Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Japanese Power

Donateur
Mijn eerste vraag: komt er niet automatisch een bericht op je scherm dat je best je batterij van je sleutel binnen de maand vervangt? Bij mijn broer zijn Captur is dat wel.

Mijn tweede vraag: hoe lang gaat je sleutel met dezelfde batterijen gemiddeld mee?

Ja. Je krijgt ruim van tevoren telkens een melding met starten dat de batterij van je sleutel leeg raakt. En afhankelijk van het gebruik gaan ze in mijn geval ongeveer een jaar mee. In mijn vorige auto (Toyota Prius Wagon) zijn in 5 jaar en 135K de batterijen van de beide AB nooit vervangen, ook met keyless entry en start/stop systeem.
 

brepus13

Forumguru
Als je dit draadje nog eens doorneemt zul je lezen dat het merendeel dus GEEN melding heeft gekregen.... je kunt de melding wel zelf oproepen, ook dit is beschreven.
 

Captain Hook

Forumguru
Voortschrijdende techniek zullen we dan maar denken... :shutup:
Wat is normaal?

Bij de O2 (bijna 180kkm mee gereden) en nu de Roomster (10 jaar en 120kkm verder) heb ik nog nooit de knoopcellen in de sleutels hoeven te vervangen. En de AB werkt nog steeds prima. :cool:
 

MaxN

Donateur
Tja keyless kost meer energie van de batterij dan bij een “normale” sleutel. Mijn schoonouders hebben net een “nieuwe” Kamiq met 16k op de teller en die heb ik ook vervangen omdat deze een melding gaf dat de batterij leeg was.
Bij ons moet het ook minimaal 1x per jaar. Soms 2 keer.
 

BramVRS

Forumguru
Dat is precies het probleem waardoor het een onaangename verrassing is :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
De kans op zo'n verrassing is flink te verkleinen met behulp van een jaarlijkse reminder in de agenda voor het steken van een nieuw batterijtje in beide sleutels. Voor de kosten hoeft m.i. niemand dit te laten...
 

MaxN

Donateur
Wij hebben standaard een setje batterijen in huis en in de auto liggen. Wij hebben al wel meegemaakt dat keyless niet meer open wou, maar wel gewoon met de knop op de afstandsbediening. Dus in de auto batterij wisselen en weer verder.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Geïnspireerd door de eerdere posts ga ik (met Golf 7 uit 2013) mijn geluk nu maar proberen met A-merk batterijen (Varta) via een webwinkel (Knoopcelgigant).

Overigens, voor wie het interesseert: verschillende verpakkingen van hetzelfde merk bevatten niet altijd dezelfde batterijen. Bijvoorbeeld: de Varta CR2025 is per stuk verpakt 170 mAh, maar in multipacks krijg je een variant van 150 mAh. Het verschil is misschien niet groot, maar alle beetjes helpen denk ik.

Vriendelijke groet, Bas
 

Okki

Donateur
Gisteren melding "batterij sleutel vervangen"

Direct vervangen CR2025, ook bij de reserve sleutel.
Vervangen in de auto gedaan, gelukkig geen problemen met niet herkennen.

Kunnen we er weer 6 jaar tegen.
 

Erik1977

Forumguru
Kreeg onlangs ook de melding op het display. Heb meteen van beide sleutels de batterij vervangen. Heb zo'n CR2025 Varta erin gedaan. Even op YouTube gekeken hoe je dat het beste kon doen en dat werkte prima. Beide sleutels werken weer naar behoren.
 
Bovenaan Onderaan