een foto van je verwachten als je ze binnen hebt?
 

Noord26

Forumguru
Dat gaat wel lukken denk ik. Ben niet zo van de foto's. ;)

In de SII zitten bij ons wel gaatjes standaard in de achtermatten overigens.
 

CDK

Forumguru
@Noord26, geen pinnetjes in de vloer achterin en geen gaten in de matten bij mijn S2, ook bij mijn vorige niet by the way ;)
Misschien is dat dan wél anders bij een combi?
 

Noord26

Forumguru
Euhm.. nu begin ik zelf ook te twijfelen of ik dat achterin bij mijn collega of bij mijzelf heb gezien van die pinnetjes achterin. Overigens beide combi's.

:pardon:
 

Noord26

Forumguru

Noord26

Forumguru
Zojuist wilde ik dus de nieuwe matten erin plaatsen. Voorin geen probleem, netjes met de gaten reeds aanwezig in de nieuwe matten. Maar achter zitten bij mij de matten dus ook vast, maar de nieuwe matten hebben geen nieuwe gaten helaas.

:fool:

Even de leverancier contacteren, want het schijnt wel een standaard systeem vanuit Skoda te zijn en waarom ze dan afwijken hiervan. Heb alles netjes op gegeven conform wat er gevraagd werd om de juiste types te leveren. Of het verschilt gewoon per auto?

Edit: heb achterin de punten eruit gehaald. Die matten schuiven toch geen enkele kant op. Liggen mooi opgesloten en grippen lekker aan de ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
nu nog een fotootje om de kwaliteit van de matten te kunnen zien, kan dat? ik heb namelijk ook interesse, omdat de OEM matten van slechte kwaliteit zijn.
 

Noord26

Forumguru
Ze voelen wat beter aan als de OEM matten. Vrouwtje is nu met de auto weg. Denk niet dat je de kwaliteit vanaf een foto kunt voelen/beoordelen helaas.
 

Petrolhead

Forumguru
Wil ook bij justcarpets bestellen maar ben zo stom geweest om vlak na aankoop van de auto de originele ronde pinnetjes aan de bestuurderskant eruit te halen/slopen. De matten die al in de auto lagen waren gescheurd en de matten uit mijn vorige O2 waren op dat moment in betere staat maar hadden wel het ovale bevestigingssysteem. Inmiddels zijn ook die compleet versleten en nu kom ik erachter dat ik die ronde punten beter had kunnen laten zitten. :nailbiting:

Weet iemand of de originele ronde bevestingspunten die in de vloerbedekking van de auto zitten los zijn te bestellen? (artikelnummer?)
De dealer vertelde mij dat er en soort montageset is (artikelnummer Z0006 ofzoiets) om achteraf dit soort punten in de vloer te draaien waar je dan weer de matten op vast kunt klikken/drukken.
Maar origineel lijkt me beter vast te zitten, zowel onder als boven de vloerbedekking zeg maar.
 

CDK

Forumguru
Ik ben nog steeds benieuwd naar een foto van de mattenset, @Petrolhead mocht jij ze ook bij deze firma bestellen zou je dan een foto willen posten?
Een antwoord betreffende de bevestigingspunten kan ik je niet geven helaas....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Deze x voor het eerst rubbermatten aangeschaft, incl. in kofferbak. Spijt dat ik het niet veel eerder heb gedaan. Altijd veel zand, modder, hondenharen. Geen doen eigenlijk met stoffen exemplaren.
Je ruikt ze wel, maar wat mij betreft geen probleem, want ik vind het geen hinderlijke geur en het maskeert mooi de (natte) hondenlucht
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb ook een set van Justcarpets maar volgende keer koop ik elders! Pasvorm is ruk en de achtermatten zitten er geen bevestigingsgaten in.. :(
 
Bovenaan Onderaan