Voorstellen, Rapid sb

IMG-20211024-WA0004.jpg IMG-20211024-WA0003.jpg Goede middag!

Mijn naam is Frank, en nu zo'n 2 maanden trotse eigenaar van een Skoda Rapid spaceback uit 2015 met panorama dak wat ik zelf echt super mooi vind staan.

Hier voor een heb ik lange tijd een Skoda Octavia hatchback gereden uit 2000 met veel plezier, maar dan is dit toch wel weer echt even next level genieten hoor!

Ben ondertussen al langs @Antera geweest om een aantal vcds aanpassingen te laten uitvoeren. En we kwamen er daar achter dat de USB kabel kapot was. Die had hij op voorraad en heeft ie gelijk vervangen! Super aardige kerel met veel ervaring echt een aanrader!

Verder wil ik nog een stage1 tuning laten uitvoeren. Als iemand ervaring heeft met een goed bedrijf hoor ik het graag!

Ik wel 18 inch velgen en dan ook gelijk laten verlagen met een Eibach set.

Skoda logo's zijn inmiddels zwart, heb ik zelf gedaan met plasti dip. Nu alleen nog het Chrome van de grill vervangen. Zag op kopacek iets voor bij komen voor €60.

Ideeën zijn altijd welkom!

Groetjes Frank
 
Welkom naam- en autogenoot !
Qua chippen kan ik VAG Techniek aanraden.
Je hebt trouwens een zeldzame combinatie; wel een pano dak maar geen doorlopende achterruit.
 
Mmm, misschien niet zó uniek dan, in mijn beleving hebben de meeste met pano dak ook de doorlopende achterruit. Bij mijn Style Edition standaard combinatie
 
.........
Mijn naam is Frank, en nu zo'n 2 maanden trotse eigenaar van een Skoda Rapid spaceback uit 2015 met panorama dak wat ik zelf echt super mooi vind staan.

Ben ondertussen al langs @Antera geweest om een aantal vcds aanpassingen te laten uitvoeren. En we kwamen er daar achter dat de USB kabel kapot was. Die had hij op voorraad en heeft ie gelijk vervangen! Super aardige kerel met veel ervaring echt een aanrader!

Verder wil ik nog een stage1 tuning laten uitvoeren. Als iemand ervaring heeft met een goed bedrijf hoor ik het graag!

Ik wel 18 inch velgen en dan ook gelijk laten verlagen met een Eibach set.
Hoi Frank, ik vroeg mij af of je wat zou kunnen vertellen over je 18" wielen onder de Rapid. Ik bezit zelf een Rapid (2018) met de standaard 16" Italia wielen. Echter, ik zou graag grotere velgen eronder willen hebben. In eerste instantie dacht ik aan 17", maar gezien het formaat van de auto zou 18" hoogstwaarschijnlijk ook niet misstaan. Waar ik echter nog een beetje over twijfel is het al of niet aanlopen en of het rijcomfort nog een beetje aanwezig blijft.

Concreet ben ik dan benieuwd naar de afmetingen van jouw 18"velgen (ET, J waarde) en banden (fabrikant, maat) en hoe jij het geheel ervaart.

Overigens worden reacties van overige forumleden die ervaren hebben met 18" onder de Rapid natuurlijk ook van harte uitgenodigd om te reageren. Hoe meer informatie, hoe beter.

Alvast dank voor de eventuele reacties en een goed weekend toegewenst.

Groetjes, Greg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan