BMW 430i Coupé

sitechris

Donateur
The one with the big grille.

Maar ik zeg je heel eerlijk, IRL vind ik het geen lelijke auto. Heel langzaam gaat die grote grille wennen. En de techniek eronder is fenomenaal. Echt een heerlijke auto dit.

https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-430i-coupe-2021/

20210215_144920_edited-768x432.jpg


20210215_145029_edited.jpg


20210215_144901_edited-768x432.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
De 4 al een paar keer in het echt zien rijden. Tja die grill is niet het mooiste aan de wagen maar in het echt valt het best goed mee. Ben er niet gek van maar ik zou hem er niet voor laten staan. De rest van de wagen is bijzonder knap. Knappe lijnen.
 

leon-cupra

Forumguru
De F32 is idd wat scherper in de lijnen. De G22 toont wat volwassener”. Vloeiendere lijnen, minder scherp. Met de komst van de G22is de F32 wel nu een heel stuk “ouder”.

CAE9A1D1-2EBA-4D79-99CA-05825849FC74.jpeg 7AB92ECB-A345-4765-95E6-D1D8B811647C.jpeg CECBCB1E-68C5-494D-9183-12D9DBADFF6D.jpeg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
De nieuwe is een heel stuk duurder geworden.denk dat momenteel de prijzen van de F32 in het begin beetje zullen stijgen (ruimte tussen de twee is nl enorm) en zal wss terug dalen wanneer er voldoende aanbod is (en dus lagere prijzen) van de nieuwe. nadeel is dan wel dat de F32 weer een stuk ouder is.
 

sitechris

Donateur
Nieuwe stuurt en rijdt ook wat scherper en beter. Vorige generatie was net wat softer en meer middle of the road. Ook niet verkeerd, maar een 4-serie coupé mag best tikje pepers hebben.
 

BramVRS

Forumguru
Niet omdat ik nu zelf een F36 heb :yeehaa:, maar ik vind het vorige model toch echt mooier. Kan totaal niet wennen aan de nieuwe neus van BMW. Begon al bij de X5 en 7 serie en nu ook deze. De nieuwe 3 serie is overigens ook niet mijn ding. Verder zullen ze ongetwijfeld allemaal super rijden daar zal geen twijfel over bestaan.

Blijft dus een kwestie van smaak...
 

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat die dikke nieren er in het echt vele malen beter uitzien dan op de foto. Ik begin het steeds meer te waarderen ;) en al helemaal op een dikke bak zoals dit.
 

Kanerr

Forumguru
Dat krijg je ook gewoon niet mooi op de foto. Real life is het wel leuk om te zien vind ik zelf. Maar de grille van een M3/4 is wel mooier dan de "sterren" in de 430i en de m440i
 

sitechris

Donateur
Als je naar Audi en Lexus kijkt zijn de grilles nog veel massiever. Daar hoor je niemand (meer) over. Alles went.
 

moniquevos

Nieuw lid
De 4 al een paar keer in het echt zien rijden. Tja die grill is niet het mooiste aan de wagen maar in het echt valt het best goed mee. Ben er niet gek van maar ik zou hem er niet voor laten staan. De rest van de wagen is bijzonder knap. Knappe lijnen.

Ik ben het eens met Leon zijn mening. De grill hoort er niet bij te zijn. Voor de rest wel een prachtige uitstraling. Sowieso zal mijn echtgenoot het heerlijk vinden om hiermee te gaan toeren.
 

sitechris

Donateur
Praktisch gezien is een BMW 3-serie een veel betere keus. Zelfde onderstel, zelfde motor en duidelijk minder duur.
 

leon-cupra

Forumguru
Een 3 mag dan praktischer , goedkoper , … zijn maar die lijnen van de 4 … :tegek::tegek:
(Dat groen is ook wel een dikke kleur :jaja:)
15D926D6-B475-4B00-959A-36DE7D52185B.jpeg
 
Bovenaan Onderaan