Wat is een "winterpakket" ?

redriver

Actief lid
Wat is de inhoud / opties van een "winterpakket" bij een Octavia van 2018. Ik lees iets van stoelverwarming en voorruitverwarming. Klopt dit of is er meer wat in zo'n pakket heeft gezeten ?
 

hemi24

Forumguru
Voorruitverwarming ben ik niet zeker van of dat in het winterpakket zit/zat, maar doorgaans zitten volgende zaken erin binnen de VAG-groep:
  • Verwarmbare voorstoelen;
  • Verwarmde ruitensproeierkoppen;
  • Koplampsproeiers;

8 tot 9 van de 10 keer heb je dan een importwagen uit bijvoorbeeld Duitsland te pakken…
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is de inhoud van de verschillende pakketten niet alleen afhankelijk van automodel en bouwjaar, maar ook van het land waar de auto voor bestemd is (in elk land bepaald de betreffende importeur welke accessoires in een bepaald pakket zitten, zo heeft Pon jarenlang de verwarmbare voorruit geweerd uit Nederland).
 

JPs_OC2

Donateur
Kun je de verwarmbare achterbank er nog achteraf in zetten? Of is dat veel gedoe?

Zoals @Tees zegt, het kan maar is veel werk.

Aan onderstaande originele onderdelen:
-Verwarmingselementen zitting & rugleuning;
-Control unit;
-Bedieningsknoppen links en rechts en eventuele andere bekledingsonderdelen voor de middenconsole; ben je zo rond de € 400,- kwijt.
Dan moet de kabelboom voor het geheel er nog bij, geen idee wat die kost.

Vervolgens moet de bekleding van de achterbank er af om de verwarmingselementen te kunnen plaatsen.
Volledige middenconsole moet los (armsteun,handrem,pook/DSG,etc,etc), display radio eruit, instrumentendisplay eruit, bekleding onderzijde dashboard bestuurderskant los, knie-airbag los en dan de zekeringskast los om de bedrading aan te kunnen sluiten. En dan zou het ook zo maar kunnen dat er nog additionele codering via VCDS nodig is....

Met andere woorden...veel werk/veel gedoe ;)
 
Ouch, dat is wel heel veel werk inderdaad, zo koud is het in NL nou ook weer niet (en met stoffen bekleding......)
Maar bedankt voor de reactie en info :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Trui aan over je T shirt en je komt de winter wel door in je Skoda

Stelletje koukleumen
 
Bovenaan Onderaan