MINI Cooper S Roadster

JeSko

Forumguru
Mooi! Laatst een Clubman zien staan, dat ding was breed zeg! Effe opgezocht en jawel, die Clubman is gewoon breder dan mijn SuperB, waanzin.

1.820 vs 1.817 mm.
 

CDK

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe aanwinst! Lijkt me heerlijk een cabrio! Ik zal het helaas met een panodak moeten doen en een cabriolaadbak :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie bak en cabrio :thumbsup:
Cabrio-rijden is zoooo heerlijk. Ik rij met de MX-5 open van zodra er geen regen is, winter of zomer, maakt niet uit. De tussenseizoenen zijn het aangenaamst. De laatste dagen redelijk warm gehad met het dakje open.
 

Rallye

Forumguru
@leon-cupra Daar zijn we eerst naar wezen kijken. Een collega van mij had een NA ik weleens in heb gereden (nu heeft hij een NC waar ik nog niet in had gereden); een paar jaar geleden heb ik in een ND (het huidige model) gereden. De ND is te duur voor ons, zodat we naar een NC gekeken hebben. Bij https://www.decabriohoeve.nl/ hebben we een proefrit gemaakt (aardige mensen trouwens - echte MX-5 liefhebbers). Probleem was voor mij de pedaalopstelling van de NC: de koppeling zit ver weg, maar het gaspedaal zit heel dichtbij. Dat betekent dat ik mijn rechterbeen steeds opgetrokken moet houden, en iets gedraaid. Sinds een knieoperatie een jaar of tien geleden houd ik dat niet lang vol. Mevrouw Rallye kon er ook niet echt soepeltjes mee rijden dus wij wilden daar niet op gokken. Exit NC....
Als je dan een BMW Z4 (achterwielaandrijving) zou willen kom je op relatief oude auto’s uit. Dat is voor ons ook niet handig. Een Golf, Beetle of A3 is dan teveel hetzelfde als de Octavia. Toen naar de Mini gekeken: wel sportief, voor ons een geschikte zitpositie. De Mini Cabrio kwam echter niet langs mijn esthetische meetlat. De Roadster is sportiever en heeft een relatief grote bagageruimte. Voor ons is het ook een meer bijzonder model. Blij mee!
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb een ND. De plezantste wagen die ik ooit gehad heb, maar je moet idd wel wat compromissen maken. Vb stoel is amper te verstellen dus voor velen is de zitpositie een no-go. Ikzelf ben niet heel groot, ik zit perfect in de wagen maar mijn broer die een stuk groter zijn, zaten "geplooid" achter het stuur. De lage zit is bij het in-en uitstappen redelijk wennen. Het was even zoeken naar hoe het gemakkelijkste hier mee om te gaan. En de koffer .... tja .. daar hoef je ook geen MX5 voor te kopen. De bak op zich valt best goed mee, maar de opening is veel te klein. Veel grotere zaken moet je draaien, zoeken, sakkeren, ... om erin te krijgen.

Buiten deze paar minpuntjes (die je voor lief neemt bij een MX-5) is het een zalige wagen. Het lage gewicht, het hoogtoerige, een geweldige handbak, het scherp rijden, het cabrio-gevoel, ..... machtig !!
Spijtig dat de mijne nu te koop staat. Wil mijn onderneming verder uitbreiden dus dient er wat opgeofferd worden. Stiekem hoop ik dat niemand hem wilt :D
 
Dit is nog steeds mijn droom auto. Alleen vervelend dat de mini cooper niet veel been ruimte heeft. Ik had eens een testrit genomen in een mini cooper. De prestatie was buiten mijn verwachtingen. Alleen zat ik ongemakkelijk erin door mijn lange benen.
 

Rallye

Forumguru
@VanderveenJoris De zitpositie in de Mini is voor mij goed, maar wel anders dan in de Skoda. Benen gaat goed bij mij, maar ik had liever een traploze verstelling van de rugleuning gehad, tussen twee standen in zou misschien nog fijner zijn.

Nog een paar wijzigingen/toevoegingen voor de Mini:
- Chrome spiegelkappen gemonteerd;
- USB/Aux bluetooth connector aangeschaft (https://www.aliexpress.com/item/400...03b3d77ba401a993c471b1d67db51&ck=in_edm_other), toch iets goedkoper dan het kabeltje van BMW dat €75 kost (voordeel: bedient ook de muziek op je telefoon met het stuur, nadeel geen bluetooth en je bent de USB-aansluiting kwijt);
- downlights voor in de deuren van Ali (nog niet geplaatst: https://nl.aliexpress.com/item/4001015263237.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4ae44c4dDbF1iR); en
- telefoonhouder (ook nog niet geplaatst: https://nl.aliexpress.com/item/32902190109.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4ae44c4dDbF1iR).

Inmiddels is de Mini eerst gepoetst en nu in winterslaap......

IMG_2403a.jpg IMG_2404.jpg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Winterslaap? Rijden ja ....
In de winter kan je nog perfect open rijden (soms zelfs aangenamer dan in de volle zomer)
Heb met vriestemperaturen nog open gereden toen ik de mx5 had. Bij een roadster zit je mooi afgeschermd van de wind ... bij een 4 zitter is dit een ander verhaal.
 

Rallye

Forumguru
De Roadster is een auto voor erbij (klinkt verwend, ik weet het). We zijn er al wat weekendjes mee weggeweest. We hebben ook bewust gekozen voor een auto met stoelverwarming, dus we zouden er best mee kunnen rijden.

Aan de andere kant hebben we de Mini juist niet als “daily” tweede auto willen kopen. Als hij voor de deur staat, zou hij dat wel worden. Ook willen de kilometers een beetje beperkt houden (toch al 6.000 vanaf eind mei). We beschermen ons dus een beetje tegen onszelf......
 

leon-cupra

Forumguru
Perfect begrijpbaar. Je wilt de mini "speciaal" houden voor jezelf. Als daily kom je de wagen te snel gewoon en is het leuke er na een tijd van af.
 
Bovenaan Onderaan