CaptainSirius

Nieuw lid
Hi Iedereen!

Dit is m'n eerste post op SkodaForum.
Ik heb een probleem. Mijn Fabia II Combi Greenline uit 2011 geeft in het MAXI-DOT display aan dat de batterij van de autosleutel vervangen moet worden (Replace key battery).

Dit heb ik gedaan door een nieuwe CR2032 in de sleutel te doen. Zelf hierna blijft de melding in het scherm komen als ik de auto start / sleutel in het contact steek.

Ik heb dit al een aantal keer voorbij zien komen op dit forum en online maar nog niemand heeft het antwoord (zo ver ik weet / Google laat zien).

Ook mijn lokale dealer kent dit probleem niet. Hij heeft extreem veel Fabia's verkocht in 2010/2011 etc. maar heeft dit probleem nog nooit gehoord of zien langskomen. Hij gaf dat ik eens de auto met de reservesleutel moest starten. Dit ga ik vanmiddag doen om te kijken of het aan de sleutel of de auto ligt.

Zelfs na het uitlezen van de auto kwam naar voren dat er geen (fout)meldingen in het systeem staan.

Hopelijk heeft iemand hier het antwoord!

Groet Maurice.
 

hemi24

Forumguru
In het instructieboekje staat iets omschreven over het opnieuw synchroniseren van de sleutel, misschien dat dat helpt?
 

Antera

Donateur
Foutmeldingen krijg je er niet mee alleen de melding in het systeem en met uitlezen van welke sleutel de batterij ver leeg is. Normaal gezien is het vervangen voldoende om dit op te lossen. Vreemd dat het bij jouw blijft staan of heb je de verkeerde sleutel verwisseld :-)
 

CaptainSirius

Nieuw lid
Foutmeldingen krijg je er niet mee alleen de melding in het systeem en met uitlezen van welke sleutel de batterij ver leeg is. Normaal gezien is het vervangen voldoende om dit op te lossen. Vreemd dat het bij jouw blijft staan of heb je de verkeerde sleutel verwisseld :-)

Hi! bedankt voor de foutmelding info.

Nee :) Heb de goede sleutel batterij verwisseld. Ook de reservesleutel geprobeerd en hij geeft dezelfde melding aan.
Ook als ik nieuwe batterijen in de normale én reservesleutel doe blijft de melding staan

Zal even kijken @hemi24 of het opnieuw synchroniseren vd sleutel werkt!

Groet Maurice
 

barretje

Senior Member
Soms ligt het ook aan het merk van de batterij. Zo’n action of blokker batterijtje werkt vaak niet. Als je een varta koopt hebt je betere kans. Dit heb ik ook een keer gehad bij mijn octavia.
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Eergisteren zag ik ook opeens die melding. Omdat ik de sleutel niet open kreeg even naar Wittebrug in Noordwijk gereden. Daar de batterij laten vervangen. Hoefde alleen de batterijtjes (meteen reservesleutel laten doen) te betalen. En totaal geen probleem.
 

CaptainSirius

Nieuw lid
[Q
OPGELOST!

Een nieuwe batterij in combinatie met het loskoppelen van de accu, 60 seconden wachten en weer terugkoppelen is dé oplossing!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan