Nieuwe octavia cng

peter19666

Nieuw lid
Hallo, heb me onlangs een nieuwe Octavia aangeschaft, CNG.(dec 2020)
Nu ondervind ik het volgende ongemak, bij het rijden en bij een snelheid vanaf ongeveer 50 km/u krijg ik het gevoel dat de wagen hobbelig rijdt, precies of ik op een hobbelig wegdek rij, ook ervaar ik een trillend/bevend gevoel op het lichaam. Erkent iemand deze problemen ? Ga de wagen zowiezo terug aanbieden in de garage voor een grondige test .
 

hemi24

Forumguru
Schakelt de wagen toevallig niet 2 cilinders uit?
Je zou dan het ECO symbool op het dashboard moeten zien.

toevallig gas met een lagere calorische waarde?
 

PizzaPieter

Forumguru
Hallo, heb me onlangs een nieuwe Octavia aangeschaft, CNG.(dec 2020)
Nu ondervind ik het volgende ongemak, bij het rijden en bij een snelheid vanaf ongeveer 50 km/u krijg ik het gevoel dat de wagen hobbelig rijdt, precies of ik op een hobbelig wegdek rij, ook ervaar ik een trillend/bevend gevoel op het lichaam. Erkent iemand deze problemen ? Ga de wagen zowiezo terug aanbieden in de garage voor een grondige test .
Ik herken t van mijn O3 en Seat Leon.

Oorzaak nooit gevonden.

Niemand voelt het, behalve ik en mijn zonen.

Hooggevoelig, toevallig?
 

Tom D

Actief lid
Dat rare motorloopje heb ik ooit in een ver geleden bij een Opel Vectra op gas gehad. Ben ermee naar de dealer gereden, en die kon het ook niet vinden. Zijn advies toen: "koop een diesel: op gas moet je koken, bakken en stoken, maar geen auto mee willen vooruit krijgen ":yeehaa:.

De beste man voegde er volgens aan toe: "In Russelsheim (Opel) werken een paar honderd enigineers samen om een mooie lopende motor te ontwikkelen, en wat doen Hollanders? Meteen een gasinstallatie erin omdat ze de benzine te duur vinden"

Heb er later wel smakelijk om kunnen lachen..

ot: hopelijk wordt jouw probleem snel opgelost.
 
Bovenaan Onderaan