Autoradio vervangen, geen stroom meer..?

Diggler

Nieuw lid
Hoi,

sinds kort eigenaar van een 2004 fabia combi, met vdo dayton radio nav. Deze wil ik vervangen. Uiteraard zelf doen; alles leek goed te gaan. Wel wat prutsen en duwen maar uiteindelijk -klik- zit ie vast. Autocontact aan: geen radio...?

daarna de oude vdo dayton getest, ook niets meer. Lijkt erp alsof de radio geen stroom meer krijgt. Waar kan het aan liggen?
 

Tees

Donateur
Welkom. Het wordt zeer gewaardeerd door velen hier als je je even voorstelt in de Meet en Greet sectie!
Om op je vraag in te gaan: heb je de zekering gecontroleerd? Klinkt mij alsof je iets doorgebrand hebt.
 

EdK

Forumguru
Maar zekering in de zekeringbox bij je deur maar kan ook de zekering van 10A of 15 of 20A zijn op je radio zelf die is doorgebrand
En meten en niet kijken , want soms lijkt het of ze nog heel zijn tot je gaat meten en dan blijkt hij toch stuk te zijn
 

LdN

Forumguru
Hoezo bij 2 radio's?
Als de zekering in de zekering kast bij de nieuwe radio is doorgebrand en daarna niet is vervangen doet de oude radio het ook niet meer
Een kapotte zekering blijft kapot
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Desperado doelde op EdK's opmerking van de zekering bij de radio zelf. Die moet dan idd bij 2 radios achter elkaar doorgebrand zijn. Lijkt me de zekering in de zekeringenkast dus.
 

EdK

Forumguru
Die moet dan idd bij 2 radios achter elkaar doorgebrand zijn.
Zeg nooit nooit , en dus meten is weten ook de zekeringen van de radio !
Hoeveel zijn er al niet geweest die blind uitgingen van een aan name en dus niet hadden gemeten en dat dit het uiteindelijk bleek te zijn.
Dussss kleine moeite en dus gewoon meten !!
 

hemi24

Forumguru
Toevallig een verloopkabel verwijderd?

Bij de oudere Skoda's met ISO A + B aansluitstekkers, zijn de geschakelde plus en de continu stroomdraad verwisseld, t.o.v. wat doorgaans wordt aangehouden.
Zou nog niet verklaren waarom er een zekering geklapt zou zijn, maar aan de andere kant, veel bruikbare info geef je ook niet...

Wat is de "nieuwe" unit die je wilt monteren? Enige wat we nu weten is dat er een VDO Dayton gemonteerd was.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Diggler Ik ben even nieuwsgierig naar jouw auto van bouwjaar 2004. Kon niets vinden bij je profiel.
Omdat er een VDO Dayton ingebouwd is. Heb jij een zwarte élégance uitvoering met automaat en met zandkleurige binnenbekleding soms?

grtsss
 
Laatst bewerkt:

Diggler

Nieuw lid
Toevallig een verloopkabel verwijderd?

Bij de oudere Skoda's met ISO A + B aansluitstekkers, zijn de geschakelde plus en de continu stroomdraad verwisseld, t.o.v. wat doorgaans wordt aangehouden.
Zou nog niet verklaren waarom er een zekering geklapt zou zijn, maar aan de andere kant, veel bruikbare info geef je ook niet...

Wat is de "nieuwe" unit die je wilt monteren? Enige wat we nu weten is dat er een VDO Dayton gemonteerd was.

Hi all, dank voor alle antwoorden. Moet nog ff zoeken in de manual welke zekering kapot zou kunnen zijn (meten = weten idd). Hoop dat t een zekering is; anders moet ik die kabelboom nalopen brr

de VDO Dayton zat erin, zonder verloopkabel. Werkte verder goed. Andere radio had ik nog liggen incl verloopstukje. Had deze andere radio eerst getest (voor installatie); allemaal werkend. Maar na het passend erin krijgen werkte het allemaal opeens niet meer. Daarna de VDO Dayton weer getest; ook dood.
 

Diggler

Nieuw lid
@Diggler Ik ben even nieuwsgierig naar jouw auto van bouwjaar 2004. Kon niets vinden bij je profiel.
Omdat er een VDO Dayton ingebouwd is. Heb jij een zwarte élégance uitvoering met automaat en met zandkleurige binnenbekleding soms?

grtsss

Hi, heb geen idee welke uitvoering het is. Cruisecontrol, airco, vdo dayton, geen parkingsensors. Kleur is zilvergrijs metallic. Handgeschakeld 1.4 16V (dacht ik)

waar kan ik de exacte gegevens vd uitvoering vinden?
 

Desperado

Forumguru
Als het geen zekering is maar een kabelbreuk is het denk ik het meest aannemelijk dat dit vlak achter de radio is gebeurt. Mogelijk een kabeltje wat klem heeft gezeten bij het erin drukken? De ruimte achter de radio is ook altijd een drama om al die stekkerblokken in te krijgen.
 

EdK

Forumguru
Reserve zekeringen..... in een wagen ??
Tsja helaas je rijd Skoda en geen Jaguar of iets dergelijks...

Als je heel veel massel hebt dan kan er in handschoenkastje of bij reserve wiel een doosje liggen met wat reservelampen en misschien de juiste zekering
En anders ff langs een automaterialen shop of een halfords als je die in de buurt hebt.
En anders een autodealer !
En neem er nu wat extra meteen voor als er nog één klapt
 
Bovenaan Onderaan