Uitval motor 1.8 20vt en...

VAG-man

Forumguru
Dat moet toch op te sporen zijn?
Ga door een wasstraat en blijf er in zitten, zodat je kunt zien waar het lekt. Heb je schuifkanteldak?
 
@VAG-man dat heb ik uiteraard gedaan, met de tuinslang. Parafaan losgehaald en alles tot in de wielkast schoongemaakt. Deuren onderin doorgeprikt, maar was vrij clean. Er staat wel wat water op mijn dorpel, maar van die platen die je vast moet kitten heb ik niet, wel een soort schuim en dat heb ik gister vastgekit. ff afwachten
 

Tees

Donateur
Water op de dorpel, aan de buitenkant van de rubbers, dat hoort toch? De afwatering van de de deur is tenslotte op de dorpel en zo naar buiten. Of doel je nu op water aan de binnenkant van de rubbers (heet dat nog dorpel?)?
 

Tees

Donateur
OK, ik had de dorpel van een autodeur altijd alleen maar geïnterpreteerd als het metalen deel aan de buitenkant van de rubbers. Ik had voor de binnenkant geen naam :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Dat is iets dat ik nog nooit gehoord of gelezen heb. Mijn gok: de auto heeft een aftermarket radio (dus geen originele Skoda-radio) waardoor je storing hebt op de K-line (canbus). Haal de stekkers uit de aftermarket radio (die moet je dan wel even loshalen uit het dash) en probeer opnieuw uit te lezen. Alle kans dat het dan wel lukt met je eigen apparaat.

Mij is niet duidelijk of je ook een compressietest hebt gedaan (volgens de startpost heb je de compressie vervangen, maar dat lijkt me niet juist).

Komt meer voor. Onze turbo met AGU motor is ook niet met OBD uit te lezen, alleen met VCDS. Bij deze uitvoering schijnt de OBD niet helemaal conform te zijn..
 
Nee... Sterker nog, er zit helemaal geen radio in... En buiten dat, een Octavia met de 1.8 20v turbo motor heeft geen canbus maar OBD die dus alleen met VCDS werkt. Mijn OBD lezer werkt wel op de Passat uit 2011 maar niet op de Octavia.
 

hamond

Nieuw lid
Het klopt dat het niet kunnen uitlezen met de handelingen van JD te maken heeft. VCDS werkt prima maar is kostbaar. Ik heb zelf een OBDELEVEN dongel die prima werkt omdat deze de VAG protocollen gebruikt ipv de universele.
 
Bovenaan Onderaan