VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

Mistraller

Senior Member
Review van dat artikel zegt genoeg:

The device works with VAG K+CAN Commander 1.4 only. It WILL NOT work with VAG Tacho, VAG-COM and other diagnostic software.
Software is supplied on the small CD, so I was unable to read it from my laptop which has slot-loadable DVD drive.
VAG K+CAN Commander 1.4 is very old and many functions are not implemented (e.g. actuator test). Newer versions are available to the owners of the original Abritus72 hardware only (this dongle is NOT the original hardware ;) And I couldn't find any other versions of the software which work with this dongle.

Other Thoughts: The software has a little bit too technical interface, so it's easy to do something really bad to your car unless you know what you're doing.
 

johnboy

Donateur
china

@ Ronnie, kabel etc lijkt me wel wat. :baby012: Hoe is de betaling gegaan? Paypal?

Groetjes,
John
 

Ronnie

Forumguru
Ik had er op 3 dec wederom 1 besteld, plus een ELM 327 scanner voor andere merken.
Ook via Pay-Pal betaald, bevestiging is binnen, zelfs "free shipping" terwijl Nederland niet op de lijst staat.........
 

Josh

Nieuw lid
Lijkt me een leuk product.Kan je iets vertellen over het bestellen en betalen.Hoe werkt dit?Ik heb nog nooit met China zaken gedaan.
 

icecube

Actief lid
Heb net vandaag bericht dat hij verzonden is.

Bestellen gaat als volgt:

1. Je neemt contact op per e-mail. Ze vragen je vervolgens om adresgegevens + telefoonnummer. Telefoonnummer heb ik niet afgegeven aangezien ik persoonlijk hier de noodzaak niet van inzag.

2. Vervolgens kun je zelf via Paypal het geld overmaken naar het e-mailadres wat zij je zullen geven. Je hebt ook nog de keuze uit een aantal andere methode's maar raad ik persoonlijk niet aan. Dit zijn veelal onbekende/buitenlandse geld bedrijfjes.

3. Het product zal worden opgestuurd.

Het is voor mij ook nog maar even afwachten maar ik wordt tot nu toe netjes op de hoogte gehouden en heb zelfs een track & trace code gekregen (chinese track & trace).
 

pierre27

Actief lid
Josh,
klopt precies wat Icecub heeft geschreven.
Ik heb eergisteren een e-mail naar dat bedrijf geschreven (sinoyobdsale02@gmail.com), met de vraag hoe ik moest bestellen en wat de prijs was, omdat die niet stond aangegeven in de advertentie.
Ik kreeg per omgaande een mail terug van LALA, hoe ik kon bestellen door US 48,00 (wist ik natuurlijk van Icecub) over te maken via Paypal.
Ik heb dat gedaan en kreeg gelijk een mail, dat het geld ontvangen was en wat het adres was om naar toe te sturen. Free shipping to you by Standard Airmail.
Op het moment dat het pakket verstuurd was kreeg ik ook een track & trace (bar) code,zodat ik het pakket kon volgen, als laatste regel van LALA stond: rest assured
(je kan gerust zijn, maak je geen zorgen), omdat ik ook zo mijn bedenkingen had en deze gespuit had in de mail.
Ronnie echter heeft al meerdere bestellingen bij dit bedrijf gedaan en alles is goed gekomen.
Prettige avond,
Pierre:mad:
 

icecube

Actief lid
Tevens heb je via paypal ook nog eens kopersbescherming. Mocht het product dus niet arriveren kun je via paypal je geld mogelijk nog terug krijgen.
 
Heren, zo'n can VAG USB kabel lijkt me ook wel een leuk kerstkado voor deze prijs.
Het paypal verhaal gaat me wel lukken maar het is mij niet duidelijk of je er nu ook sofware (vag-com) bij krijgt voor die prijs of dat het sec de kabel alleen is?
 

icecube

Actief lid
Mij is beloofd dat er ook VCDS bij zit. Er staan verschillende kabels op de site en deze kabel wordt geleverd inclusief VCDS 10.6 (momenteel laatste versie).

Upgraden naar nieuwere versies in de toekomst is meestal niet mogelijk ivm licenties/dongles etc.
 

pierre27

Actief lid
Peet,
dat leuke kerstkado voor (Omrekening van valuta's: €37,21 EUR = $48.00 USD de wisselkoers voor deze aankoop is 1 EUR = 1.28997 USD) jou voor deze prijs heeft wel een verzendtijd van 7 werkdagen volgens mijn ontvangen e-mail van LALA, dus maak er maar een nieuwjaarskado van, werkt even goed.:smiley29:
Miss LALA From Sinoy Factory
sinoyobdsale02
Met deze Miss correspondeer ik vandaar mijn ..... LALA.
Pierre:yeah:
 

pierre27

Actief lid
Goede middag.
Voor diegenen, welke mijn bestelling willen volgen i.v.m. de bestelling in de VS.
Ik heb nog niets ontvangen, omdat het 7 werkdagen duurt en de kerstdagen met oud en nieuw ertussen zaten.:mad:
Mijn kabel is wel gisteren aangekomen in Amsterdam, via het tracknummer, wat ik ontvangen heb.
RA NO.: RF052826613SG
Despatch No.: 4744
Status Date Status Description
18-12-2010 Informationreceived
(fromShenzhen to registered mail section)
30-12-2010 Item despatched to overseas (from registered mail
section to Amsterdam)
Status is accurate as of Thursday, 30-Dec-2010.
Zodra ik de kabel in huis heb, laat ik het weten.
Een gezond/gelukkig uiteinde van 2010, wens ik alle lezers,
Pierre:yeah:

StatusRA No.:RF052826613SGDespatch No.:4744 Status DateStatus Description18-12-2010INFORMATION RECEIVED (From Shenzhen to Registered Mail Section)30-12-2010ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS (From Registered Mail Section to Amsterdam)
 

Ronnie

Forumguru
Ik had er op 3 dec wederom 1 besteld, plus een ELM 327 scanner voor andere merken.
Ook via Pay-Pal betaald, bevestiging is binnen, zelfs "free shipping" terwijl Nederland niet op de lijst staat.........
Dit werd de 23e December keurig thuis afgeleverd.......
 

icecube

Actief lid
Mijn kabel is binnen! Hij doet het inmiddels maar wel met enige argwaan. Aangezien mijn virusscanner een virus detecteerde in de installatie... vcds.exe werdt als virus gedetecteerd. Geprobeerd de officiele software te installeren hier werd niets gedetecteerd. Zie deze (http://www.virustotal.com/file-scan...facb0e776764740e455db6a622ffd3f841-1294576954) link voor het resultaat van de scan. Ik heb de installatie uiteindelijk na een backup op een oude laptop toch doorgezet en de software opgestart. In mijn firewall de applicatie geblokkeerd en ik zie ook geen rare processen verschijnen... Software werkt wel naar behoren.

Als ik ook op de sites van diverse AV fabrikanten kijk en de namen hoe het virus genoemd wordt door die fabrikant (bron zie link) op zoek dan kom ik uit op weinig informatie.
 

Ronnie

Forumguru
Virusscanner reageert op de (gekraakte) Licentie op het bijgeleverde CD'tje, had het zelfde probleem hierzo.
Ik gebruik een oude laptop met XP en diverse diagnoseprogramma's voor de diagnoses.Ik heb dan ook geen virusscanner nodig....
 

pierre27

Actief lid
Goede middag.
Ook bij mij werd mijn kabel na 3,5 week keurig verpakt vanuit Singapore op mijn huisadres bezorgd!:489:
Er zit alleen een mini-disk bij met 7 programma's:
1=vag 908 driver for windows 7 x64 (file met drivers en pdf uitleg, heb hem geïnstalleerd, perfecte installatie, maar wel goed lezen)
2=vag com release 7041-installer.exe
3=vcds release 10.6.exe (deze heb ik zonder problemen geïnstalleerd met win-xp, ik vermoed dat ik deze driver moet gebruiken)
4=vcds 908.1.exe
5=vcds beta 9120-installer.exe
6=vcds release 8050-installer.exe
7=vcds release 9081-installer.exe
Waarvoor bovenstaande drivers dienen ????????
Ronnie :473:weet daar vast antwoord op, ........ ik tast in het duister.
Zoals Icecube reeds schreef, van de virusreakties niets aantrekken, gewoon doordouwen, niets
aan de hand, Ronnie schreef al waarom er een virusreaktie is.
Nu moet ik verder met het bestuderen van VAG-COM, omdat ik dat op de lange baan heb geschoven.
Ik zal LALA even mailen, :623:dat alles goed is aangekomen, daar had zij om gevraagd!
Prettige dag verder,
Pierre:yeah:
 
Bovenaan Onderaan