Even voorstellen: Xander

Goedenavond allen,

Sinds vandaag zijn we de trotse eigenaar geworden van een Superb II uit 2009, handgeschakeld met slechts 104000km op de teller... deze is gekocht en onderhouden in Spanje en is met de vorige eigenaar mee verhuist naar Nederland. Meneer heeft zijn autosleutels aan de wilgen gehangen (is 80+) en wij hebben deze auto overgenomen. Onze vorige auto (een Peugeot 308) is helaas afgeschreven door een bizar ongeval voor de deur waarbij zelfs ons huis beschadigd geraakt is.
Maar dat terzijde...

zelf hou ik altijd wel van een beetje klussen aan auto’s en ik vind dat een auto altijd in goede conditie moet zijn. Zodoende heb ik een aantal hele kleine zaken waar ik geen wijs uit word of die (mogelijk) niet goed werken. Voor deze vragen zal ik een topic openen.
Ik hoop hier veel plezier te kunnen beleven en een bijdrage te kunnen leveren.... ook al kom ik (na 21 jaar, uit de de Franse hoek)....

groeten

Xander
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

VAG-man

Forumguru
Welkom Xander. Wat voor type S2 heb je gekocht. Uitvoering, motor en eventuele extra opties.

Heel veel plezier met de Superb.
 
Dank jullie voor het warm welkom allemaal!

We hebben een Superb II 1.8 tsi elegance business H6 gekocht met 104000km op de klok. Donker rood met crème kleurige bekleding. Qua opties ben ik er nog niet helemaal achter. Heb het idee dat het er veel zijn. :deuk:

Onderstaand wat foto’s.
 

Bijlagen

  • BE0FC7CB-93A7-4AA3-927E-782E9E00DA16.jpeg
    BE0FC7CB-93A7-4AA3-927E-782E9E00DA16.jpeg
    145,9 KB · Weergaven: 47
  • B0DB543A-7FCF-4114-B81A-35D73A8CF401.jpeg
    B0DB543A-7FCF-4114-B81A-35D73A8CF401.jpeg
    130,4 KB · Weergaven: 52
  • FA8225AD-B040-4413-A7A9-F7AE160C1272.jpeg
    FA8225AD-B040-4413-A7A9-F7AE160C1272.jpeg
    84,1 KB · Weergaven: 36

VAG-man

Forumguru
Erg mooie kleur!
Verwarmbare achterbank zie ik.:thumbsup:

De bent bekend met de problematiek rond om deze TSI-motoren? Wil je niet bang maken of teleurstellen.
 

hemi24

Forumguru
1.8TSI met net een ton op de klok en vandaag ook al olie bij moeten vullen...

Mijn eerste gedachte was dezelfde als die van @VAG-man!

Prachtige kleurstelling verder!!!

Zal een reguliere Élégance zijn en geen businessline. Even los van het feit of ze businesslines kennen in Spanje, zit er zoals het nu lijkt geen Bluetooth in en ook een multifunctioneel stuurwiel mist.
 
Klopt VAG man. Ben er mee bekend.... ik weet niet hoe het peil was.... daarom zei ik “even in de gaten houden”

Enne ja, warme kont voor de kids ;)
 

VAG-man

Forumguru
Dus voor jou onbekend of dit een olieschuit is?
Jij durft!:dankje:

Die van mij staat vandaag op 99.000 km, maar hier is een fabrieksnieuw motorblok in gekomen in 2015. Geen druppel overmatig olieverbruik met dit nieuwer type motorblok.
 
Laatst bewerkt:
Niemand kan aan de binnenkant kijken hè.... dus het is altijd een gok. Bij elke auto.... en daarnaast heeft tegenwoordig elke motor z’n issues.... de THP, de TSI, de VTI enz enz....

dus tsja. Afwachten....
 
Precies Peter ;)

maar....

Ik zag dus dat de auto in NL in onderhoud geweest is en die dealer gebeld. Hieruit bleek geen rare dingen en geen olieverbruik...
 

hemi24

Forumguru
Mijn dealer weet ook niet hoe vaak ik de klep open doe om olie bij te vullen, dus wat dat betreft zegt een dergelijke uitspraak van een dealer mij maar weinig.

:pieker:
 
Ik verwacht niet dat een man van in de 80 regelmatig onder de motorkap hangt....

maar ach.... de negativiteit is helaas erg groot.... jammer
 

VAG-man

Forumguru
Ho ho zo is het hier niet bedoeld Xander. We willen juist iemand waarschuwen en informeren.

We gaan er nu vanuit dat het geen olieschuit is tot het tegendeel bewezen.
 
Bovenaan Onderaan