Kaner - VW CC 3.6

Kanerr

Forumguru
Een beetje onverwachte update...

De Fabia moet het veld ruimen! Ik heb dit weekend een andere auto gekocht. Gebeurde best wel rap en onverwachts, maar het is geworden:

Volkswagen CC uit 2012 met een 3.6 V6 motor gekoppeld aan een DSG. :cheers:
In Nederland zo goed als onvindbaar (toevallig zaterdag is er 1 te koop aangeboden) dus ben ik gaan zoeken over de grens(grenzen) en ben uitgekomen in Litouwen:lezen:

Van origine Tsjechisch geleverd, (bijna) alle opties die ik wil en geen schade. Ticket geboekt voor 27 euro en gaan:shutup:

Eenmaal aangekomen tref je dit...

FR3wJRa.jpg


Das wel anders auto kopen zo onder een pak sneeuw. Uiteindelijk uitgegraven en rustig bekeken. Alle papieren in orde gemaakt en dan na 2/3 uur rust maar begonnen met rijden richting ons kikkerlandje.

Na aankoop:

NKnOf1X.jpg


Onderweg nog halverwege Polen 2 fotos geschoten:

1zVhCuX.jpg


iaTymAF.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Wawww knappe aankoop !!!

hoe heb je nagekeken of de wagen geen ongeval heeft gehad?
Weet wel dat je via het merk het een en ander kan opvragen maar is nog steeds niet sluitend :nono:
 

Kanerr

Forumguru
Wawww knappe aankoop !!!

hoe heb je nagekeken of de wagen geen ongeval heeft gehad?
Weet wel dat je via het merk het een en ander kan opvragen maar is nog steeds niet sluitend :nono:

Naja Litouwen is een beetje het Walhalla voor schade auto's uit USA.

Even kort uitgelegd: auto raakt totalos in USA en mag daar de weg niet meer op (ook niet na herstel)
Auto wordt ingevoerd in Litouwen met, naar eu kijkend, erg lage invoerstandaarden waardoor half kromme autos bij wijze ingevoerd kunnen worden. Daarbij tellend dat handarbeid niet duur is daar heb je een mooie auto voor een lage prijs mits het netjes is gerepareerd.

Ik heb gechecked waar de auto vandaan komt en wat gezocht naar de verkoper. Daarnaast ben ik over t algemeen niet bang voor een schade auto zolang het netjes gerepareerd is :)

Op puur geluk dus eigenlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik ga met de M2 langs bij een carrossier. Zij zullen wel de details kennen om te zien of het een geplooide wagen was of niet en waar er herspoten geweest is.
 

Tees

Donateur
Één van de 'trucjes' die ik van Wheeler Dealers heb geleerd is kijken of de originele stickers er nog opzitten aan de voorkant van de motorruimte. Ze kunnen tenslotte spuiten wat ze willen, maar die stickers vervangen ze nooit. Achterkant is iets lastiger te zien denk ik, net als de zijkanten (behalve op het oog of ie strak is e.d.)
 

Kanerr

Forumguru
Stickers kan je zo bij de vw/skoda dealer bestellen en plakken :) Achterschade is wel simpeler, als je in je bagage kijkt kan je zien of de reservewielbak strak is of niet. Ook bij de naden erin goed controleren of er niet een nieuwe bak is geplaatst. Daarnaast kan je bij alle deuren zijn scharnieren kijken of daar lak is afgebladerd bij de schroeven. Deze zijn uit fabriek meegespoten en deze bladeren af als er een schroef los komt ;) En natuurlijk alle naden deuren kieren controleren openen sluiten etc. Motorkap hetzelfde verhaal met de scharnieren. Verder natuurlijk onder de motorkap zoeken naar de chassisbalken tot de voorzijde. Deze moeten kaarsrecht zijn zonder enige deukjes of iets.

Als je dat allemaal hebt gecontroleerd en je komt er later pas achter dat hij schade heeft gehad, weet je in ieder geval zeker dat het goed gefixt is :)

En het rijden zelf natuurlijk, ik heb auto's proef gereden waarbij hij als een krab 'vooruit' ging, achterkant reed 3/4cm meer naar links/rechts dan de voorkant. Nou dan weet je zeker dat het geen goede zaak is :deuk:
 

Tees

Donateur
De stickers zijn natuurlijk wel te bestellen, maar ik betwijfel of de gemiddelde beunhaas nou zover wil gaan. Als ze je willen bedonderen kan dat natuurlijk altijd, maar meestal nemen ze dan ook weer niet zó veel moeite.
Maar goede tips allemaal @Kanerr!
 
Bovenaan Onderaan