Op zoek naar een O3, 1.2 TSI 1.4 TSI

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Klopt, een kleine zoektocht op dit forum bewijst dat al, hoeveel leaserijders zitten hier niet, die hun auto pamperen? Juiste OH, juiste poetstechniek, juiste omgang met de techniek etc etc. Dat lease rijders allemaal hun auto afraggen is een fabel.
 

PizzaPieter

Forumguru
En de auto's die afgeragd worden, zullen vaak optisch ook minder fraai zijn.
En tevoorschijnkomen bij de shabby handelaars op shabby industrieterreinen met shabby verkopers en shabby koffie.

Is dus andersom ook geen gouden wet dat iedere optisch minder mooie auto ook technisch slecht is (of iedere knappe auto die de leasemij zelf in de showroom verkoopt technisch goed), maar het kan wel weergeven hoe iemand met 'zijn/haar' auto is omgesprongen.
 

JeSko

Forumguru
@PizzaPieter

Ik ken er inderdaad heel veel uit de moderne tuning kringen, en wat komt daar vaak terug? De lak moet schitteren als een diamant in een geitenkont, velgjes moeten blinken, lampjes fonkelen, maar wel allemaal met ijskoude motor wegknallen alsof het de laatste keer is. Dat is een groot deel van de nieuwe generatie voor je :)
 

Willem-R

Senior Member
Dank je @JeSko .
@CharlesTucker , @RichTrip, dit is een misverstand , die optie, geen lease, selecteren betekend dat je niet op zoek bent naar een auto om te leasen maar naar een auto om te kopen.
Vaak staan er ook auto's tussen om te leasen.
Maar een ex lease auto kan zeker wel een goed kandidaat zijn, die sluit ik ook absoluut niet uit.
Een lease auto heeft vaak voordeel van onderhoud bij de merkdealer en alles dus bekend is en alle modificaties uitgevoerd.

n.b. snelweg ritjes is niet helemaal een goede naam voor een goed gebruik, als iemand bijvoorbeeld elke dag 100 km snelweg rijdt maar er daarvan elke dag 40 km file rijdt.
Dat zijn dan ook wat aardig minder goede km.
Het zou mooi zijn als in het auto systeem een logboek te vinden was, van hoeveel km met welke snelhied gereden is, dan zou je een betere inzicht hebben van gebruik.
 

Cordoba

Forumguru
@Willem-R Ik had die Octavia niet op autowereld, maar op gaspedaal gevonden, die combineert van bijna alle autosites het aanbod, alleen bijvoorbeeld Marktplaatsaanbod vind je niet op gaspedaal. Je kunt daar ook een zoekopdracht aanmaken, en instellen dat je een mailtje krijgt als er nieuw aanbod is dat aan je eisen voldoet.
 

Willem-R

Senior Member
Ik denk dat PizzaPieter wel een heel groot punt heeft, als de koffie shabby is, of van die koffie met een soep smaakje, dan heel heel snel wegwezen.
Big Smiley maar ook wel beetje serieus, ik heb daar echt wel een beetje wantrouwen bij als bedrijf slechte koffie heeft.

Even beetje oftoppic
 

Willem-R

Senior Member
@JeSko Nope das mijn oude, die dus vervangen gaat worden, n.b. het is geen B.
Net nieuwe APK gedaan, rijdt nog best goed, is alleen niet zuinig.
En heb behoeft aan meer ruimte.
 

JeSko

Forumguru
Aha helder.

Nee klopt Astra G , mijn vader heeft zowel een Vectra G ( vandaar even de verwarring ) sedan als Vectra C station gehad.
 

Willem-R

Senior Member
Ah, ja opel was vroeger geen slechte auto, heb toen ik een beetje aan het orienteren was voor andere auto met meer bagageruimte, ook naar de gegevens van vectra gekeken, maar vreemd genoeg, hoewel maten aan buitenkant groter zijn, is bagageruimte juist iets kleiner, ook bij station, dus ook geen kandidaat.
 

Willem-R

Senior Member
Weer even een heel nieuw onderwerp, Plasti Dip

Is er hier iemand of kent iemand die een volledige auto Plasti Dip heeft of heeft gehad,.
En wat zijn hier de ervaringen mee, op forum gezocht, zie alleen maar leden die delen hebben gedaan, vaak velgen.
@Cordoba zag dat jij ook wel eens op zoek was geweest naar ervaringen met volledige dip, heb jij toevallig nog wat gevonden?

Had al wel gevonden, van en bedrijf in Aalsmeer, die ermee gestopt is, omdat er op sommige delen toch wel sprake was van snelle slijstage, zoals zij zeggen, zeer gevoelig voor slijtage bij handgrepen en instap van de auto.

Is misschien nog wel afhankelijk van merk en of aantal gebruikte lagen, e.d.
Ene site lees ik, het beste is 5 lagen, andere dat 4 lagen genoeg is.

Maar hoop dat er wat meer ervaringen bekend zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals PizzaPieter al aangeeft, beter even een apart topic daarvoor aanmaken. Aantal lagen dat benodigd is, is ook afhankelijk van hoe dik je spuit, en is de garantie dat je het er ook weer af kunt krijgen. Het groen in mijn avatar is ook allemaal plastidip (in dit geval van het merk Motip).

Ik zou handgrepen en andere punten die je zeer regelmatig vasthebt, niet plastidippen omdat dit waarschijnlijk snel lelijk gaat worden. Ik heb voor mijn Fabia I combi destijds gekeken naar een plastidip voor het dak, maar omdat ik tijdens mijn zoektocht duidelijk kreeg, dat ik dit nooit zo netjes en egaal zou krijgen als ik wil, ben ik er niet aan begonnen. (Mijn idee was om metallic te dippen, maar bij navraag bleek dat je dan een aparte spuitbus met metallic deeltjes nodig hebt en die door de andere plastidip heen spuiten, en dat krijg je dus nooit egaal op een flink dak zoals bij een combi.
 

Willem-R

Senior Member
Dank je voor de reacties, zal even kijken onder welk forum groep het beste kan neerzetten.

N,b, het gaat niet om zelf doen, hele auto, zal dan door spuiterij gedaan moeten worden,
 

Cordoba

Forumguru
Als je het door een professionele spuiter laat doen, kun je misschien beter voor wrappen kiezen. Als je netjes met een (goede) wrap omgaat, blijft ie ook netjes. Plastidip heeft vaak toch een keer reparatie van kleine schades nodig (zijn ook YouTube filmpjes van).

Je kunt de mods vragen of ze de laatste posts van dit topic willen afsplitsen en in een apart topic zetten. Bij voorbeeld in het deel "onderdelen van derden", daar staat bijvoorbeeld ook het plastidiptopic van JeSko.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Plastidip moet je niet aan willen beginnen.

2 opties zijn beter in mijn optiek;
1: overspuiten in het buitenland (lees Balkanlanden, Polen, Litouwen etc) waar je ook vele prof's hebt zitten die het voor minder dan de helft hier doen.
2: wrappen. Tegenwoodig zijn wraps van een goede kwaliteit en kunnnen wel tegen een wasstraat bezoekje.


Trouwens, niet om @HarrieSkoda zijn auto de hemel in te prijzen ofzo maar als ik zou moeten kiezen tussen een kale 2 tonner of een relatief goed geoptioneerde met 130k voor bijna dezelfde prijs zou ik het wel weten :laugh:
 

Willem-R

Senior Member
Dank je @Cordoba , @Kanerr ,

Vandaag prijsopgave wrap ontvangen €2250,- incl btw en ook al hier en daar gelezen full plasti dip laten spuiten kost toch ook zeker wel € 1500,-

Dat zijn helaas prijzen die ik toch te hoog vindt.
Dus hoeven niet uitgebreid op dit onderwerp verder te gaan.
 
Dank je @JeSko .
@CharlesTucker , @RichTrip, dit is een misverstand , die optie, geen lease, selecteren betekend dat je niet op zoek bent naar een auto om te leasen maar naar een auto om te kopen.
Vaak staan er ook auto's tussen om te leasen.
Maar een ex lease auto kan zeker wel een goed kandidaat zijn, die sluit ik ook absoluut niet uit.
Een lease auto heeft vaak voordeel van onderhoud bij de merkdealer en alles dus bekend is en alle modificaties uitgevoerd.

n.b. snelweg ritjes is niet helemaal een goede naam voor een goed gebruik, als iemand bijvoorbeeld elke dag 100 km snelweg rijdt maar er daarvan elke dag 40 km file rijdt.
Dat zijn dan ook wat aardig minder goede km.
Het zou mooi zijn als in het auto systeem een logboek te vinden was, van hoeveel km met welke snelhied gereden is, dan zou je een betere inzicht hebben van gebruik.
Ik heb inmiddels via diverse voertuigen en werkgevers wat ervaring met Athlon en LeasePlan; beide bedrijven hebben er een handje van om in het laatste jaar flink te bezuinigen op de kosten. Alleen veiligheidszaken zoals remmen en banden doen ze dan vaak.

mijn werk golf moest voor onderhoud; hij moest destijds nog 4 maanden contract; hij mocht alleen APK gekeurd worden. Maar olieservice en de 2 zwetende achterschokbrekers mochten niet gedaan worden. Remschijven achter ook niet. Waren niet té dun maar wel flink op weg. Niks nada werd er gedaan. Inmiddels contract verlengd en toen mocht het alsnog (en inmiddels loopt ook dát contract af en is de golf binnenkort exit). Dus denk nou niet dat met lease altijd het júiste onderhoud krijgt.
 

JeSko

Forumguru
2250 is spotgoedkoop voor een full wrap van een station, zal de binnenkanten deuren en dergelijke niet betreffen dan, maar puur datgene wat je al rijdend ziet. Maar snap dat het veel geld blijft.
 
Bovenaan Onderaan