CUPRA Formentor

sitechris

Donateur
Gave auto! Ondanks de hoge wielbasis toch gewoon een fijn sturende auto. Beetje Golf-R esk. Erg mooie auto ook, heel veel duimpjes onderweg gehad.

https://driveaholic.nl/rijtest-cupra-formentor-2021/

20210319_131129-768x432.jpg


20210319_130840-768x432.jpg


20210319_130931-768x432.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Dik ding! Komt er wellicht een elektrische variant van? Mooie concurrent dan voor de Q4 E-tron Sportback… De iets tammere versie zou over 2,5 jaar zomaar op mn lijstje kunnen staan, naast een dikke Enyac of Q4 E-tron…
 

brepus13

Forumguru
Ik heb hem al 2 keer gespot in het wild... een NL kenteken en een Duitse... bijzonder ding wel :-)
 

ertromp

Forumguru
Prachtige auto. Ik ben benieuwd of het 5 cilinderblok uit de Audi RS3 er daadwerkelijk in gaat komen
 

sitechris

Donateur
Jazeker, is al bevestigd. De vraag is alleen of de auto in NL geleverd gaat worden. Die wordt vanwege de BPM natuurlijk onbetaalbaar.
 

Henrik

Forumguru
Nou, het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind hem helemaal niet zo mooi. Te schreeuwerig, ik vind het Cupra-logo ook lelijk, en de ronde lampen in de voor bumper vind ik niet zo goed bij de scherpe vouwen en lijnen passen. Dat het goed rijdt kan ik me voorstellen, maar mooi vind ik het niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Onlangs 1 in het wild gezien. Enorm dikke bak. Wat ik wel spijtig vind, zie je de binnenkant, zie je gewoon een Leon. Uiteraard logisch omdat ze veel dezelfde onderdelen uit het rek kunnen nemen maar als Cupra zijnde mocht het interieur toch wat meer onderscheidender zijn van een gewone Seat. Je koop toch een Cupra net omwille dat je een Seat knap vindt maar je net dat tikkeltje meer wilt.
 

EdK

Forumguru
Over 2 weken kijk ik er dagelijks behalve weekend tegenaan.
Collega heeft er een aangeschaft.....
 

larsy

Forumguru
Ik vin het de flop van het jaar :facepalm: .
Model , logo, kleur ,wielen ...
(Als er Mazda cx5 op stond dan zou ik het nog geloven)

en dan die prijs ! Nee dank , dan koop ik wel iets anders .
 

Tuner111

Forumguru
hier zit hij ook rond die prijs :) ik ga eens mijn licht op steken voor de 5pitter en prijs ervan hier :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Alle vag modellen worden steeds meer eenheidsworst. Wen er maar aan ;)
Binnen een merk ja maar buiten het merk zelf mag er toch wel wat verschil op zitten, zeker als er er nu een apart merk van willen maken. Hadden ze het even goed Seat Formentor cupra kunnen noemen.
 

leon-cupra

Forumguru
Wat is er zo veel meer praktischer aan een formentor? Het is niet dat het een Kodiaq formaat is.
En de meerprijs van de RS3 vertaalt zich in een veel hogere restwaarde. Probeer je Cupra Formentor met de 2.5 maar eens terug te verkopen na 3 jaar ... ze krijgen de normale versies van de Cupra nog niet aan de straatstenen kwijt (zeker met die belachelijke “cupra”-meerprijs). Ben een enorme Cupra fan maar zie ze maar een kort leven tegemoet :nono:
 
Bovenaan Onderaan