Rijimpressie Citigo e iV

Rosinfield

† In Memoriam
Ééntje als leenauto mee. Afgezien van het weke onderstel en besturing, vind ik het best lekker rijden. Moet wel minstens twee keer zo hard de rem intrappen.
8afb1732c959aca5a70cad4135c75339.jpg
 

Me Zelf

Forumguru
Rem intrappen? Dat is echt achterhaald... Zet hem in B (pook helemaal naar achter trekken) en je hebt de rem nauwelijks nog nodig bij een beetje anticiperend autorijden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat weet ik, maar dat heb ik al snel laten varen omdat ik het niet prettig vond. Ik bedoelde meer dat ik er weer aan moet wennen de rem wat forser te bedienen. Weet nog de eerste keer dat ik remde met de GTI en dat ik meteen met een klap stil stond.
Het instantaan versnellen vind ik wel lekker
 

Me Zelf

Forumguru
Ah, ik snap wat je bedoelt; dat 1-pedaal rijden is wel even wennen inderdaad. Na een paar dagen vond ik het een stuk fijner dan elke keer weer die rem opzoeken.
 

sitechris

Donateur
Het lukt mij niet helemaal om aan 1 pedaal rijden te wennen. Iedere keer als ik een EV test ga ik toch weer op standje normaal over uiteindelijk.
 

Me Zelf

Forumguru
@sitechris, het kostte mij meerdere dagen om er volledig aan te wennen. En dan is overstappen in de benzine Octavia weer vreemd (chips: remmen!).
 
Bovenaan Onderaan