Trekhaak plaatsen

staal

Actief lid
Hallo,

Mijn vader kwam van de wek met de vraag of zijn Superb1 voorzien kan worden van een (gebruikte) trekhaak van de Passat b5.

Alvast bedankt,
 

brepus13

Forumguru
Je kunt online zoeken binnen configurators voor de benodigde onderdelen voor beide modellen. Daarna even de productnummers vergelijken en je hebt mogelijk je antwoord.
 

Antera

Donateur
Garantie dat het past is er niet aangezien de ophangingen wel gelijk zijn maar niet zeker is of dit uitkomt met de bumper b.v. . De kabelset zal wel gelijk zijn maar de rest zal je inderdaad onderdeelnummers moeten gaan vergelijken en met geluk zijn die gelijk.
 

hemi24

Forumguru
Als je op Rameder kijkt, zul je zien dat bij de handleidingen voor de trekhaak staat dat deze zowel voor de Passat >’97 als de Superb 1 gelijk zijn (o.a. Brink, Oris en Westfalia).

Soortgelijke tip had @brepus13 ook al gegeven...
 

karaca10

Nieuw lid
Ik heb een gebruikte trekhaak van een passat b5 3b (1997) gekocht en de trekhaak zelf past als gegoten. Alleen elektrische kabelboom werkt niet op mn superb 1. De stekkers passen maar de kleuren en functies komen niet overeen want ineeen was het een kermis/disco verlichting in en buiten de auto.
dat word puzzelen of een andere kabelboom erin.
weet iemand of een universele stekker met lasklemmen zou werken ivm canbus ofzo?
 

Bijlagen

  • E50FEFCE-0401-46A7-B934-A615606D1203.jpeg
    E50FEFCE-0401-46A7-B934-A615606D1203.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 15
  • A034709E-C1B3-4DB8-9F41-B6D9EAD1BBCA.jpeg
    A034709E-C1B3-4DB8-9F41-B6D9EAD1BBCA.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 14

Tees

Donateur
Volgens mij klopt het dat de kleurcodering per merk en zelfs per type verschilt! Ik heb laatst een nieuwe op m'n Faab gezet, en daar stond ook bij hoe je de pinnen moest doen voor een Faab en voor een Octavia, en dat verschilde ook al...

Er zit toch geen CAN-bus controle voor de lampen op de S1? Je kan 2 dingen doen: meten met een multimeter welke draad welke is, of in de behuizing van je lampen kijken welke draad naar welk lampje loopt. En dan de stekker omsteken of omsolderen.

Edit: andere optie is online in de installatiehandleiding van een type-specifieke kabelset kijken hoe die aangesloten is. Zoals bij die van mij was die voor meerdere types, en stond er dus welke kabelkleur op welke pool moest.
 
Laatst bewerkt:

karaca10

Nieuw lid
Ik heb uiteindelijk de kabel op de foto’s vervangen voor een carpoint universele kabel en alles werkt nu…
In het begin een paar keer storing gehad maar gaandeweg werd het minder en nu niets meer
 
Bovenaan Onderaan