Amundsen Updaten kaart via Slot2?

Hoi, kon antwoord op forum zo snel niet vinden.
Ik wil de kaart updaten voor mijn navigatie. Maandag de nieuwe Octavia opgehaald :)
Zat helaas niet de laatste versie maps in.
Paar vraagjes over het updaten.
Nieuwe SD voorzien van de bestanden maar dan?
In slot 2 stoppen of via slot 1 waar de originele SD in zit. Blijft de nieuwe SD met laatste versie dan zitten ter vervanging van de originele SD?
Wie heeft hier de antwoorden voor?

Dank alvast.

MiC
 

Timmer

Donateur
Je moet zowiso al een originele SD kaart van skoda hebben, anderen gaan niet functioneren.

Maar, ik dacht dat je een columbus kon updaten via wifi? Parkeer deze zodanig je kan verbinden met een wifi netwerk, en dan updaten.

anders, ga je naar hier; http://updateportal.skoda-auto.com/
Je geeft je VIN in, download de bestanden, haalt het originele kaartje uit slot 1, in de pc, backup maken.
Je extract de bestanden die je gedownload hebt en die plaats je dan weer op de originele sd kaart.
Hiermee ga je naar de wagen en klaar :cheers:

Ik denk niet dat je slot2 kan gebruiken voor navi trouwens.
 

MaxN

Donateur
Columbus kan toch via elke manier ge-update worden? Sd-kaart, usb, dvd, enz. Amundsen is idd uitsluitend met originele Sd-kaart.
 
Sorry, ik zie dat ik een Amundsen heb. Kan moderator deze post in juiste forum zetten?
Kan idd alleen via een origineel kaartje geupdate worden:

Dit hebt u nodig
  • Navigatie SD-kaart van de originele ŠKODA-accessoires om de navigatiekaarten te updaten. Voor andere updates volstaat een gewone SD-kaart, een SDHC-kaart is aanbevolen (Klasse 10).
Stond onderaan de update pagina na invoeren VIN.

MiC
 

45069

Senior Member
Ja klopt, je hoeft geen originele kaart te hebben een 32gb kaartje van bijvoorbeeld de Action , werkt prima, downloaden zoals gezegd, kaartje er in en ongeveer een half uurtje later is het gereed. Tenminste bij de Columbus
 

Rallye

Forumguru
Bij de Amundsen van oudsher in het kort:
- OEM SD-kaartje eruit en in de computer - vergeet niet het schuifje van de schrijfbeveiliging te verschuiven;
- bestanden back uppen en verwijderen (formatteren is niet nodig);
- nieuwe kaartbestanden downloaden - die van VW voor de Discover Media zijn meestal meer up to date;
- bestanden uitpakken naar de OEM SD-kaart;
- SD-kaart uit de computer - vergeet niet het schuifje van de schrijfbeveiliging terug te schuiven;
- kaartje weer in SD sleuf 1.

Een Mac voegt gekke bestanden toe dus liefst op een PC.

Dit is zoals het werkt op een Amundsen zonder wifi - op een Amundsen met weet ik niet of het niet (ook) via de wifi kan.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ik denk niet dat je slot2 kan gebruiken voor navi trouwens.
Volgens mij gaat dit gewoon lukken op beide sloten, mits je die hebt !
In de Fab heb ik officieel bereikbaar één slot en daar zit dus de SDkaart in
Bij me zakelijke Caddy heb ik 2 SD sloten en ik kan op beide sloten navigeren.
Kreeg afgeleverd met SD kaart in slot 2 en meteen geupdate de kaart want tsja dat kan een dealer niet.... en hierna in slot 1 gestoken de SD kaart en navigeer er ook prima op
Dus kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk zou zijn met de Skoda's
 

EdK

Forumguru
Je kaart in slot 2 steken als die aanwezig is !

In me caddy heb ik ook 2 sloten en in beide leest hij het kaartmateriaal dus lijkt me dat het dan bij de Yeti ook zo zou moeten zijn
 

Erik_NL

Forumguru
@EdK
een praktische oplossing die werkt
bedankt voor de tip!

"betreft de Amundsen in mijn Yeti van 2016
Het originele SD kaartje is na een kaartupdate achterstevoren in sleuf 1 gedrukt, haakt nu niet meer in en veert terug.
Een tandenstoker klemt de SD kaart wel op zijn plaats. De kaartupdate werkt dan goed.
Aan de SD-kaart zijn geen bijzonderheden te zien.
Hoe is dit adequater te herstellen?"
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Volgens mij staat het ergens in de handleiding van het navi systeem of het staat in de handleiding hoe te updaten. iig; ik heb destijds ergens gelezen dat de navi júist in slot 2 moet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de MIB2 in mijn Leon maakt het niet uit of:
  1. de sd-kaart in slot 1 of slot 2 zit;
  2. het schuifje van de sd-kaart wel of niet op "lock" staat.
In alle combinaties werkt het, ongeacht andersluidende tips c.q. waarschuwingen die ik hierover tegenkom.
 
Bovenaan Onderaan