Skoda Tuning ervaringen

Nog niet, ik laat die van mij aankomende zaterdag doen.
Gaat van 105 naar minimaal 130 pk en het koppel van 170 naar 220 Nm.
Voor de hoeveelheid pk's zou ik niet bang zijn als je het bij een goede tuner laat doen.
Ik ga naar Vag Techniek, wordt hier op het forum zeer hoog aangeschreven.


En hoe heb jij het ervaren en was het resultaat naar verwachting?
 

Desperado

Forumguru
Absoluut. Boven verwachting. Het vermogen is duidelijk waarneembaar significant meer. En het lijkt erop dat het verbruik ook minder is maar dat kan ik nog niet helemaal goed beoordelen. Eerst nog een tank leegrijden.
Het motorgeluid is wel iets meer geworden maar niet storend.
 

sitechris

Donateur
Juist bij minder sterke motoren merk je de tuning heel nadrukkelijk. Een Golf R is van zichzelf al een hele snelle auto en die rijd je als je normaal tokkelt standaard op een kwartgas. Met tuning merk je dus alleen het extra vermogen heel sterk als je wat steviger gaat rijden. Bij een 1.0 TSI of 1.2 TSI merk je ook bij normale rijtempo omdat ook de normale dingen (invoegen op snelweg) net even makkelijker en soepeler gaat. Tuning is dan ook echt comfortverhogend.

Hier een voorbeeld van de tuning van een 1.0 TSI en wat dat doet.

https://driveaholic.nl/duurtest-volkwagen-polo-chiptuning/
 

Cordoba

Forumguru
@nickdw Je kunt een 1.2 tsi blok ook bij Vagtechniek een 'fabrieksupdate' laten geven, dat betekent dat ie de software van een originele VW Polo met hetzelfde blok krijgt en daarmee zo'n 20% extra koppel en vermogen. Dat betekent in de praktijk dat ie een heel stuk prettiger rijdt en een stukje sneller is. Prijskaartje van 'fabrieksupdate' is ook anders, maar het verschil is wel zo groot dat je ook wat anders gaat rijden, omdat de auto meer op het gas reageert.
 

Bart81

Forumguru
Zijn hier Belgen die reeds gekozen hebben voor vaktechniek? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Kom uit Belgische Kempen maar overweeg vagtechniek te kiezen ipv BR of DVX hier in België.

kan iemand mij oprecht aanraden welke tuner er echt bovenuit steekt ? Of is het echt allemaal 1 pot nat?

alvast bedankt
 

Bart81

Forumguru
En zijner trouwens al enkele mensen die de 280 pk versie onder handen hebben laten nemen? Zeer curieus naar de bevindingen hierover
 

Testedoene

Forumguru
Zijn hier Belgen …
Absoluut! Ik heb ook overwogen om over de grens te gaan maar heb de mijne op maat laten optimaliseren ergens in OVL.
De 1.2 is een heel goed blokje maar kwam te kort. Ondertussen bijna 100.000 km’s op de teller na tuning en heb er geen spijt van.
Onze 1.5 is nog niet gedaan (15.000 km’s op de teller) omdat hij naar mijn mening voldoende vlot is. Maar zeg nooit nooit
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat je hier weinig (enthousiaste) verhalen vindt over bedrijven die tuning voor elke auto aanbieden. Het advies (ook het mijne) zal zijn: ga naar een VAG gespecialiseerd bedrijf (JD, VAG Techniek, TVS, VVT, Hartog). Je betaalt wat meer, echter een fractie op het aankoopbedrag van een auto. Je weet wel zeker dat het goed en betrouwbaar gebeurt. Bij zo'n "alleskunner" gaat het meestal goed, maar je kunt ook pech hebben, weet ik uit (niet eigen) ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Precies om deze reden heb ik ook een afspraak staan bij VVT. Eens kijken wat ze eruit kunnen halen. 2 Juli meer over de ervaring zelf maar het inplannen ging echt super makkelijk en Anno was een super behulpzame gozer. Heeft nog een gaatje op de 4x4 rollenbank gevonden voor de vakantie aan!
 

Mies75

Forumguru
Ben stiekem ook een beetje aan het rondsnuffelen en kom telkens op de site van vag techniek uit bij de stage 1 tuning voor 399.

Vind het nog steeds een hoop geld en vraag me af of er hier mensen zijn met de ervaring op een octavia combi 1.0 tsi met fabrieksaf 115pk


Voor die 400euro zou er 20 pk bijkomen en 25nm aan koppel.

Hoe vertaald zich dit in de praktijk?
Loopt de koppel curve ook mooier door en pakt de turbo wat sneller op?

Heb nu op sommige momenten het gevoel dat er bij bepaalde toerentallen een soort van vertraging (turbo gat?) Zit.
 

Timmer

Donateur
20pk en 25nm lijkt op papier niet veel.
Is wel een toename van ~17%, en dat is ook wel iets. Je zal dit verschil voelen, maar of dit wereld van verschil gaat maken durf ik niet zeggen (geen ervaring met de 1.0).
Je curve kan mooi uitgewerkt worden als ze dit op de rollenbank nakijken. Turbolag, ga je zo goed als altijd hebben. Daar leer je mee rijden en op anticiperen;)
 

Mies75

Forumguru
Ik zit te kijken bij vag techniek(2 uur rijden vanaf heerhugowaard) maar er zit ook nog een tuner in alkmaar wat zowat bij mij om de hoek ligt nml. Hartog tuning.

Hartog staat toch ook wel goed aangeschreven?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hartog staat inderdaad ook goed aangeschreven. Ik had een Fabia 1.0 115 pk en heb wel degelijk het verschil ervaren na chippen. Zeker in combinatie met DSG aanpassing (weet niet of je DSG hebt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan