Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Uiteindelijk wel reactie gekregen vd garage om eens langs te komen en dit vtv aan te geven. Dan konden we in gesprek gaan voor mijn probleem.
-slotbout/evt verwijderen.
-fatsoenlijk aangeven qua onderhoudspunten.
Maargoed, druk druk druk.

Vandaag wel even voor werk een aantal minuten de tijd gehad om even een doekje over de motorruimte te halen... (uiteindelijk zwart doekje).
20210512_130426_compress14.jpg 20210512_130433_compress35.jpg
 

Edwinz

Forumguru
Zitten alleen wat verkleurde vlekjes op de kappen en het inlaatspruitstuk heeft ook wel 1 of 2 kleine krasjes op het lak.

Twijfel of de kappen en t spruitstuk makkelijk te spuiten zijn of dat ik t allemaal maar zo laat:D
 

Edwinz

Forumguru
Vraag me nog iets af, is die piep van de parkeersensoren af te stellen?

Op de foto is te zien hoe ver ik van de ijzeren balk af sta. Kreeg op deze afstand al een flatline piep..
20210516_232713.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan dat ook komen van de begroeiing?
Ik krijg nog wel eens een piep (rechtsvoor) als ik moet uitwijken voor een landbouwvoertuig en dan met lage snelheid door de berm ga - er hoeft maar 1 uitgeschoten grashalm te staan en hij slaat alarm...
 

Tees

Donateur
Volgens mij is diebij deze generatie auto's niet af te stellen. Overigens 'meten' de parkeersensoren tov elk object, dus in dit geval het gras vóór die rail. Scheelt toch weer snel 10 cm (of meer, kan t niet helemaal goed zien op de foto).
Bij m'n Faab vind ik m eigenlijk precies goed staan, als ik tot de volle piep doorrijdt, dan sta ik aardig strak erin.
 

Kanerr

Forumguru
Bij een flatline piep heb je als het goed is nog 15cm over. Ik heb het maar aangeleerd dat ik nog een stukje kan gaan nadat het een eentonige piep is, mocht het nodig zijn :)
 

Edwinz

Forumguru
Kan dat ook komen van de begroeiing?
Ik krijg nog wel eens een piep (rechtsvoor) als ik moet uitwijken voor een landbouwvoertuig en dan met lage snelheid door de berm ga - er hoeft maar 1 uitgeschoten grashalm te staan en hij slaat alarm...

die paar grassprietjes? haha, even in de gaten houden of het op andere plaatsen ook zo is.

@Tees @Kanerr dacht ook al gewoon een stukje door. Maar soms ook auto's achter me. Daar ben ik toch wel wat voorzichtiger dan (echter, neusje steekt dan vaak wel nog uit).
 

Edwinz

Forumguru
Ik wil trouwens een keer mijn bakolie nakijken. Is het dan verstandig gewoon de bakolie te vervangen?

Ik las in een ander topic dat de inspectie van onderuit dient te gebeuren en er een nieuwe plug aangeschaft moet worden?
Moet de auto dan ook "waterpas" staan? dus bij voorkeur auto op een brug ipv opgekrikt?

Auto rijd verder wel nog prima, maar wil graag alles goed in de gaten blijven houden. Laatste tijd tank ik 98. Het verschil is goed te merken (of ik stel me aan). Directer gas, voor het gevoel toch wat rapper...
 

Edwinz

Forumguru
Zo ontzettend druk maar eind juni 3 weekjes vrij en einde van de zomer 3 weekjes vrij.
Ga dan weer eens wat aandacht aan de auto schenken.

Maar wat blijft het een fijne auto om te rijden!
Alleen soms is het even oppassen met inhalen... voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt met hoe die optrekken kan, zelfs boven de 100kmh en dan even kort het gas erop en je zit al snel op een aantal kilometertjes sneller.:sterretjes:




P.s.
en dat geluid.. verslavend..:D:angel:
 

JeSko

Forumguru
Van harte man! Jullie zijn een knap koppel, en de Superb vervult zijn taak met grote klasse, past helemaal in het plaatje!

Veel geluk samen:bloemen:
 

Edwinz

Forumguru
Nou zit ik toch in dubio. Inprincipe is de Superb groot zat. Vakanties zal wat krap worden (of een aanhanger mee, bv m'n oude vouwwagen voor de bagage, BBQ etc).

Maar nu zie ik weleens XC90's met LPG maar nu ook een Kia sorento met 3.3 v6 blok met LPG. Weet niet of ik er goed aan zou doen de Superb weg te doen. Maar twijfel toch wat qua vakantieruimte.

Meer ruimte vanuit de achterbak zou ook prettig zijn voor klusjes, de laatste weken eens aan het orienteren op kasten bouwen en bevalt prima zo. Alleen nog niet voldoende om dit fulltime te gaan doen (en om nou timmerman te worden vanaf beneden aan de ladder zie ik ook niet zo zitten).

upload_2021-6-13_3-0-42.png
 
Bovenaan Onderaan