Kaner - VW CC 3.6

JeSko

Forumguru
Huizen zijn duur geworden inderdaad, ook in België, wij hebben het "geluk" gehad in 2015 nog te kunnen lenen voor ons huis, maar het was toen al nipt.
 

eriktv

Forumguru
Sparen voor een huis heeft toch geen zin, een gemiddeld huis a ~€400.000 is afgelopen jaar bijna 20% duurder geworden, dus dan moet je al €80.000/12=~€6666 per maand sparen om überhaupt bij te blijven. Lekker houden dus die CC ;););). En dan stap je maar af en toe even op de fiets, bespaart harder.
 

Kanerr

Forumguru
Poeh Erik heb jij dan een oplossing voor mij? :D

Eerste huis moet en zal komen, al is het maar een appartement ter grootte van een schuur voor 2 ton. Heb inderdaad niet de luxe om een mooie eengezinswoning te kopen voor ~4ton, maar een fatsoenlijk appartement in de Randstad (en met fatsoenlijk bedoel ik een 50jaar oud appartement met ~70m2) voor rond de 2ton is goed te doen maar dan moet ik wel de kosten ophoesten. Dan is een zuipschuit en ~15.000 euro zonde om voor de deur te laten staan..

Of ik moet harder werken, dat kan ook nog........ of niet :maakmegek::maakmegek::maakmegek:
 

JeSko

Forumguru
Een huis is belangrijker als een auto, zegt het klein beetje gezonde verstand in mij. Maareuh de rest knikt van :jaja: bij het hebben/houden van een mooie wagen. Het is dat een huis hebben met een gezin een must is, maar wil er onderhand ééntje met oprit en overkappingen voor de auto's. Zoektocht is echter lastig, onze straat word vanaf 2022 doodlopend, wat ons huis in waarde zal doen stijgen, dus wacht ng effe met verkoop.
 

eriktv

Forumguru
Ik probeer gewoon je emotionele keuze om zo’n toffe auto te houden (of niet) te onderbouwen met een rationeel verhaal. Maar dat is gewoon rechtlullen wat krom is natuurlijk. We hebben zelf ook lekker kunnen sparen (in de sociale huur, met de Superb eronder in de garage :D en daardoor makkelijker een huis kunnen kopen. Ik zou hem dus ook weg doen, hoe moeilijk het ook is. Leuke ritten mee gemaakt, veel mooie herinneringen opgedaan en door naar wat anders.

Ik moet mezelf ook regelmatig overtuigen dat ik de diesel wil houden, ondanks de €146 mrb per maand en nog niet eens 10.000km per jaar.. Een beetje irrationeel maakt het leven af en toe leuker!
 

Kanerr

Forumguru
Dat is zeker waar!! Mocht hij niet weggaan voor de prijs die ik in gedachte heb blijft hij ook gewoon hoor :) Daar kan ik dan niks aan veranderen.
 

JeSko

Forumguru
Ik vrees ook dat met de huidige markt, omschakeling elektrisch en vooral ontploffing van de benzine/diesel prijzen, de auto wel eens heel lang zou kunnen te koop staan :(
 

Captain Hook

Forumguru
Je kunt dit soort auto's dan wel mooi vinden of cool of gaaf, of whatever.

Maar met het huidige brandstofprijzenklimaat en de aanstaande overgang van ICE naar EV, wordt het steeds lastiger om dit soort rijdende benzinedraaikolken nog kwijt te raken. :koffie:
 

Bakboord1

Forumguru
Aan de andere kant is het nu de laatste kans in je leven om nog een keer een zes cylinder te rijden.
Ik denk dat zes cylinders om die reden op enig moment juist minder afschrijven dan hun 4 cylinder broertje.
 

Kanerr

Forumguru
Het is een feit dat in Nederland de markt voor snelle/relatief onzuinige 'luxe' autos heel klein is. Dat merk ik ook bij het vragen voor een inruil voorstel, ik krijg gewoon geen voorstellen omdat er geen markt voor is :thumbsdown:

Maargoed, ik geniet er nog elke dag van (behalve het tanken :sterretjes:)



Voor nu lijkt het erop dat er twee opties zijn;
1. Inruilen op een VW Golf GTE/Passat GTE of een Audi A3 E-tron
2. Als ik hem verkocht krijg (wat ik het liefst doe natuurlijk), dan koop ik een hybride ervoor. Dit scheelt aanzienlijk in wat ik moet bijbetalen, maargoed nadeel is dus het wachten en het aanhoren van alle gezeur van potentiele kopers.

We wachten geduldig af...
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad dat gesjachel bij verkoop tweedehands is ook wat mij er van weerhoudt om zelf nog een auto te verkopen, de laatste dat ik zelf verkocht heb was onze Fiat, hoop gezever gehad vooraleer er iemand serieus voor de auto kwam. Ik geef mijne gewoon over als het moet, verlies er dan wat op maar moet me er verder ook niks van aantrekken.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt heel veel gezeur voorkomen door een heldere verkoop tekst en van te voren duidelijke afspraken te maken. Ik verkoop nog wel eens een particuliere auto en heb nog nooit echt gezeur gehad.

en de biedingen van handelaren herken je heel snel en hoef je niet op in te gaan.

gewoon te koop zetten met duidelijke info en dan komt het vast goed. Afschrijving zul je toch houden, het is aan jou wat je daarin acceptabel vind.
 

leon-cupra

Forumguru
Kilometers , leeftijd, budget spelen dan ook een belangrijke rol é. Iemand met een klein budget heeft ook meestal wat meer op te letten naar de bijkomende kosten zoals verzekering, verbruik en dergelijke.

als ik tegenwoordig hoor hoe gewild (tot ik de mijne wss zelf tracht te verkopen) een M2 is, laatste 6 cilinder in een compacte wagen. Dan spreek je ook over een onzuinige wagen maar waar de bijkomende kosten veel minder doorwegen op de aankoopprijs die een stuk hoger ligt.
 

brepus13

Forumguru
Voor nu lijkt het erop dat er twee opties zijn;
1. Inruilen op een VW Golf GTE/Passat GTE of een Audi A3 E-tron
2. Als ik hem verkocht krijg (wat ik het liefst doe natuurlijk), dan koop ik een hybride ervoor. Dit scheelt aanzienlijk in wat ik moet bijbetalen, maargoed nadeel is dus het wachten en het aanhoren van alle gezeur van potentiele kopers.

We wachten geduldig af...


Soms loopt het dus ineens anders. Van harte met je nieuwe Ride ieder geval en veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan