Bekleding reinigen - tip op maat

Highway

Forumguru
@Cordoba Klopt wat betreft het vermogen. Mijn reiniger heeft 'maar' 1200 Watt. Echter zuigt die wel prima (gelukkig!).

Begrijp wel wat je bedoeld, dat je minder reinigingsmiddel op bepaalde stukken kan gebruiken. Ik doe de gehele stoel met een vast mengsel (en daarna schoon water). Stoel is na het reinigen wel vochtig, maar niet nat.

Om weer wat on-topic te komen - al die schuim reinigers in blik etc. zijn leuk om oppervlakkig vuil minder zichtbaar te maken, maar als het echt vies is en/of je hebt vlekken (of je wil het zo schoon mogelijk hebben), zou mijn advies zijn een extractor te gebruiken. Deze verwijderd ook daadwerkelijk het meeste viezigheid.
 

Tees

Donateur
Het zat al langer in m'n achterhoofd, maar door dit topic ben ik nu toch wel overtuigd dat ik binnenkort eens een extractor ga huren om m'n wagen schoon te maken (kan meteen binnenshuis ook het eea meegepakt worden). Valt me qua prijs ook enorm mee, €25 voor een dagje, ~€10 voor t schoonmaakspul zelf. De fotos spreken wel boekdelen zeg!
Hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig met alle stoelen van de auto?

Iig al dank voor de info @Cordoba, @Highway en @nicknameless!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Het ligt er een beetje aan hoe je het voorbereid, en hoe grondig je het doet, maar reken op iets tussen een halve en een hele dag. (Ik haal dan bijvoorbeeld achterbank en stoelen vaak los, zodat ik overal beter bij kan). Achterbank kun je eventueel de avond van tevoren al los halen, achterbank los halen is een fluitje van een cent als je het vaker hebt gedaan, maar de eerste keer is het een beetje klooien, dus daarom misschien vooraf al los halen.

Ik heb een poosje terug een erg vuile Cordoba gedaan, waarbij tapijt, matjes en stoelen met extractor zijn behandeld, en na reiniging ook 303 Stain Guard aangebracht, en alle harde kunststofdelen van een laagje Poorboys Natural Look voorzien. Totaal zo'n 6 uur bezig geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan