Skoda Superb 2.8 V6

CDK

Forumguru
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk @Edwinz en veel gelukkige en gezonde jaren samen toegewenst!

Het vorige en de daar voorgaande modellen Sorento ga je niet blij van worden en zal je met regelmaat doen terug verlangen naar je Superb. Veel wijsheid toegewenst met het maken van je keuze bij een eventuele merkswitch.
 

Edwinz

Forumguru
Thnx:D
Misschien maar gewoon een trailertje dan voor de vakantie, LPG gedeelte sprak me ook wel erg aan.
 

Tees

Donateur
Is een dakkoffer niet genoeg ruimte voor erbij? Gebruik ik sinds m'n tweede kind erbij gekomen is ook voor de vakanties, behoorlijk wat extra ruimte (rond de 400L, al zijn er ook grotere), een stuk kleiner dan een trailer als ie niet in gebruik is en nog een stuk goedkoper ook!
 

JeSko

Forumguru
Is een Superb 2 station dan geen optie? Meer kofferruimte ga je niet vinden, of een oudere E klasse station, die zijn ook heel ruim.
 

Chrisjemol

Forumguru
Is een Superb 2 station dan geen optie? Meer kofferruimte ga je niet vinden, of een oudere E klasse station, die zijn ook heel ruim.
Kofferruimte van de superb2 is niet gigantisch hoor… de passat 3C (2006) van mijn broertje heeft een grotere kofferbak. Natuurlijk wel minder voetruimte op de achterbank

maar edwin, een kia sorento (of het moet nieuwste type zijn) wordt je niet gelukkig van….
Volvo is een stuk beter
 

Edwinz

Forumguru
@Tees wij zitten tegen het einde van de maand op 3 kids bij elkaar en Poes is ook nog eens bevallen van een kitten. Erg gezellig allemaal, maar moet toch allemaal mee haha.

@JeSko heb ook zitten kijken naar de nieuwere octavia. Zie er veel met een 1.2TSI (kan er nog steeds niet bij, zo'n klein motortje in zo'n grote auto) Zag ook een Yeti voorbijkomen, maar ook niet erg veel. Zit allemaal toch al snel boven de 5k en een superb station al snel boven de 7k.

@EdK een Crafter is natuurlijk ook wel wat, ombouwen tot camper zodat we tijdens de vakantie ook nog even kunnen doortrekken..:pieker: nee, toch maar niet.

@Chrisjemol Nou de kale Sorento en 2tone kleur zien er inderdaad niet uit. Maar in 1 kleur en met vol lederen bekleding heeft het opzich wel wat. Of doel je op de betrouwbaarheid van deze auto's? en dan specifiek iets met het 3.3 blok? Zelf heb ik alleen ervaring met VW/Audi/Skoda (en met een saxo ph1 1.1i en ph2 1.4vts voor korte tijd).


Het is allemaal lastig, misschien tijdens verveling gewoon wegblijven van marktplaats. Want zo komen er alleen maar twijfels. Al zou LPG rijden wel fijn zijn:D
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst gefeliciteerd met jullie huwelijk @Edwinz
LPG is naar mijn idee een verouderde brandstof, die steeds minder beschikbaar is, moet je er alsnog een aanhanger achter hangen met LPG om een buitenlandse vakantie te kunnen doen. ;) CNG is internationaal bij meerdere automerken te vinden, maar ook niet handig met tanken. Daarnaast zit je tegenwoordig met LPG en CNG tanks aan dure keuringen van de tanks om de zoveel jaar.
 

Edwinz

Forumguru
daar zeg je iets @Cordoba daarvan was ik nieteens op de hoogte. ook een leuke bijkomstigheid zo'n extra keuring.

Naja een octavia/superb station of Yeti met LPG.. dan heb ik in iedergeval de LPG.. voor die ene keer dan een trailertje erachter.. kan er mee leven, maar liever niet haha.

De Sorento heeft wel echt lekker de ruimte van binnen en die kofferbak...


P.S. de Sorento is van 2007 en ook een automaat en 40k minder km's.
 

Edwinz

Forumguru
Nou denk dat de KIA voorbijgaat...
Eigenaar zoekt toch iets nog kleiners...

Dan blijven we nog maar even rondtoeren met de Superb tenzij er wat anders interessants voorbijkomt zoals een XC90 :jaja::D
(of een leuke skoda met meer ruimte + LPG:tongue:)

Tot nu toe wel de beste ervaringen met Skoda (en m'n oude lupootje 1.4mpi dan.. die reed ik 6.5jr met weinig problemen)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Edwinz

Forumguru
Gister en vandaag weer mooie ritjes naar Den Haag gereden. Gemiddelde van 1 op 12,5. Vind het nog best meevallen zo:D. Alleen in de stad gaat het toch al snel naar 1 op 4 a 1 op 6.
 

JeSko

Forumguru
Vind het knap dat display, alles zo klaar en simpel, mooi ook met dat groen, zo'n eerste GEN Superb zou nog wat voor mij zijn. :)
 

Edwinz

Forumguru
zo'n midden display zou wel wat mooier zijn als daar iets met kleur zou zitten:pardon: Ben er wel achter dat als je de knopjes ingedrukt houd (waarmee je normaal switcht van display) er nog meer opties naar boven komen.
Status auto, trip, navigatie en display off. (nooit opgemerkt bij mn eerste auto, werkte hetzelfde).

@JeSko Misschien je LED'jes omsolderen naar kleur? haha
 

JeSko

Forumguru
Haha zou kunnen maar het display zelf is duidelijk wit, net als de voetverlichting en de ledjes in deurklinken aan de binnenzijde, en de hemelverlichting, alle andere accenten zijn standaard groen, vind het wel speciaal en mooi zo, als er mensen meerijden en ze zien dat vinden ze het allen speciaal :D

20201210_185640_copy_3456x2592.jpg 20210305_194106_copy_3024x2268.jpg
20201021_082314_copy_2268x3024.jpg
 

Edwinz

Forumguru
Bij mij is het net een kermis.

In de deuren witte ledjes, spiegels witte ledjes, knopjes groen verlicht, 2 rode ledjes in de hemel, dashboard groen.

Maargoed die gele interieurlampjes nu vervangen voor groen, maar wil misschien toch naar wit gaan zodat het matcht met de deuren.

En die teller van jou ziet er toch zeer netjes uit. Beter dan de mijne:D Tevens bij mijn teller boven de 120 gaat het met stappen van 30kmh
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan