Loopvlakkettingen ervaringen!

FTAS

Lid
@FTAS gebruik je de lange of korte pin om de ketting af de velg te houden?

Ik heb de lange gebruikt en dan de tweede richel. Zo had ik ruim voldoende afstand tot het lichtmetaal en trok de ketting zichzelf mooi rond de band na 2-5 meter rijden. Het lukt misschien ook met de korte, niet geprobeerd aangezien iedereen het hier over de lange pin had.
 
Voor diegene die nog een goed adres zoeken voor loopvlakkettingen. Nieuwe kettingen, al dan niet ingeruild maar ongebruikt, met tekst en uitleg inclusief proefmontage. Ik ben er zeer over te spreken, €250 voor een set! Blijft een hoop geld maar het scheelt toch weer met menig webshop en je weet bij Cees direct dat ze goed passen. Ik heb er een set Rud Centrax vandaan, de vorige versie die dikkere schakels heeft en een spanband in plaats van het (ietwat ielige ) spantouwtje. Moesten 2 schakeltjes bij en past perfect!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks, zal eens kijken.. moet er wel een BTW bon zijn.. als die er niet is kan ik ze net zo goed bij een webshop nieuw (zakelijk) kopen..
Je mag dit soort artikelen nl. zakelijk aanschaffen en dan bijv. het bedrag ex btw als netto eigen bijdrage aftrekbaar maken op je bijtelling.. ;) Kost je werkgever geen euro en scheelt jou de BTW + loonheffing..
 

Bakboord1

Forumguru
Even een kickje van dit topic dat min of meer het grote sneeuwkettingen topic is.

Zouden spoorverbreders er voor zorgen dat normale sneeuwkettingen gewoon passen?
En hoeveel mm spoorverbreder moet je dan nemen?
Dan heb ik voor hetzelfde geld meteen iets beter gevulde wielkasten.
 

Stevala

Actief lid
Pewag Servo SUV RSV 77 sneeuwketting 13mm
Ik heb een 17inch Winterset. Ga ze eerst komende dagen eens opleggen.

Dit is geen loopvlakketting
 
Ik heb de K-summits, echt topdingen! Inderdaad prijzig, maar heel simpel aan te leggen en geen gedoe met diep de wielkasten in.

tipje; kijk voor prijzen ook op de duitse webshops of Amazon De, scheelde mij een hoop toen!
 

Jer

Nieuw lid
Even een kickje van dit topic dat min of meer het grote sneeuwkettingen topic is.

Zouden spoorverbreders er voor zorgen dat normale sneeuwkettingen gewoon passen?
En hoeveel mm spoorverbreder moet je dan nemen?
Dan heb ik voor hetzelfde geld meteen iets beter gevulde wielkasten.

Er zit achter de band/velg toch echt wel op vrij korte afstand van alles waar je kettingen tegenaan kunnen lopen... zeker bij de voorwielen, waardoor Skoda zelf aangeeft dat gewone kettingen niet mogen. Helaas geen ervaring met spoorverbreders en hoeveel millimeter je dan zou nodig hebben om bijvoorbeeld gewonere kettingen met compacte schakels op te leggen.
De Weissenfels Automatika is echter echt wel eenvoudiger op te leggen dan standaard kettingen en gelijkt in veel op z'n chiquere broer Rud Centrax, behalve dan aan een veel gunstigere prijs te vinden. Alleen soms even uitzoeken hoeveel schakels toe te voegen voor je band/velg
 

B-S

Lid
Ff afstoffen….

Wellicht is er iemand die afscheid neemt van zijn loopvlakkettingen? Dan houd ik me aanbevolen. Mijn bandenmaat 235/45/20.
Prijs komen we wel uit via PM.

Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan