Combi met pano: welk hondenrek / scheidingsrek?

Martek

Lid
In afwachting van mijn nieuwe Combi met panoramisch dak ben ik op zoek naar een hondenrek / scheidingsrek tussen het koffer en achterbank. Dit voor sporadisch de hond mee te nemen, maar ook voor de veiligheid als het koffer tot "tegen" het dak is gevuld.

Origineel van Skoda laten inbouwen kost bijna 500€. Neen bedankt...

Verschillende gevonden van bv Travall maar niet combineerbaar met panoramisch dak. (Waarom niet?)

Wat blijft er over:

Kleinmetall 199€
of
Guardsman 118£


Iemand hier ervaring mee? Of andere rekken?

Moet wel een stevig metalen rek zijn. Geen net en geen afscheiding dat met klemmen aan de hoofdsteun vastzit.
 

Martek

Lid
Bedankt Peter,
Dit is inderdaad zo met het originele Skoda rek.

Dat van Travall niet (zoals ik zie op de foto). Ik vraag me af als dit rek praktisch niet past, of enkel niet mogelijk is omdat bv de opening tussen het rek en het glazen dak groter zou zijn. En daardoor niet geschikt is door veiligheid?

upload_2021-1-11_15-46-29.png
 

Okki

Donateur
Lijkt me sterk dat een rek aan de dakbekleding wordt bevestigd, is veredeld karton.

Verder, een panorama dak (vast) is toch niet lager dan een stalen dak, immers de hemel bekleding zit er niet in...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Aan de dakhemel wordt het uiteraard niet bevestigd met een origineel systeem. Zitten reeds in elke Skoda verankeringspunten klaar voor montage. (Niet zichtbaar door de dakhemel) Mijn zus heeft onlangs dergelijk origineel systeem laten monteren. (Wel bij een Octavia zonder panodak) Reden dat het veel kost bij de dealer is omdat het nogal redelijk wat montagetijd vraagt. (En wss ook omdat ze graag doorrekenen) Lijkt mij ook het veiligste systeem bij ongevallen (het best verankerd)
 

TDI_DSG

Senior Member
Mijn originele rek zit inderdaad aan de zijkanten tegen het dak bevestigd. Vlak bij de achterste zijramen...
 

JurgenRSuperb

Nieuw lid
Ik heb dat van travall in mijn combi (wel geen panoramadak), was aangenaam verrast van de kwaliteit.
Al enkele malen met grote tevredenheid gebruikt voor de vakanties.
 

DieselTDi

Forumguru
Origineel rek en metaal.. :pieker:

Ik heb origineel bagage Scheidings net.. Makkelijk oprolbaar indien niet nodig
Hond kan er ook niet door en geen moeilijk gedoe met bevestigen.......
 

Kanerr

Forumguru
Het dakhemel is lager omdat er een complete constructie is voor het panoramadak wat verborgen wordt door het dakhemel. Ja, glas is dunner en op het glazen gedeelte heb je meer plek, maar het bouwstructuur eromheen heeft juist meer ruimte nodig.
 

DavidV

Forumguru
2021-01-16 12.58.48.jpg 2021-01-16 13.00.47.jpg

Heb het even voor je nagemeten. Het dak zakt een 7-8cm omdat het rolgordijn van het panodak naar achter toe oprolt, en het rolletje net boven de hoofdsteunen zit denk ik. Heb wat foto's van de afmetingen toegevoegd :
Onderkant pano glas tot onderkant dakbekleding : 7 tot 8 cm dik
Van zetels tot dak : 28cm
Van rollo tot dak : 24.5 cm

Is wel een pre-facelift van 2016, maar denk dat dat het niet gaat maken

Succes ermee
 

Bijlagen

  • 2021-01-16 13.01.26.jpg
    2021-01-16 13.01.26.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:

Martek

Lid
DavidV Top!

Misschien iemand dat de afmeting wilt nemen van de zetel tot dak bij een niet Pano dak?

Dan weten we direct hoeveel dit verschilt met de 24,5cm die DavidV heeft gemeten.
 

Martek

Lid
Rek is geleverd van Guardsman. Correct verlopen. Spijtig dat de douane en de post nog eens 52euro extra wouden hebben.

Even prutsen om het rek met de kofferafdekking erin te krijgen. Maar voor de rest lijkt dit wel ok.
 

Bijlagen

  • 20210302_123931_copy_2016x1512.jpg
    20210302_123931_copy_2016x1512.jpg
    416,4 KB · Weergaven: 83
  • 20210302_123911_copy_2016x1512.jpg
    20210302_123911_copy_2016x1512.jpg
    578,4 KB · Weergaven: 86
  • 20210302_123808_copy_2016x1512.jpg
    20210302_123808_copy_2016x1512.jpg
    494,7 KB · Weergaven: 76

Martek

Lid
Ik ben er wel tevreden van. Past goed en is stevig. Wel spijt dat ik het originele niet heb genomen bij de bestelling. Lijkt me makkelijker (sneller) om in en uit te bouwen.
 

SuperbIV

Senior Member
Zie dat je al iets hebt, maar anders was het orginele hondenrek inderdaad prima zelf te installeren geweest. Past ook icm. panodak. Het is daarna inderdaad heel makkelijk in- en uit te nemen en zeer stevig. En je hebt het al voor €110 op Kopacek. Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft:

 
Bovenaan Onderaan