Columbus Nieuwe Columbus + koppeling Iphones

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik ben nu reeds 3 weken aan het rondtoeren in mijn nieuwe Kodiaq RS en had een 2 vragen betreffende de "nieuwe" (?) Columbus die hierin staat:

bij de vroegere Columbus (zoals ik had in mijn SII en SIII) kon je steeds kiezen tussen 3 verschillende routes als je wou navigeren (kortste / snelste / "groenste"), deze optie is weg in de nieuwe Columbus of vergis ik mij ? Ik krijg steeds maar één route berekend en voorgesteld ?

Iemand hierover meer info ?

Zowel mijn vrouw als ik werken met een Iphone (7 en 8) en bij het switchen tussen beide telefoons loopt het in de Kodiaq quasi altijd mis, als we willen overschakelen naar het andere toestel krijg ik steeds de melding "het apparaat is niet verbonden" terwijl dit op de Iphone zelf wél het geval is. Het enige wat helpt is de Iphone volledig uitschakelen en vervolgens weer aanschakelen. In de SII werkte dit steeds vlekkeloos, ook in de huidige Rapid SB van mijn vrouw werkt dit switchen feilloos...

Iemand een oplossing / ervaring ?

Alvast bedankt !

G.
 

diwo220

Senior Member
Ik heb de Columbus ook en krijg std de 3 routes, zoals je aangeeft. Ik heb daarvoor niks ingesteld, maar t zou zo een instelling kunnen zijn.
 

EdK

Forumguru
In begin periode kon ik bij me Fab dat ook steeds intoetsen
Maar na een tijdje kwam hij er niet meer mee.
Ben daar trouwens niet rouwig om hoor, maar is volgens mij wel een instelling die je kunt aan of uitzetten
 

Gege001

Actief lid
Klopt !
En het kiezen tussen de drie routes is hierbij niet meer mogelijk veronderstel ik ?

G.
 

hemi24

Forumguru
@Gege001 :

Uit de handleiding maak ik op dat als je bij het ingeven van de route op Route(berekening) drukt, je alsnog alternatieve routes voorgeschoteld krijgt (zie linksonderaan de afbeelding)...
Waarschijnlijk druk jij op Start route en dan gaat het systeem direct over op de voorgestelde snelste route.

upload_2020-10-23_10-53-15.png




Je verhaal v.w.b. het verwisselen van de mobiele telefoons snap ik niet helemaal, je kunt toch tegelijkertijd meerdere telefoons gekoppeld hebben via bluetooth?

Met de button links onderin kun je toch switchen tussen de verschillende aangesloten telefoons?

upload_2020-10-23_11-1-27.png
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik denk dat met het “wisselen van telefoons” het wisselen bedoeld wordt tussen welke telefoon als eerste telefoon geldt indien je er twee tegelijkertijd gekoppeld hebt, zoals dat bij mijn MIB2 Amundsen kan (en overigens goed loopt)?
 

hemi24

Forumguru
@Rallye : daar gebruik je toch dezelfde button voor, alleen staat deze bij de MIB2 Amundsen achter de telefoonnaam, bovenin het scherm...
 

Gege001

Actief lid
Met wisselen van telefoons bedoel ik dat als er twee gekoppeld zijn en je wil muziek afspelen van toestel B terwijl toestel A is gekoppeld als zijnde eerste actieve toestel dan zegt hij van toestel B ineens dat ie niet gekoppeld is en kan je bijgevolg géén muziek afspelen van dat toestel zonder het toestel volledig "af" en vervolgens weer "aan" te zetten en dan lukt het nog niet altijd van de eerste keer...

Bedankt alvast voor de overige info omtrent het kiezen van de verschillende routes, ik ga het eens bestuderen en proberen...

G.
 
Bovenaan Onderaan