Kaner - VW CC 3.6

Cordoba

Forumguru
2014 zal inderdaad wel een V2 zijn, die van mij is denk ik van 2012 of 2013. Wat mij opvalt is dat je van grof polijstmiddel direct naar fijn overgestapt bent. Verder kan het zijn dat er iets niet helemaal in orde is met je polijsttechniek, want met deze combi had je toch wel meer correctie moeten behalen. Veel gemaakte foutjes bij polijsten: pad tussendoor onvoldoende schoonmaken of wisselen voor een schone pad, te veel druk op de machine waardoor de pad (bijna) niet meer roteert, pad niet goed vlak op het lakwerk houden, waardoor maar een klein deel van de pad effectief aan het polijsten is. De spullen zijn voldoende voor een harde lak, de spiderpads van Scholl zijn zeer effectief, en ook Menzerna is een goed polijstmiddel.

Wat bedoel je met een kortharige wool pad? Ik ken de gewone woolpads, en ik ken de microfiber cutting pad (ook veel gebruikt om sinaasappelhuid effect in de lak te verminderen). Misschien je maatje even vragen om lakdiktemeting te doen, voor je met wol aan de slag gaat. (Voor het geval er al eens flink gepolijst is op de auto, of delen daarvan).
 

Kanerr

Forumguru
Afgelopen zaterdag naar de Nurburgring gereden met een aantal vrienden.

6a95b51d9e827f0310e7ca71c828938a.jpg



Ik wilde toch wel graag de baan opvoor de foto's en de beleving.

En wat een beleving! Was de traagste maar wel dikke pret

Heb twee fotos gekocht maar die zijn nog niet vrij gegeven dus hierbij alleen de 'copyright' foto.

ea92830a9d32cb6b9b5970c3043e4fbb.jpg



Onderweg ook nog eens de benen laten strekken...

4e31ae2362b8bdb207e634a73ae69087.jpg



Dat was t wel zo een beetje. Nog steeds veel plezier aan de auto en kijk stiekem toch wel iedere x om als ik hem parkeer.

Verbruik valt ook mee trouwens. Heenweg (snelheden boven de 200 constant en vaak 100-200 metingen met vrienden hun auto's) en inclusief ring was 1liter op 7.8km.
Terugweg was cruise tussen 150/160 en een goede 3 kwartier 200:
2b63bccaccbe81758e13ef32a92e4d4a.jpg



1 litertje euro 98 op 10km. Dikke dikke prima!
 

SuperBeeb

Forumguru
Als je een beetje vooruitziend rijdt, gas op tijd los ipv remmen, dan is dit idd goed mogelijk. Verbaasde me zelf ook altijd over m'n verbruik in DLD in m'n superb V6. Ben benieuwd hoe dat met de Passat zal zijn met z'n 2.0 TSI.
 

Kanerr

Forumguru
En het houdt niet op... Niet vanzelf...

Vandaag bij Rob langs geweest a k a de Discovery Media /MIB man. Ik had een dm gekocht paar maanden terug en vandaag deze geplaatst. Hij heeft hem voor me unlocked, geupdste en alle 'opties' vrijgeschakeld. Ben er echt super content mee! Geluid is beter, camera werkt en het is een heel vlot systeem. Voice command doet het ook verrassend goed :)

Verder heb ik nu de verse layout welke nog niet uitgerold is, ook erg mooi. Kan de kleuren ook aanpassen van rood naar blauw groen geel.

Al met al goede upgrade en ben blij dat ik het heb gedaan.
ee382310cb575e2a2f77c71c7d5c8834.jpg

7cb89b78a5d79b6121fefb20187c6c50.jpg


0d7c5ec169d78a317a3a117f15749160.jpg


Zie nu op de foto dat de achteruit rij lampen wel echt waxinelichtjes zijn. Hmmmm.... Volgende update ;)
 

JeSko

Forumguru
Is standaard bij Volkswagen ( vanaf bepaald bouwjaar ) als je een camera hebt @catch me , Mercedes heeft het ook, vind het persoonlijk wel netjes zo!
 

Kanerr

Forumguru
@catch me Jezeker!! Vind het echt super tof als dat zo open klapt en weer weg klapt tijdens het wegrijden.

@JeSko Niet meer helaas. Iets met geld besparen ;) Nog enkele modellen hebben het nog volgens mij maar dat zal ook niet lang meer duren. De VW Tiguan heeft het al niet meer bijvoorbeeld. Ik vind het super lelijk als je zo een bult bij je kentekenplaat in de buurt ziet, ziet er erg cheap uit.

@SuperBeeb Jazeker :) Normaal is hij na 3x rijden al smerig.
 

Kanerr

Forumguru
Ledje hier, ledje daar.... Blijft weinig te modden.

772f366738eb8a528d2cedf559d21985.jpg



Er komt wel binnenkort (duur) onderhoud aan. Ik vermoed dat de mechatronica niet meer lekker werkt. Soms wilt hij met een harde klap de tweede versnelling in gaan. Twijfel alleen, ofwel zelf reviseren ofwel ruil mechatronica :pieker:

Ook maakt het vliegwiel geluid bij stationair in zijn P/N. Is ook weer 500euro. Maar als je dat dan toch los hebt liggen... Neem ik de koppelingen mee.. Wat ook weer 500euro is. En dan ben je ineens 2000euro verder :sterretjes:

Maargoed, wil het wel gedaan krijgen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zure kosten, hopelijk lukt het je goed en goedkoop, of toch, zo goedkoop als mogelijk. Dan zit je wel ineens jaren goed.
 

Kanerr

Forumguru
Naja jaren goed. Denk dat 'ie na de zomer weg is hoor :) maar goed dat betekend niet dat ik geen onderhoud ga uitvoeren. wil weer klein en snel gaan rijden ipv groot. De ring is goed bevallen maar wil dus een wat leuker rijdende auto.
 

brepus13

Forumguru
Je hebt je auto erg mooi voor elkaar zo! Tof ook dat je hem meegenomen hebt op het circuit :-)

wat minder soepel schakelen zou misschien ook verholpen kunnen worden met een automaat flush / oliewissel?
 
Bovenaan Onderaan