Twijfel over trekhaak aanschaffen (welke )en parkeersensoren

brepus13

Forumguru
@Canon-Eye

ik had over je trekhaak dop verhaal heengekeken maar zoals ik schreef (bij toeval) had ik hetzelfde na installatie. Na coderen nooit meer last gehad van de trekhaakdop.
 
Ik heb zelf ook een fabia 3 gehad, wel met afneembare trekhaak omdat ik dat mooier vond. Zelf als de haak gemonteerd zat heb ik nooit last met mijn sensoren gehad als ik achteruit reed zonder iets aangekoppeld te hebben.
De trekhaak was trouwens wel achteraf gemonteerd bij de Skoda dealer.
 
Zelf 2 maanden geleden ook een vaste trekhaak laten monteren voor een zeer voordelige prijs, parkeersensoren melden zich alleen als ik iets op de trekhaak heb; fietsendrager of aanhangwagen www.trekhaakpunt.be (Lommel) een trekhaak van Steinhof heb ik eronder, kosten €375,00 binnen 45 minuten stond de auto met trekhaak gemonteerd weer buiten, gasten doen alleen maar trekhaakmontage.
 

hemi24

Forumguru
www.trekhaakpunt.be (Lommel) een trekhaak van Steinhof heb ik eronder, kosten €375,00 binnen 45 minuten stond de auto met trekhaak gemonteerd weer buiten, gasten doen alleen maar trekhaakmontage.

Beetje jammer dat ze je dan niet een trekhaak hebben gemonteerd, waarbij de parkeersensoren uitschakelen als je iets op of aan de trekhaak hebt!

:fool:
 
Beetje jammer dat ze je dan niet een trekhaak hebben gemonteerd, waarbij de parkeersensoren uitschakelen als je iets op of aan de trekhaak hebt!

:fool:
Die paar meter die je achteruit rijdt met een ahw of fietsendrager.... en vlgns mij kan het nog altijd via de dealer,maar zoals gezegd, stoort mij totaal niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
parkeersensoren melden zich alleen als ik iets op de trekhaak heb
Dat hoort helemaal niet! Als het geheel correct zou zijn aangemeld, dan schakelen de parkeersensoren uit zodra er een stekker van fietsdrager of aanhanger is ingeplugd en komt er op de display een aanhangersymbool om je erop te wijzen dat dit systeem even niet werkt.
Dus degene die het heeft ingebouwd heeft het karwei niet goed afgemaakt - of hij weet niet dat dit moet. De dealer zou het ook in orde kunnen maken, óf een van de VCDS/VAGCAN goeroes natuurlijk.
 

guidoscm

Senior Member
Bij mijn Roomster zit een vaste trekhaak. Maar geen parkeer sensoren.
Op onze oude Golf 7 hadden we een wegklapbare trekhaak maar geen parkeer sensoren.
De Passat heeft nu een vaste trekhaak met sensoren. Als de drager er achter hangt gaan de sensoren niet aan maar deven een aanhanger symbool.

Een vaste trekhaak heeft inderdaad voordelen voor de slecht parkeerders.
Daarnaast zal het een esthetische keuze zijn.


Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
 

Alexander68

Senior Member
mailtje gestuurd en nu kijken welke prijs het is en wanneer ik dat kan laten uitvoeren, ben benieuwd en als het uitgevoerd is laat ik het zeker weten.

1 voordeel , de fietsendrager hoef nu niet weg .....
 
Bovenaan Onderaan