Skoda gaat Tesla voorbij als meestverkochte elektrische auto.

Cordoba

Forumguru
Nu vraag ik me af: Skoda verkoopt nu meer elektrische auto's dan Tesla, maar hoe lang duurt het voordat Skoda Tesla gaat aflossen in de elektrische auto met de meeste problemen?
Gezien alle softwareproblemen met de ID3 en ID4, en eigenlijk alle splinternieuwe modellen van de VAG-groep (ook de ICE's), kan het niet anders dat binnenkort een groot aantal van die EV's volop problemen hebben, met allerlei systemen die niet of niet goed werken.
 

RefleCs

Forumguru
Ik zie ze ineens bij bosjes rijden en ik vind hem zoveel beter smoelen dan die lelijke ID's van VW.... Er is wel 1 maar bij de cijfers, iets wat de media maar niet leert. En dat is dat Tesla in maand 1 van het kwartaal nooit meer dan een paar auto's uitlevert. Tesla gaat voor cijfers per kwartaal dus de laatste maand van het kwartaal doen ze er alles aan om alle voorraden weg te zetten. Dan is er in maand 1 niks te verkopen en is het wachten op nieuwe boten met auto's. Dat zal vast veranderen zodra Berlijn af is.

Dat daargelaten is het natuurlijk wel een erg gave prestatie van Skoda, met dik 15 jaar Skoda achtergrond blijft heeft Skoda echt wel een warm plekje veroverd! En terecht want de Enyaq is echt een super mooie auto! Ik heb vorige week in de vers geleverde Enyaq van mijn collega gereden en het rijdt prima. Stukken beter dan de Superb die ik voor mijn Tesla had. Mooi strak maar toch comfortabel. Het mag van mij nog net een tandje strakker en sportiever, maar daar is het natuurlijk de auto niet naar.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tesla gaat voor cijfers per kwartaal dus de laatste maand van het kwartaal doen ze er alles aan om alle voorraden weg te zetten.
:ot:Zijlijntje: typisch Angelsaksische benadering van het begrip "shareholder value". Niet alleen de omzet (en inkomende cash) maximeren tegen het slot van het lopende kwartaal, ook betalingen aan crediteuren zo veel mogelijk uitstellen naar het volgende kwartaal.
Heb vele jaren gewerkt voor een oorspronkelijk Nederlands familiebedrijf dat was verkocht aan een Engelse holding en heb dit al die tijd van nabij meegemaakt.
 

hemi24

Forumguru
Kwantiteit boven kwaliteit momenteel dus ;)

massa-is-kassa.png
 

Mick

Actief lid
Ik denk dat wanneer de Hyundai Ioniq 5 leverbaar gaat worden, hij is al te bestellen, de Skoda het zomaar eens wat lastiger kan krijgen. De Skoda is groter, maar tjonge wat is die Hyundai gaaf.
 

RefleCs

Forumguru
Die kan ik ook enorm waarderen. Wat ik in de Enyaq merkte is dat VAG nog wel wat te doen heeft aan electrische rijervaring. Efficientie van systemen. Ze blijven voor mijn gevoel nog teveel bij oude gewoonten. De meest irritante vond ik de vertraging in het rechter pedaal :lezen:. "om de brandstofmotor na te bootsen" :pardon: argh!

Ik heb direct beschikbaar koppel dus wil ik ook direct beschikbaar koppel...

Ik zie dit in moderne IT trajecten ook terug.... "de eindgebruiker is zo gewend om zus en zo te werken dus doe dat nu ook maar weer." Dan krijgt sales die klant weer terug van mij :banghead: .

Ik ben heel erg benieuwd naar de Ioniq 5 in real life.

1 ding weet ik wel zeker. Ik zal electrisch blijven rijden de komende jaren. Wat een genot. Of ik moet de jackpot winnen en nog een heerlijke v12 kunnen betalen. Maar als ik moet kiezen tussen een Eco benzine/diesel versus electrisch dan is de keuze makkelijk...
 
Bovenaan Onderaan