Apple Carplay

Zover mij bekend werkt Apple Carplay in de Kamiq altijd via een USB kabel.
Nu biedt Apple Carplay ook draadloos aan.

In combinatie met het draadloze opladen zou ik dat veel handiger vinden. Nu ligt mijn iPhone soms net niet goed door de USB kabel.

Is Apple Carplay in de Kamiq ook draadloos aan te koppelen?
 

Alpha

Donateur
Alleen vanaf Model Year 2021 die sinds de zomervakantie geproduceerd worden.

De MY2020 modellen hebben deze functie niet. Heb dit aan Pon gevraagd. Idem Laura voice assistent (Nederlandse taal was nog niet klaar). Gekke is wel dat UK uitvoeringen van de MY2020 het wel hebben. Maar daar zit (blijkbaar?!) een ander soort Amundsen in.

Pon was alleen niet helder of dit met een latere update (of aankoop via de Store) alsnog toegevoegd wordt.

Volgens mij is men bij Scala’s aan het proberen het aan de gang te krijgen. Maar lijkt er ook hardwarematig iets te missen waardoor het niet werkt.

Baal er zelf wel een beetje van. Dus heb nog steeds hoop dat t later alsnog komt. Maar ben er bang voor.
 
Voordat wij onze Scala gekocht hebben, heb ik in een andere een testrit gemaakt. Deze had wel de Smarlink+ functie, dit werkte perfect met mijn Apple CarPlay.

Helaas heeft de auto die we nu gekocht hebben alle andere functies die we wilde hebben, behalve de Smartlink+ .. Als dit nog op een andere manier te activeren is zou het geweldig zijn.
 

Rallye

Forumguru
Als het te activeren is zou je een menupunt in je navigatie moeten hebben voor Smartlink. Als je dat aantikt, geeft hij aan dat je het moet laten activeren (zo was het in ieder geval bij mij).
 
Smartlink is aanwezig in beide auto's (octavia en scala), maar alleen met kabel. Het gaat mij vooral om de wireless smartlink (smartlink+)
 

dervish

Nieuw lid
Ik heb contact gehad met de dealer. Mijn Kamiq kan het nog niet (productiedatum 28-05-2020). Volgens de dealer is het een software update maar niemand weet wanneer. Wel erg vreemd.
 
Wat is dat precies voor bakje?
Ik begrijp OBDEleven, maar wat voor type/versie.
Heb je wellicht een artikelcode?

En daarmee kan je dan draadloos Apple Carplay gebruiken?
Dacht dat die OBCDII adapters alleen voor diagnose waren.
 
Bovenaan Onderaan