nightcrawler28

DIY Ruitensproeierpomp vervangen

nightcrawler28 heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

ruitensproeierpomp vervangen - Het vervangen van de ruitensproeierpomp wanneer deze lekt of defect is.

Wanneer je Skoda Fabia mk 1 ineens geen water meer wil sproeien op de ruiten is dat best vervelend zeker in de winter! Vaak is het sproeikopje verstopt maar soms is het pompje of de verdeler hierop defect.

Als je vast heb gesteld dat dit het is (in mijn geval een lekkage in het verdeelstukje op de pomp) dan kan dit als volgt vervangen worden:

De ruitenwisservloeistoftank en het pompje zitten aan de bestuurderskant achter de modderkuip van het voorwiel. Je zou het met veel gepriegel kunnen...

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

hoekst81

Nieuw lid
Hi Nightcrawler28!
Ik las je instructie, heel duidelijk! Ik heb zelf een Octavia II (2005) en vermoed dat het systeem vergelijkbaar is, maar heb dat nog niet uitgezocht. Wat bij mij het probleem is, is dat de garage een keer de leidingen heeft schoon gespoten van de ruitenwisser vloeistof, en sindsdien een van de sproeikoppen goed werkt, één bijna niks uit komt (te weinig druk) en de achterruit sproeikop met zoveel druk spuit dat het de hele achterruit mist.. Ik vermoed dus dat die laatste twee zijn omgewisseld gezien de druk verschillen.

Weet jij toevallig of mijn redenatie klopt en dit op te lossen is door ter hoogte van de ruitensproeipomp de leidingen om te wisselen oid?

Alvast dank voor je reactie!

Gr Hugo
 
Bovenaan Onderaan