Mercedes-benz

JeSko

Forumguru
mijn cabrio lagen ook redelijk brede banden vanachter. Doet wel veel voor de tractie

Bij droog weer helpt het om bredere banden te hebben inderdaad, bij nat weer is het tegengestelde waar, bredere banden betekent sneller aquaplaning. Ook hebben smallere banden betere grip in extreme winterse omstandigheden, aangezien smallere banden een hogere oppervlakte druk ontwikkelen dan bredere banden. Dacht zelf eerst ook, breder = beter. Maar dat is zeker niet altijd waar.
 

Chrisjemol

Forumguru
In sneeuw is brede banden vele malen slechter idd
Heb ooit een daewoo lanos gehad (verschrikkelijk ding) maar met die smalle bandjes door de sneeuw meer tractie dan maat met bmw 5 serie en breedset met winterbanden
 

leon-cupra

Forumguru
Ook niet beweerd dat bij nat weer brede banden meer tractie geven @JeSko ;)
En idd aquaplaning en brede banden … rij echt niet graag op onze Be-autostrade tijdens hevige regenbuien. Als je al voelt bij droog weer hoe de banden al “zoeken” :nono:

Daarnet nog ritje gedaan met de madam en de M2. Is hier momenteel hard aan het regen, mooie brede bocht en geen verkeer. Kont zwiepte even mooi opzij … partner: :mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Maar zo mooi te corrigeren, even tegensturen en hopla, terug recht :dankje:
 

JeSko

Forumguru
Ja BE autostrade heeft zoveel spoorvorming, levensgevaarlijk, heb het ook al gehad met de Sup, hevige regenval, en een flauwe bocht met aftakking tussen Gent en Antwerpen dacht ik, daar mag je 100, en plots begon de Sup aan 80 te schuiven, de hele auto ging zacht van rechts naar links, waar een camionette reed, gelukkig kreeg ik dat toen rechtgezet door kalm te blijven en gas te lossen, zodat de wielen langzaam maar zeker weer tractie kregen. Velen panikeren en duwen de rem in. Dan ben je altijd gescheten.
 

Kanerr

Forumguru
Ik knalde 3 weken terug met 160 over de autostrade in BE met hevige regen. Aquaplaning was prima te doen, auto deed alles voor me dankzij 4motion :pardon:
 

JeSko

Forumguru
Foto is genomen door die maat met zijn blauwe Honda Civic, dus van deze C geen idee welke motor erin zit, is gewoon van iemand die ook op die meeting aanwezig is. Heb echter nog een kameraad die een C220D heeft, denk 194 pk, daar heb ik al eens foto's van gepost hier.
 

philippe bakker

Forumguru
Das een app van mercedes die kan alles regelen. Deuren en ramen open of toe, de binnen en buiten verlichting aanpassen, voorverwarmen,ramen ontdooien , ritoverzichten, locatie vh voertuig,…. Eigenlijk alles
 

Kanerr

Forumguru
Ja, maar bedoel moet je in de buurt van de auto zijn of kan je het vanaf de andere kant van de wereld ook doen? :D
 
Bovenaan Onderaan