Trekhaak monteren O3

Goedemorgen,

vandaag gaan we proefrijden met de O3 waar ons oog opgevallen is, hij is van 07/2019.
We willen hier nog een trekhaak op laten monteren maar de garage gaf aan dat dit ongeveer 750 euro kost maar dat het kan zijn dat er nog een module bij moet en deze 250 euro kost.

Ik kan alleen hierover bij diverse trekhaak producten niks over vinden?

Iemand van jullie ervaring hiermee?
 

brepus13

Forumguru
Er zijn wel bedrijven die het goedkoper doen. 500/600€ moet wel lukken.

Google is je vriend!

let wel op dat het inleren correct gedaan is. Fastfitters doen dit niet altijd correct. Ook hiervoor even de zoekfunctie gebruiken er is al veel over geschreven.
 

tim_j

Senior Member
Ik heb er ervaring mee.
Trekhaak plaatsen kan prima.
Electronisch heb je inderdaad een module nodig, dit om samen te kunnen werken met de parkeersensoren en je display in de mideenconsole.

Waar het twee kanten op kan gaan in de hoeveelheid werk is of er trekhaakvoorbereiding op de auto zit.
Dit is een stuk kabelboom dat bij het linkerachterlicht uitkomt.
Of je dit hebt kon ik zien aan de sticker in het boekje of in de kofferbak. Er is een code die dat aangeeft.
 

BigCheese

Forumguru
Ik zou het meenemen in de onderhandelingen. Eerst proberen te zakken met de prijs, lukt dat niet dan die trekhaak erbij. Zij betalen de inkoopprijs dus er is altijd wel wat vanaf te krijgen!
 

hemi24

Forumguru
Voor dat geld wil iedereen het wel doen, zelfs de officiële Skoda dealer zal het voor minder kunnen!
 
Het gaat mij meer erom of er een extra module in moet.
Als ik bv op de website van Brink kijkt lijkt er een module bij te zitten?
 

Wullum

Actief lid
Ik was hier in Duitsland €705 kwijt voor een afneembare Brink met 13-polige stekker, inclusief module en constante plus aangesloten (dat laatste had ik niet gevraagd maar werd door de inbouwer standaard gedaan).
Via "kupplung punkt de".
Omdat de trekhaak en aansluitset E-keur hebben hoefde ik 'm niet in de Fahrzeugbrief te laten vermelden.
Een vaste trekhaak had ik wel moeten laten opnemen omdat dan de totale lengte van je auto verandert....
 

EdK

Forumguru
Het gaat mij meer erom of er een extra module in moet.
Helaas wel, vloegel kon je de draden voor de aanhanger stopcontact min of meer van een de achterlichten aftakken.
Maar sinds tegenwoordig alles via de canbus werkt heb je dus de module nodig die uiteindelijk de stroom op de contacten van je aanhanger stopcontact zet.
rechtstreeks van de lampdraden aftakken zoals vloegel gaat je een heleboel storingen opleveren....
 
Zo te zien is de Brink kabelset voorzien van zo’n module?
BRINK 13 polige kabelset (701504)

Of is dat niet de module die benodigd zou zijn?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen elke set die je selecteert voor een auto zonder trekhaakvoorbereiding heeft de benodigde module...
 
Bovenaan Onderaan