Columbus Hikjes in geluid bij afspelen vanaf Spotify (Apple Carplay)

PrixNL

Nieuw lid
Sinds vorig jaar heb ik mijn Skoda Superb iV, maar heb een issue met het media systeem Columbus. Telkens als ik muziek luister via Spotify (Apple carplay), geeft dit om de paar seconden kleine hikjes in het geluid. Het valt telkens even weg dus. Dit is dusdanig storend dat ik het eigenlijk niet kan gebruiken, en dat is erg vervelend. Op andere Bleutooth apparaten thuis heb ik dit niet en een andere iPhone heeft het ook niet opgelost.

Weten jullie zo hoe ik dit kan oplossen? Is dat met een instelling te doen of een update van het systeem wellicht nodig?
 

PrixNL

Nieuw lid
Ik heb ondertussen ook terugkoppeling gehad van van Mossel en er komt rond week 22 (eind mei) een grote update die alle problemen met Apple Carplay moet oplossen. Ik ben er inmiddels ook achter dat als ik de telefoon zonder carplay via Media, Bluetooth verbindt het probleem er niet is. Je moet dan op wel eerst op de telefoon spotify starten.
 

Rob-T6

Lid
Goed om te horen dat er meer zijn met dergelijke problemen.
Bij mij is het ook al slecht verbinden en af en toe wegvallen van het geluid.

Soms heb ik helemaal geen geluid bij het wegrijden, en kan ik op geen andere mogelijkheid geluidkrijgen dan de auto parkeren, uitzetten (incl. afsluiten) en dan opnieuw openen en starten
 

PrixNL

Nieuw lid
Ik heb ondertussen ook terugkoppeling gehad van van Mossel en er komt rond week 22 (eind mei) een grote update die alle problemen met Apple Carplay moet oplossen. Ik ben er inmiddels ook achter dat als ik de telefoon zonder carplay via Media, Bluetooth verbindt het probleem er niet is. Je moet dan op wel eerst op de telefoon spotify starten.

Vorige week even contact gehad met Century, maar helaas nog steeds geen update beschikbaar. Toch wel een teleurstelling, er zitten meerdere bugs in het systeem. Iemand iets gehoord over de update, is er al een nieuwe releasedatum afgegeven?
 

Bmats

Nieuw lid
Ik heb sinds twee weken een update gehad. Ik kijk straks even voor het versienummer.
Was via een officiële Skoda-garage.

Ook exact dezelfde problemen als hierboven gehad.
Rob-T6: je kan ook 10 secs de aan/uit-knop ingedrukt houden, dan reset het systeem zich. Je zal zien dat het logo van Skoda dan opnieuw getoond wordt en dan is de reset gebeurd.
 

PrixNL

Nieuw lid
Ben benieuwd naar het versie nummer. Deze week nog contact gehad met Skoda.nl, maar die sturen je gewoon terug naar de dealer om het daar na te vragen. Wel vreemd, zij zouden het toch moeten weten van hun eigen product...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Niets vreemd aan hoor !
JIJ hebt een overeenkomst met de dealer mbt de wagen en met problemen heb jij je daar te melden.
De dealer daartegen heeft een overeenkomst met de importeur (skoda.nl) en de dealer klaagt dan ook daar en ook niet rechtstreeks naar de fabrikant...
Maw je passeert je dealer en dat word recht getrokken door de importeur.

En of WE dat leuk en vreemd vinden ........... tsja dat is niet belangrijk...:koffie:
En zo krijg je dus fora waar eigenaren van een artikel mekaar helpen..:pieker:
 

Rallye

Forumguru
Dat is het juridische standpunt. Vanuit het oogpunt van klantvriendelijkheid is er best iets voor te zeggen dat een importeur zelf ook verantwoordelijkheid neemt voor een produkt. Ik zou dat niet vreemd vinden……..
 
Laatst bewerkt:

PrixNL

Nieuw lid
Dank je wel, ik heb nog versie 0156 zie ik (Hardware H12). Afspraak gemaakt bij Century, alhoewel ze daar nog niet gehoord hadden van een update... Ik zal aangeven dat 0278 uit is, bedankt hiervoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PrixNL

Nieuw lid
Inmiddels een bezoek aan Century gebracht en versie 0278 staat erop. Hiermee ook de bestaande problemen tot nu toe niet meer tegen gekomen, dus dit lijkt de oplossing. Bedankt voor alle reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan