Karoq Vragen & Weetjes

De Stip

Forumguru
Helaas zit er in mijn Karoq van MY20 geen wireless CarPlay. Was het maar zo.... Ik hoop dat als ze de Amundsen gaan vervangen, dat er een nieuw type voor in de plaats gaat komen.
Of zou dat niet gaan lukken vanwege de overige apparatuur en bekabeling? Geen idee eigenlijk, we gaan het wel zien. Morgen naar de garage en dan wil ik een oplossing horen. Van de dealer en niet van PON!

Vandaag is er wederom een software update gedaan, wat helaas geen soelaas heeft geboden. Ook zie ik nu een rare kleuring van mijn scherm. Ik kan zelfs helemaal geen verbinding meer maken in CarPlay. Daarbij is ook mijn off rood scherm verdwenen, wat er eerder wel gewoon heeft gezeten.

Maar goed, het team bij De Waal staat steeds klaar om er alles aan te doen en laten we hopen dat er een dezer dagen en permanente oplossing zal komen.

De foto's zijn niet van top kwaliteit, maar zo zie je wel hoe mijn Amundsen zich nu gedraagt;

Op foto van m'n digitale dashboard zie je ook dat hij rechts aangeeft, dat het infotainment systeem is uitegschakeld, terwijl hij gewoon aan staat en tevens start de auto op met achtereenvolgens het verschijnen van; maak de voorruit schoon ivm verkeersbord herkenning, maak de voorruit schoon ivm licht assistent enz. En dat, terwijl de voorruit brandschoon is op dat moment.


ba56fe03-6a14-4a38-9488-22e145e1b2c3.JPG cb5d41d7-a7b5-43d9-8d32-676b85a4c403.JPG 41e0207d-4729-46df-a3e8-ab1d8027f82e.JPG cae645f3-b41c-41d6-8f14-213194e4dc8a.JPG abe8d004-669f-4ad3-807a-17b226fd7ac6.JPG
 

hemi24

Forumguru
Ik zie geen off-road scherm, maar wel een scherm met sportinformatie (performance monitor)...

Lijkt me sterk dat die op een Karoq zichtbaar zou zijn, volgens mij alleen voor de Octavia RS; dus volgens mij klopt er nu geen hout van de codering van de unit in deze auto..?
 

Chiel

Actief lid
@hemi24 Bij mijn Karoq sportline is het performance scherm standaard aanwezig op de Columbus. Geen idee hoe dat bij de Amundsen zit.

SmartSelect_20210116-151445_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Oké, dan is dit blijkbaar bij de Karoq Sportline wel beschikbaar...
Uit een topic bij Briskoda, bleek dat dit bij de O3 alleen voor de RS beschikbaar was, niet voor de overige versies.
 

De Stip

Forumguru
@nakharry , gewoon in het Car menu naar de knop linksonder op het scherm gaan, daar verschijnt dan een pop up met verschillende keuze's. Een van die keuze is de genoemde sportinformatie zoals je op een van mijn foto's hebt kunnen zien. Die sportinformatie kun je aansluitend gaan configureren, net zoals je dat kunt doen met je digitale dashboard, door eenvoudig de 3 klokken naar boven en beneden te swipen.
 

Voexie

Nieuw lid
Inderdaad Nakharry,

Heb ook gekeken maar helaas geen sport te vinden. Ook niet als je de rij stand in sport zet.

Heb een sportline my2021 met amudsen (met 2 draaiknoppen)
 

De Stip

Forumguru
Zaklampje en dubbele bodem zaten ook niet in mijn MY20. Van de dubbele bodem had ik overigens geen weet. Ook het in de folder en op de Skoda configuratie pagina beloofde verwarmde stuur zat er bij aflevering niet in. Dit wimpelde men af bij de aflevering, dat het niet kon, een combinatie van sportstuur met verwarming.... Nou, in Duitsland rijdt er geen een zonder kan ik je zeggen. Bullshit dus!
 
wederom een software update gedaan
@De Stip, welke hardware en software heb je? Menu>Setup>Systeeminformatie

Afgelopen week ben ik met mijn Scala met MIB3 Amundsen bij de dealer geweest en deze vertelde me dat er een software update aan zit te komen welke veel van de problemen op moet gaan lossen, maar dat deze nog niet is vrijgegeven.
 

nakharry

Forumguru
MY21 heeft dan weer wel stuurverwarming en draadloos carplay idd.

Stuurverwarming net als stoelverwarming hoeft van mij persoonlijk niet zo, de Directrice daarentegen heeft een lekker warme derriere en hoeft geen handschoenen meer aan in de auto :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan