Columbus Map update ECE 2022

Wie heeft ervaring met deze update? Ik rij skoda met een amundsen Navi.
Nu een half jaar heb ik de seat 2022/1720 geinstalleerd en bevalt prima.
Zal ik de skoda CW45 weer invoeren?
 

Jaap S

Nieuw lid
De vorige map van Skoda was ECE 2021/2022 (CW25/2021) dus van ongeveer 20 weken daarvoor. Bij de site van Volkswagen (Discover Pro) staat deze versie nog als de meest actuele versie en bij Seat Leon (System Plus) van nog een half jaar eerder. Heb jij wel een Amundsen MIB2 navigatie, die 1720 versie van Seat is namelijk maar 6-8 GB ipv bijna 28 GB.
 

hemi24

Forumguru
@Jaap S : kaart van 6-8 GB (1720) zal een deel van Europa zijn voor de Amundsen, terwijl de kaart van 28 GB (P195) een kaart is voor een Columbus.
 

LimoIncognito

Actief lid
binnenkort maar eens updaten. Wel irritant dat hij dat niet afrond nadat je hem hebt aangezet en vervolgens de auto parkeert ....
 

Canon-Eye

Forumguru
Updaten gebeurt bij mij niet in de auto, maar direct naar het sd-kaartje in de laptop.
Scheelt een boel gedoe met contact aanhouden en zo...
 

Rallye

Forumguru
Dat is het verschil tussen de Amundsen (navigeert vanaf SD) en de Columbus (navigeert vanaf de harde schijf, waar de inhoud van het kaartje eerst heen moet)……
 

CharlesTucker

Forumguru
Zo, update gedaan. Het ging in tegenstelling tot de vorige keren niet helemaal soepel. Zoals gebruikelijk zip-file gedownload, en uitgepakt naar een SD kaartje. SD kaartje in de auto, en laten zoeken naar een update. Na een kwartier nog niks gevonden, dus gecancelled en in een optimistische bui simpelweg nog een keer laten zoeken. Toen werd de update wel gevonden, dus gestart met updaten. Omdat ik een kwartier verloren was ben ik maar een beetje langzamer gaan rijden, met 85 km/u op gepaste afstand achter een vrachtwagen gebleven, en bij aankomst op kantoor was de update voor 95% klaar, 2 minuten gewacht en toen was ie helemaal klaar. En natuurlijk een verbruik (volgens de BC, dat wel) van slechts 4.2 liter per 100 km :D
 
Bovenaan Onderaan