Zichtbaarheid afneembare trekhaak Fabia combi 2019

Beste allemaal,

Ik wil graag een afneembare trekhaak onder onze Skoda Fabia combi Style uit 2019 laten monteren.
Nu zie je regelmatig bij Fabia's met een afneembare trekhaak dat de "halve achterbumper" aan stukken is gezaagd om dit te kunnen realiseren. Nu begreep ik van de Skoda dealer dat dit bij de originele wegneembare trekhaak van Skoda niet het geval is en dat hiervoor alleen een gat in de onderkant van de achterbumper wordt gemaakt wat je dus niet ziet als je achter de auto staat. Echter had de dealer hier geen foto of voorbeeld van staan. Is er een mede forum lid die een originele afneembare Skoda trekhaak onder zijn Fabia combi heeft van het model (2018-2019-2020)?. Indien mogelijk ontvang ik dan graag een foto van de achterbumper als je achter de auto staat en van het gat in de bumper waar je de trekhaak in monteert en waar het stopcontact in draait.

Alvast super bedankt,
Groetjes André
 

Huibert

Forumguru
Heb ik, zit wel een ruim gat in de bumper maar zonder kogel gaat hier een kap op waarddor je het niet meer ziet
 

brepus13

Forumguru
Zoek eens Binnen het mijn auto topic. Er zijn meerdere fabias die er een trekhaak onder hebben gezet.
 

hemi24

Forumguru
Hier staat ongeveer alles wat je nodig hebt:

https://eshop.skoda-auto.cz/en_CZ/tow-bar-fabia-iii/p/6V9092155

De afdekkap voor de bumper van een Combi heeft art.nr. 6V9071929 (moet nog wel in de wagenkleur worden gespoten...)

https://www.skoda-parts.com/spare-part/6v9071929-rear-bumper-cover-complete-skoda-30963.html



Kabelset hangt af of je auto trekhaakvoorbereiding heeft of niet.


Hier nog wat foto’s :

https://www.skodacommunity.de/threads/monte-carlo-und-abnehmbare-ahk.114875/#post-1589007
 
Laatst bewerkt:

Huibert

Forumguru
Met die kap is precies zoals bij mij, met de kap erop en op normale afstand bekeken zie jer er nauwelijks iets van.
 
Dank jullie wel voor alle berichten en linkjes, super!!

Alleen gaat voor zover ik kan zien om Fabia's van voor augustus 2018 (type 3 voor de update. zoals de blauwe Fabia hieronder.
Wij hebben het update model type 3 van juni 2019 (zoals de groene Fabia) Hierbij is de achterbumper gewijzigd (past de inzetplaat ook niet overheen) en van dit type bumper met afneembare trekhaak kan ik helaas niets vinden van foto's op internet of dit mooie forum.

Ik hoop dat iemand meer informatie heeft.
Alvast bedankt,
Groetjes André


upload_2021-2-26_16-46-44.png
upload_2021-2-26_16-47-30.png
 
Goedenavond hemi24,

Dank je wel voor deze link en de info, dit is wat ik zocht!! ziet er netjes uit zo.

nogmaals bedankt en een fijn weekend.

Groetjes André
 
Goedemorgen,

Ik heb heel veel duidelijke antwoorden gekregen waarop ik besloten heb voor de originele afneembare trekhaak te gaan.
Deze wordt 15 maart door de dealer gemonteerd.
Hierna zal ik een paar foto's plaatsen

Groetjes André
 

kylimo

Senior Member
Onzichtbaar. Mooi hoor. Snap alleen niet dat ze nou niet even een schuurpapiertje of vijl langs het gemaakt gat halen. Je betaald er tenslotte de nodige euro’s voor.

Groeten
 

Freeze-o

Senior Member
dit zit vele malen beter dan de pre-facelift. het gat zie je bijna niet.
erg tof dat je ook de fotos even heb geplaatst.
de afwerking is wel matig, mijn handen jeuken om er een vijl langs te halen.
 
Ja klopt, of de ratten er aan gevreten hebben en dat is jammer, klein stukje afwerking / service van de dealer:pieker:. Staat nog op mijn te doen lijstje om met een vijl en / of Dremel het gat af te bramen zodat je niet bij het plaatsen van de trekhaak perse handschoenen aan hoeft te doen of een doos pleisters klaar moet zetten.:jaja:
 

Vlaar032

Senior Member
Is mooi, ik heb t ook vd dealer, maar ik durf die pokke-trekhaak er nooit meer af te halen. Ik ben 3 kwartier bezig geweest om hem er op te krijgen, toen kwam mn vrouw en die klikte het ding het er zo op...LOL. Ben nog steeds gefrustreerd.
 

EdK

Forumguru
Tsja wie is er nu blond.??

Kleine lettertjes staat dat het een vrouwvriendelijke trekhaak is...

Dus tsja
 
Bovenaan Onderaan