Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Eindelijk word de Mazda "verlaagd", zaterdag 13 augustus gaat hij lager, is nogal een gedoe geweest as usual, maar goed. Meneer had zonder het ons te vertellen Eibach's besteld ipv H&R vanwege langere levertijden bij die laatste, alhoewel we een voorschot betaald hebben voor H&R en niet voor Eibach (Eibach is stukje goedkoper), maar achteraf bekeken al maar goed aangezien ze van Eibach op de keuring niets zeggen, H&R is knalblauw dus die had ik moeten lakken vooraleer ze eronder konden. Als hij die zaterdag lager komt te liggen laten we ook meteen een offerte maken voor een custom uitlaat, enkel de eindstukken en de demper worden aangepast, dat geeft al een mooie brom. De dag erna staat hij dan gelijk op een meeting, daar mocht hij staan als showauto op voorwaarde dat hij tijdig verlaagd was, die deadline halen we dus nipt. Ook hebben we een andere spoiler besteld, de huidige sluit net niet goed aan zoals we willen. Zo staat hij er nu voorlopig bij, maar meer komt snel.

20220702_153956 (1)_copy_2419x1144.jpg 20220703_175955 (1)_copy_2419x1144.jpg 20220702_153944 (1)_copy_1144x2419.jpg IMG-20220703-WA0033.jpg

Reacties op de auto zijn trouwens echt positief, overweldigend zelfs, overal onderweg duimpjes omhoog van vooral andere tuners en zelfs van standaard dikke auto's, op meetings niets dan positieve comments ook. Het is niet mijn auto, maar het maakt me wel trots, ook om te zien hoe de kinderen en mijn vrouw erin opgaan, geweldig.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Blijf het alleen jammer vinden dat de onderbumper geheel zwart is en niet de helft wit.
Hierdoor is het het net niet ....
 

JeSko

Forumguru
Niks aan te doen plastic kan je niet deftig wrappen, ons stoort het zeker niet en wie weet doen we nog wat met dat zwart onderin, dikke diffuser fzo.
 

leon-cupra

Forumguru
Dus je gaat je wagen niet laten herkeuren voor de verlaging? Air wil je niet monteren omdat het niet wettelijk is maar je gaat je wagen niet herkeuren voor verlaging waardoor de wagen eigenlijk niet in orde is voor de wet en dus ook niet voor de verzekering? Dat snap ik niet. :sterretjes:
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Wat een leuke bak zeg! Toen ik aan het rondkijken was (en uiteindelijk de Scala kocht) heb ik deze ook proefgereden. Maar vanwege de verouderde techniek en beperkte uitrusting van het specifieke voertuig (samen met dingetjes als ruimte en zicht achter) toen toch voor de Skoda gegaan. Maar het rijdt inderdaad als een racewagen.

Van deze aankoop ga je geen spijt krijgen gok ik zo.
 

JeSko

Forumguru
Dat kan @Canon-Eye maar voor zolang zo'n wrap blijft zitten is dat niet de moeite, wellicht zijn we het beu binnen 1-2 jaar en komt er toch wat anders op. Ik bestel folie aan inkoop en doe het zelf.

@leon-cupra

Airride ligt er vingerdik bovenop, Eibach veren dat weet geen kat, no stress.

@Skoda_Achterhoek

Thanx! Zicht naar achteren is niet al te best neen, ze zijn daar duidelijk voor design over functie gegaan.
 

leon-cupra

Forumguru
Tot dat “geen kat” bij een zwaar ongeval (hopelijk gebeurt dit nooit) de wagen gaat onderzoeken. De wrap verraadt al dat het geen “gewone” wagen is.
Kost je een uurtje om naar de keuring te gaan en een klein beetje geld en je bent voor altijd gerust.
 

JeSko

Forumguru
Mazda is "verlaagd", tussen haakjes want het effect is niet wauw maar goed, wauw dan moet je zowiezo op schroefset liggen en mijn vrouw wilt haar daily nog praktisch houden.

Ook wat info gewonnen mbt een custom uitlaat, daar moeten we binnenkort voor terug, geen hele lijn maar een eenvoudige einddemper delete met gemodificeerde custom zwarte eindstukken. Gaat lekker klinken, laatst een CX-3 met identiek dezelfde motor zonder demper gehoord, lekker rauw!

Voor

20220813_091356_copy_3024x1431.jpg
Na
20220813_182811_copy_3456x1638.jpg

20220813_182748_copy_3024x1431.jpg
20220813_182757_copy_1431x3024.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Ziet er goed uit.
Om de wagen mss optisch wat lager te doen lijken , mss een frontspoiler en side-skirts monteren. Persoonlijk zou ik ook eens zien voor een iets agressievere achterbumper zodat dan alles meer in lijn is van de aanpassingen.
3FDCDDA2-A5A5-4937-A79F-23FE87F70D74.jpeg
6307D54A-90AB-4E3A-A703-ECE39C6B6EB5.jpeg
 

Tees

Donateur
Kan een submerk van Conti zijn, maar ze komen wel heel matig uit de testen, allemaal in het onderste kwart (of daar vlakbij) als ik t zo zie. Ik zou er persoonlijk niet op willen rijden, heb bij m'n F1 een C-merk band gehad, dat nooit meer...
 

JeSko

Forumguru
Altimax S scoort gewoon goed, werd ons aangeraden door onze bandenman die er al jaren inzit, en scoort goed op reviews, dit is gewoon een goede degelijke veilige band.
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik reed een hele tijd barum bravuris. De bandenman wist me te vertellen dat ze tussen deestone (hard, veel km en minder grip) en maxxis (zacht, veel grip en weinig kms) zat en ongekend door publiek dus daar ook voor gekozen.
Reed perfect en 2 sets van 4 banden achter elkaar opgereden

Je hoeft niet altijd ‘de tests’ op te volgen. Soms is advies van iemand die er verstand van heeft voldoende

Ps: auto staat mooi zo toch jesko
 

Tees

Donateur
Ik vertrouw dus liever op objectieve criteria die in de tests beproeft worden (overigens zit daar ook vaak een subjectief deel in!) dan op de ervaring van een bandenboer, hoe veel die ook heeft. Aan het eind van de rit zijn de meeste mensen niet zo kritisch op hun spullen, en geeft iedereen z'n eigen spul een 8, en daar baseert de bandenboer toch ook een belangrijk deel van z'n kennis op.

Maakt ook verder niet uit, als mevr JeSko er lekker op rijdt (en JeSko zelf af en toe ook ;)), is t prima. Die banden van mij was ik echt niet tevreden over toen, die heb ik er toen na een jaar (7500 km) afgetrokken, en dat bleek een heel goede keuze. Sindsdien rij ik Michelin CC's (nu CC2), en misschien is er ook wel wat beters te krijgen (al betwijfel ik dat ;)), maar dit is goed genoeg en ik ben er tevreden over.
 

Cordoba

Forumguru
Dat een product een merk is, dat onder de paraplu valt van een gerenommeerd merk voor hetzelfde product wil niet zeggen dat het kwalitatief vergelijkbaar is. Niet zelden zie je dat budgetmerken producten op de markt brengen met de techniek van het moederconcern van een aantal jaren terug, dat wil niet zeggen dat het slecht is, wel dat het mogelijk beter kan (voor een hogere prijs).

Wat de beste band is voor een bepaalde auto/bepaald gebruik kun je over discussiëren en dan heb je ook nog verschil tussen theorie en praktijk. Een voorbeeld van verschil tussen theorie en praktijk: in theorie zouden winterbanden in de winter en zomerbanden in de zomer beter zijn dan all seasons. In de praktijk blijkt in NL nog al eens dat als het een beetje winter wordt veel auto's of nog niet op winterbanden staan, of juist als weer teruggewisseld zijn naar zomerbanden.

Als je gaat oordelen over de keuze van een ander (en vaak zonder alle details te kennen) respecteer dan in elk geval de keuze die een ander maakt, onafhankelijk of je het er mee eens bent of niet.
 

Kanerr

Forumguru
Verlaging staat goed! Precies perfect voor een daily Jef, met een lipje hier en daar wordt het nog beter.

Lijkt me ook stuk beter te sturen nu?
 
Bovenaan Onderaan