Volkswagen ID.3 topic

Rallye

Forumguru
@BigCheese Voor een particulier is de stroomprijs, zeker op termijn van een jaar of vijf, volkomen onvoorspelbaar en inderdaad ook nog eens afhankelijk van je persoonlijke situatie. Zonnepanelen of niet, met subsidie of aflopende saldering, betalen per kwartier of een hoger tarief..... hoe flexibel ben je (kun je met goedkope stroom laden of moet hij altijd vol zijn omdat je oproepdienst hebt, of een zieke moeder). Dat is niet alleen een nadeel van de ID.3, maar van alle elektrische auto’s.

Als je een hoge auto niet erg vindt en hem toch in de lease hebt, is de ID.3 best een goede aanbieding. Als i’ moest kiezen tussen een Kona of een ID.3, dan toch maar een ID.3.

Voor gewone auto’s zal dan weer gaan gelden dat de inruilprijs onvoorspelbaar wordt.....
 

EdK

Forumguru
Voor gewone auto’s zal dan weer gaan gelden dat de inruilprijs onvoorspelbaar wordt.....
En je gaat hierin nog steeds uit van een zakkende of stabiele brandstofprijs.
Maar als de regering het verder wil doorzetten dat we EV gaan rijden zullen de belastingen op de brandstoffen alleen maar verhoogd worden.
En dat alleen om elektrisch aantrekkelijk te houden, met of zonder saldering, subsidie's etc
Ga er maar van uit dat als je straks een old timer hebt dat je dan een jerrycan brandstof gaat halen om je tour ritje te kunnen maken met je brandstof gestookte wagen...:koffie:
 

BigCheese

Forumguru
Tja je moet ergens van uit gaan als je een berekening maakt. Elektriciteit wordt steeds goedkoper, al is ook een groot deel transportkosten en die zullen wel stijgen. Inruil vind ik altijd lastig, omdat dat naar mijn ervaring altijd tegenvalt. Ik verwacht ook weinig terug te krijgen voor mijn gasgestookte auto, we gaan wel zien. Of een benzine- of dieselauto nog wat opbrengt straks? Ik denk niet zoveel. Ik heb ook nog een flinke camper staan die op diesel rijdt. Ik geniet er maar van zolang het kan.

Ik denk dat dit mijn laatste auto is op fossiele brandstof, maar ik rij nog even door. Over een paar jaar weten we wat de markt doet met tweedehands elektrische auto's.
 

JeSko

Forumguru
Gisteren een ID3 gezien toen ik van de late shift naar huis fietste, het heeft wel een erg hoog Tron gehalte, de acceleratie vanuit de bocht waar hij kwam was echt naadloos en soepel, wagen lijkt echt te zweven, en hij maakt een heel futuristisch geluid, eenzelfde geluid als in de Tron film, vond het zo wel een spektakel op zich en een glimp van onze toekomst. Een Tesla maakt dat geluid trouwens niet.
 

DaveW

Forumguru
Ik heb een paar weken geleden ook met de ID.3 kunnen rijden (ongeveer een 50 tal kilometer in totaal). Het rijdt heel fijn, goede acceleratie en wegligging, heel stil en aangenaam. Qua rij-ervaring is dit fijn (eerste keer dat ik in een echte EV reed).
De binnenkant heeft een heel bijzonder hoog gadget gehalte, met een vreemde 'versnellingspook' en blingbling media-apparaat. Stoelen eenvoudig en omgeving plastic achtig - netjes zoals je van VW verwacht, maar komt goedkoop over (niveau Polo eerder dan Golf en zeker geen Passat ;)). Ondanks het feit dat het een high-end uitvoering was.
Ik zou er mijn euro's niet aan geven.

Ik hoop op een nette full EV Arteon (of Superb) zo rond 2025 :-)
 

RefleCs

Forumguru
De ID3 is wat mij betreft een gedrocht. Het had een opel kunnen zijn.... sorry maar de auto kan mij totaal niet bekoren. De ID4 is nog een tandje lelijker. Ik vind de ID4 en Enyaq ook niet prettig rijden. Gevoel en emotieloos. De ID3 reed stukken beter. Tot op heden kunnen de VAG EV's mij nog niet overtuigen. De Enyaq is qua looks verreweg de beste auto. Echter ook daar in het interieur wat zaken die echt beter hadden gemoeten voor een auto van dat geld. (en ja dat zeg ik als Tesla rijder ;) de facelift M3 is een hele vooruitgang bij het model wat ik rij, dat dan weer wel.)
 

larsy

Forumguru
Hier zou “binnenkort” een id3 op de oprit komen te staan (Ipv de Citroën cactus).

bestelling is 2-3 weken geleden gedaan … ben eens benieuwd wanneer de levering gaat gebeuren !
 

hemi24

Forumguru
Laatst de Up! van de vrouw naar de garage gebracht voor service + APK en toen kreeg ik een ID3 mee als leenauto.
Ik heb ook al eens in een Enyac gereden en daar was ik meer van gecharmeerd als de ID3; deze laatste vind ik nogal clinisch / synthetisch aanvoelen, terwijl de Enyac meer vertrouwd aanvoelde.

Verder blijf ik het rijden met een EV een geweldige ervaring, al had de ID3 wel wat “issues”...
Zo werkte de stuurwielverwarming prima in alle drie de standen, maar werd hij nog een keer extra warm, nadat ik deze had uitgeschakeld...

:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Deze week had ik op provinciale wegen ook een ID3 achter me aan, die typisch EV-rijgedrag vertoonde: als er wat ruimte was maximaal acceleren om te laten zien dat ie snel was. Het mooiste was het laatste stukje: net voor de kruising en haakse bocht ging de weg naar dubbelbaans, waarbij de ID3 vol 'gas' gaf op het stukje van 100 meter naar de bocht, maar de bocht zelf moest ie door hoog gewicht en relatief hoog zwaartepunt weer in de remmen, waardoor ie weer achter mij de bocht uit kwam.
 

EdK

Forumguru
waarbij de ID3 vol 'gas' gaf op het stukje van 100 meter naar de bocht, maar de bocht zelf moest ie door hoog gewicht en relatief hoog zwaartepunt weer in de remmen, waardoor ie weer achter mij de bocht uit kwam.
Ach zo heb ik er wel porsches eruit gereden......
Velen kunnen rechtdoor keihard maar zodra ze een bocht zien weten ze totaal niet wat ze moeten doen....
Wat dat betreft zou een ieder wat motor rijlessen moeten krijgen tijdens de autorijlessen.
Daar leer je een bocht aan te snijden en een bocht in te kijken....
Maar goed nu heel vaak dikke pret op de A27 naar de A6 toe in de mooie lange bocht
En zelfde als de A27 naar de A2 toe waar velen niet weten wat er mogelijk is...
Maw gewoon hun wagen niet kennen...
 
Bovenaan Onderaan