Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

EdK

Forumguru
Momenteel gewoon heel normaal door alle drukte bij Post.nl

Kreeg 18de de melding dat ik een kerstkaart uit engeland die dag binnen zou krijgen.
Die dag dus niet, 23dec kreeg ik weer deze melding van zelfde kaart, en weer niet.
Vandaag geen melding en lag dus vanmorgen opeens op de mat.
Pakketdiensten hebben ook pakketten op de bijrijdersstoel hoog opgestapeld staan, zo hoog dat ze volgens mij niets meer van rechts kunnen zien aankomen.
Dus tsja het zal nog wel even wachten zijn voor jullie....
 

hemi24

Forumguru
Drukte bij Post.nl gaat helemaal nergens meer over: mijn dochter was 16 December jarig en kreeg vandaag (24e) nog verjaardagskaarten.
Hoogtste tijd om die club eens goed te reorganiseren, de tarieven voor de postzegels rijzen ook de pan uit!

@Disaster-Master : succes met wachten, het pakketje is in ieder geval onderweg!
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Ik overweeg om een Next Generation OBD eleven starter pack aan te schaffen. Enerzijds wil ik zelf foutcodes kunnen uitlezen, anderzijds wil ik parameterwaarden kunnen uitlezen van b.v. de DSG (een hobby-projectje; zie andere post).

Wat ik echter niet met 100% zekerheid kan achterhalen is of je met zo’n OBD11 ook alle parameters kan uitlezen, zoals bijvoorbeeld IDE06285-ENG120911. Je kan schijnbaar “live data” loggen, maar valt zo’n IDExxxxx waarde daar ook onder?

Vriendelijke groet,
Bas
PS: Overigens ben ik niet van plan om zelf te gaan coderen; dat laat ik liever over aan de experts zoals @Rainesh :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Heb m er even aangehad, ontving meteen een firmware update voor de dongle. Alles werkt prima.

even een vraag;
Voor de apps met de credits; onderaan staat er een knop “check” bij de betreffende app. Maar als ik daarop druk krijg ik de keuze om aan/uit te zetten wat dan 10 credits kost.

maar is er een mogelijkheid om te zien wat er wel of niet aan staat?
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Peter-036 en Disaster-Master,
Ik overweeg ook een OBD11 te kopen, de “NextGeneration OBDeleven Starter Pack” van Autowolf.nl.
Deze firma kende ik nog niet, maar de prijzen lijken o.k. en de internet-reviews ook.
Uitlezen is voor mij voldoende; aan coderen wil ik mezelf niet gaan wagen.
Waar ik echter niet achter kom is of ik met dit apparaat parameters kan opzoeken zoals ik hierboven heb genoemd, IDExxxxx-ENGyyyyyy. Ik heb Autowolf gebeld maar die lijken het ook niet zeker te weten, en ik wil voorkomen dat ik 75€ weggooi.
Kan één van jullie deze vraag wellicht beantwoorden?
Bij voorbaat dank, en vriendelijke groet,
Bas
 

Tees

Donateur
Ik heb m'n vorige codelezer bij Autowolf besteld, volgens mij is t een prima zaak. Al kan je voor de prijs net zo goed direct bij OBDeleven bestellen, alleen duurt t dan wat langer voordat je m hebt.
 
Er komt bij obd eleven zelf nog verzending bij, bij autowolf niet zag ik. Dus dan zal de prijs een beetje het zelfde zijn.

ik heb echter niet die starter pack gekocht maar gewoon alleen de dongle zelf, met een gratis opberhoesje.

Levering duurt lang, week of 4/5. Ondetusse kun je credits gaan sparen. Ik had er ongeveer 140 toen de dongle binnen kwam. Dus waarom zou je 10 euro extra gaan betalen voor 100 credits als je ze in de verzendperiode gratis kunt sparen..
 

VAGcar

Lid
Next generation OBDeleven device besteld bij VoltasIT op 28-11-2020 en ontvangen op 07-01-2021. Het schijnt nogal druk te zijn bij de goederen ontvangst van PostNL.

OBDeleven.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MaxN
Vandaag een collega blij gemaakt met zijn VW T-Roc; die heeft lane assist met de camera in de ruit, maar niet de verkeersbordherkenning. Hij zei dat hij die wel wilde maar dat was een 200 euro optie bij de dealer waardoor hij nét buiten de lease viel. Nu dus gratis aangezet (en getest) met OBDeleven. Meteen ook de Scandinavian DRL aangezet.

Koste wel 100 credits; maar die had ik al bij elkaar gespaard ;)
A8E14DF2-B8A7-4EEE-8A73-EE6C9252C728.jpeg
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,
Ik heb de OBD11 Pro binnen, besteld via Autowolf.
Eerste indruk is goed, zowel van de leverancier als van het apparaat. Je kan inderdaad heel veel parameters en foutcodes etc. uitlezen.
Je moet wel zelf op onderzoek uit. Er zit geen handleiding bij, dus als je iets wil weten moet je op zoek op de talloze fora. Zo ben ik zelf ben ik nog aan het zoeken hoe ik een logfile kan aanmaken/opslaan/delen. Maar ook daarover is veel te vinden op internet.
Vriendelijke groet,
Bas
 

Tees

Donateur
@VW Golf 1.4 tsi DSG-7 je kan onder Garage --> Auto kiezen --> History ofwel de hele geschiedenis exporteren, ofwel een specifieke handeling (scan, adaptation, wat dan ook), door rechtsboven op het mail-knopje te drukken. Vervolgens kan je t mailen of opslaan op je telefoon (zo is het iig onder Android).
Ik kan nu even niet checken of dit ook direct na een full scan kan, vanuit dat venster.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Er is weinig wat je niet kan met de Pro versie, tis vrijwel gelijkwaardig aan VCDS, maar dan in een ander jasje (voor long coding niet perse een overzichtelijker jasje, maar t werkt wel)
 
Bovenaan Onderaan