Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

haassie

Forumguru
Ook even vermeldenswaardig dat android 4.4 niet meer werkt...minimaal 5 nodig...liep ik maandag tegen aan...app vroeg om update...vooruit dan maar...helaas android versie op galaxy tab te oud haha. Had gelukkig nog een hulawaai liggen met 5.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Is er wellicht iemand die heeft uitgeplozen of je kan inrichten dat ook het panoramadak zich kan sluiten met de afstandsbediening? Leuk dat je dat met de ramen kunt doen, maar als het begint te regenen en mijn dak staat open, wil ik dat graag vanaf de 3e verdieping op kantoor kunnen dichtklikken...
ik vind hiervoor geen OBD app in ieder geval...

gaat jouw panoramadak niet mee met de ramen dan?
 

Antera

Donateur
Is er wellicht iemand die heeft uitgeplozen of je kan inrichten dat ook het panoramadak zich kan sluiten met de afstandsbediening? Leuk dat je dat met de ramen kunt doen, maar als het begint te regenen en mijn dak staat open, wil ik dat graag vanaf de 3e verdieping op kantoor kunnen dichtklikken...
ik vind hiervoor geen OBD app in ieder geval...


Dakraam kan je altijd dicht doen met comfort sluiten standaard. Openen niet alleen open kantelen. Mits binnen bereik van de auto.

regen sluiten kan helaas alleen op de modellen van 2012 en 2013
 
Kan zelfs automatisch indien het regent icm regensensor; de rolhoes/gordijn sluit echter dan ook. De ruitenwissers moeten wel dan op de auto stand staan dacht ik.
 

Wullum

Actief lid
Ik heb een regensensor, de ruitenwissehendel staat op automatisch, maar eerlijkheidshalve gezegd heb ik niet met "echte regen" getest of het dak dichtgaat met de ramen mee.
Comfort sluiten staat actief, maar het dak gaat niet mee met het sluiten van de portierruiten, of ik hou de toets op mijn remote niet lang genoeg ingedrukt.
Nog maar eens testen dus.
 
Hmm volgens mij gaat het dak pas dicht als de portier ramen dicht zijn. Dus idd lang ingedrukt houden..

het spul gaat niet tegelijk dicht dacht ik
Bij mij zit in de Columbus de optie om de ramen te sluiten bij regen.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Jij hebt een "oude" 1e gen regensensor en zoals ik hierboven al melde doen die het wel. Daarna niet meer. @Wullum heeft een Facelift dus al een 2de of 4de generatie regensensor.

Comfort sluiten van het dakraam is een tijdje door VAG eruit gehaald door een update waardoor het dak niet meer sluit. dit kan het probleem zijn en alleen te bekijken met VCDS/VCP/OBD11
 
O. Dat is nieuws voor mij. Bof ik even, maar eigenlijk gebruik ik de feature niet.
Wellicht kunnen @Wullum en ik ruilen van O3? Ik zal de functie niet missen en dan is hij super-mega-kei-blij dattie het dak dan wél met de AB kan bedienen?

:pardon:
 

Wullum

Actief lid
Ik stel je niet graag teleur, maar a. mijn schuifdak gaat wèl dicht met de AB als ik op afstand de ramen dicht doe (Comfort-close) en b. ik heb de O3 pas net!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
OBD ..........
Ook kun je voorlopig niets met auto's van 2020 die een aparte/andere beveiliging hebben op de software...............

Troost je ook VCDS kan dit nog niet. De nieuwe hebben een code nodig vanaf de fabriek op dit moment samen met een 2e code om de auto's te kunnen coderen. Golf 8 kan ik deels al wel.

Heb al wel een andere tool die eind deze maand de Octavia 4 aankan.
 
Sinds een week of 2 ben ik in bezit van een ODBeleven dongle, en tot nu toe heb ik onderstaande aanpassingen gedaan op mijn O3 uit 2014:

Gasresponse aangepast (Long coding naar Audi setting, geen problemen met ACC hier)
Achterlichten aan met DRL (Long coding, dus zonder stads-, kenteken-, en dashboard verlichting)
Electrische achterklep ook kunnen sluiten met AB en knop op dashboard (App)
Nawissen voorruit (Long coding, was lastig, maar na enig zoeken online juiste settings gevonden)
Nawissen achterruit (Long coding)
Navul hoeveelheid brandstof in MFD (Long coding)
Needle sweep (App)
Astand tot stoeprand bij park assist van 15 naar 5 cm (Long coding)
Straatnaam ipv drive modus op Columbus (Long coding)
Automatische aanpassing zomer/wintertijd (Long coding)
Achteruitrijlampen aan bij open achterklep (App)
Ventilator leds aan in autotand airco (App)

Er zijn 2 dingen die tot op heden niet willen lukken. Zo krijg ik het niet voor elkaar om de drive modus weer te geven in het MFD bij het wijzigen van de modus. Als ik de long coding gebruik die online te vinden is (module 19, Byte 8, bit 4) dan krijg ik enkel eventjes onderstaande in het MFD, en verder niets (afbeelding van ander forum, dus geen eigen foto..):

skodae-mode.jpg


Deze setting dus maar weer ongedaan gemaakt.. wat ik zoek is dit:

Het 2e wat niet wil lukken is het aanzetten van de personalisatie opties (dus radio en airco settings gebonden aan gebruiker/sleutel). Ik heb hier onderstaande setting voor getest, maar helaas zonder resultaat, en een deel van onderstaande settings heb ik uberhaupt nog niet kunnen vinden (het schuin 'gedrukte' deel..).

Personalisierung:
Personalisierung_Profilfunkion:
profiles_active
Profil_Variante:
Konto (v. 1.x)
Personalisierung_aktiv:
active
Aktivierungsoption_im_HMI-Menue_sichtbar:
active
Benutzerkontenverwaltung_in_HMI-Menue_sichtbar:
active
Personalisierungsfunktionen_in_HMI-Menue_sichtbar:
active

Anzahl_Benutzerkonten:
4
Automatische_ Schluesselzuordnung:
not active
PSO_FSG_Setup2_Bit_1:
active
PSO_FSG_Setup2_Bit_2:
active
PSO_FSG_Setup2_Bit_3:
not active
PSO_FSG_Setup2_Bit_4:
not active


Ik begin dus te vermoeden dat dit helemaal niet mogelijk is op mijn auto, en hoop dat iemand hier dit kan bevestigen, zodat ik er verder geen tijd meer aan hoef te verdon, of mij de gouden tip kan geven hoe het dan wel moet :D.

Al met al erg tevreden met de OBDeleven dongle, en hoewel het natuurlijk voordeliger was geweest om het ergens te laten doen, ben ik erg blij met de mogelijkheid om het zelf te doen.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Hoewel ik zeg ook graag mag experimenteren is het zeer af te raden om lukraak codes van andere auto’s te proberen. Als je in de verkeerde module enen en nullen door elkaar krijgt kan dat voor ons onherstelbare schade opleveren....

tip: ik heb via het Seat forum een hele lijst met alle bekende codes voor het mqb platform. Deze werken ook op een Octavia 3. Dan kun je redelijk veilig toch dingen uitproberen.
 

Tees

Donateur
Volgens mij krijg je er nu als actie een mooi zakje gratis bij. Net als bij de First Gen trouwens. Niet echt een daverende actie dus.
 

Marc97

Nieuw lid
Is er iemand in de omgeving van Apeldoorn/Amersfoort die mij kan helpen (tegen vergoeding) met het vrijgeven van opties voor mijn Citigo E iV met OBDEleven?
 
Bovenaan Onderaan