VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

Ronnie

Forumguru
1=vag 908 driver for windows 7 x64 (file met drivers en pdf uitleg, heb hem geïnstalleerd, perfecte installatie, maar wel goed lezen)
(Deze is voor WINDOWS 7, 64 bit versie)

2=vag com release 7041-installer.exe
Windows XP; software versie vag-com 704.1

3=vcds release 10.6.exe (deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd met win-xp, ik vermoed dat ik deze driver moet gebruiken)
Inderdaad, staat dit dan ook op de OBD stekker?

4=vcds 908.1.exe
Deze gebruik ik, de versie staat ook op de stekker.

5=vcds beta 9120-installer.exe
6=vcds release 8050-installer.exe
7=vcds release 9081-installer.exe
Waarvoor bovenstaande drivers dienen ????????
Drivers zijn voor de betreffende VAG-COM versies. (niet gebruiken dus)

Ronnie :473:weet daar vast antwoord op, ........ ik tast in het duister.
Zoals Icecube reeds schreef, van de virusreakties niets aantrekken, gewoon doordouwen, niets
aan de hand, Ronnie schreef al waarom er een virusreaktie is.
Nu moet ik verder met het bestuderen van VAG-COM, omdat ik dat op de lange baan heb geschoven.
Ik zal LALA even mailen, :623:dat alles goed is aangekomen, daar had zij om gevraagd!
Prettige dag verder,
Pierre:yeah:
...................
 

pierre27

Actief lid
Dank voor je uitleg Ronnie,
ik vermoedde dit al, maar nu weet ik het zeker!.

3=vcds release 10.6.exe (deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd met win-xp, ik vermoed dat ik deze driver moet gebruiken)
Inderdaad, staat dit dan ook op de OBD stekker?

Ja, op mijn stekker staat VAG 106.
Pierre
 
Heb gisteren mijn kabel en cd met software ook netjes ontvangen uit china. Heeft wel ongeveer 3 weken geduurd, maar zal wel met de feestdagen te maken hebben gehad denk ik dan maar.
Alleen de komende weken waarschijnlijk geen tijd voor een eerste testrun ivm andere drukke werkzaamheden.
 
Ik heb hem ook binnen na 2 weken!

Iemand die weet of ik cornering lights aan kan zetten op een greenline uit 2010?
 

PC-fre@k

Banned
Dat laatste gaat volgens mij alleen als je ook daadwerkelijk de corner functie ingebouwd hebt. En volgens mij dat bij de Greenlines besteld in Nederland niet mogelijk (anders stonden ze op mijn lijstje ;))
 
Hangt af het aanwezig zijn van mistlampen (voor de yeti bijvoorbeeld), dan kun je ze softwarematig zeer waarschijnlijk inschakelen. Er staat wel meer niet op het lijstje wat er wil in zit (maar niet geactiveerd is;).
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Er zit veel verschil in modules etc. Mijn 2005 heeft het nu ook dus hardwarematig moet het niet zo'n probleem zijn....
Is gewoon een kwestie van vagcom eraan hangen en kijken...
 
Hangt af het aanwezig zijn van mistlampen (voor de yeti bijvoorbeeld), dan kun je ze softwarematig zeer waarschijnlijk inschakelen. Er staat wel meer niet op het lijstje wat er wil in zit (maar niet geactiveerd is;).

Ik heb mistlichten en dagrijverlichting ja
 

PC-fre@k

Banned
Ik ben wel benieuwd of dit kan...

Ben dan ook van plan zelf vag-com aan te schaffen. Heb al een clone versie maar heb daar niet zoveel vertrouwen in om aan m'n nieuwe auto te hangen.. Pas nog op-com module zelf gesloopt door verkeerde versie op nieuwe laptop te installeren :tongue:
Als ik het goed heb is de HEX-USB+CAN interface de beste keus als ik er meer dan alleen mijn GL mee wil kunnen bedienen. Nu nog een goedkoop adresje vinden, die Nederlands moeten dr weer wat bovenop gooien (niet gelijk aan dollarprijs/koers) Misschien maar via Duitsland bestellen of zo?
 

icecube

Actief lid
PC-freak, zit er echt zoveel verschil tussen clone en een 'echte' vag-com kabel met officiele software? Lijkt mij dat als je gewoon de bijgeleverde versie gebruikt er niks aan de hand is. Ik heb zelf dus zo'n clone met VCDS en uitlezen en dergelijke ging perfect.
 

Neptukker

Forumguru
Ik heb een Chineese 908.1 kabel/software. Echt alles kun je benaderen/instellen en hoe vaker ik er mee 'knoei' hoe meer ik het snap. Gisteren de comfort blinker van 3 -> 4 keer knipperen ingesteld voor mijn OII FL. Eerder o.a. 'needle sweep' en vergrendeling boven 15km/h ingesteld.
 

Ronnie

Forumguru
Ook niet geschikt voor Can-Bus voertuigen, alleen geschikt voor auto's met een z.g. "K-line" (pak 'm beet tot plm. MJ 2005)
 

PC-fre@k

Banned
Je ziet, er zijn zoveel versies in omloop dat ik niet meer weet welke nou een goede is. Ik moet natuurlijk minstens mijn GL kunnen 'beheren', alles wat meer kan (voor een redelijke prijs) is meegenomen. Je zou maar in de buurt van Culemborg wonen, geen GL hebben en iets willen aanpassen ;)
 

icecube

Actief lid
Eerder in dit topic staat een link waar ik en nog 1 of 2 anderen een CAN kabel hebben gekocht met VCDS 10.6
 

PC-fre@k

Banned
Ik heb het hele topic nog maar eens post voor post doorgelezen en alle links geopend. Conclusie; de link die o.a. Icecube doorgeeft (LALA) heeft veruit de meeste kans van slagen en gebruikt ook nog eens VCDS versie 10.6. Andere links zijn dood of kunnen niet wat ik wel graag zou willen, alleen VAG commander, geen canbus of slechts een beperkt aantal (oudere) voertuigen.

Kortom, ik stuur vanavond nog even een berichtje naar LALA: http://www.uobdtool.com/wholesale/Latest-version-VAG-COM-1060-hex-can-bus-dual-K-CAN-USB-430.html Dan kan ik me daarna eens gaan verdiepen in alle wel of niet in te stellen opties (hij zal vermoedelijk vrijwel tegelijk met mijn auto arriveren)

--
Edit, nou mailtje is verzonden. Ik vraag meteen wat het kost als ik er 2 of 3 bestel, misschien maakt dat nog uit als ze in één pakketje kunnen. Dan kan ik hier even navragen of er nog mensen in de buurt zijn die er een willen.
 

PC-fre@k

Banned
Zo, mailtje ontvangen:

[FONT=&quot]Order 1pcs : Total US$48 including the PayPal handing fee and Shipping fee by Airmail to you. [/FONT]
[FONT=&quot]Order 2pcs: Total US$75 including the PayPal handing fee and Shipping fee by Airmail to you. [/FONT]
[FONT=&quot]Order 3pcs: Total US$120 including the PayPal handing fee and Shipping fee by Airmail to you. [/FONT]

Zijn er hier nog mensen die er één zouden willen hebben? Klopt het trouwens dat de betaling per paypal naar een ander adres gaat, in dit geval greebidpay[at]gmail?
 
Bovenaan Onderaan